{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ECT behandling
  • #1   11. jan 2019 Jeg har en du kan snakke med som er en af dem i DK der har fået flest. han ved alt om det. sender dig lige en pb. han er åben om det. var med i et tv program også

  • #2   12. jan 2019 Arbejder på en psykiatrisk afdeling, så ved da en smule - hvad er det du gerne vil vide?

    Der ligger lidt videoklip på Youtube, hvor man følger en dame gennem ECT, hvis det drejer sig om, hvordan det foregår.


  • #3   12. jan 2019 Jamen gerne erfaringer med om det virker... Og om det er ufarligt...

  • #5   12. jan 2019 Jeg har selv set det virke på min ven og da jeg arbejdede i psykiatrien var der en ung mand som fik det hvor han blev udskrevet bagefter. jeg var husassistent i modtagelsen og på de omkringliggende etager. det er mit indtryk at det virker.

  • #7   12. jan 2019 Som al anden behandling så virker det for nogen mens der er utilstrækkelig eller kun kortvarig effekt for andre. Og bivirkninger er der også.
    Hvis det er foreslået af din læge vil jeg gå ud fra medicinsk behandling er afprøvet uden tilstrækkelig effekt - typisk er ect jo ikke det første der prøves. Så tænker lægen har gjort sig nogen overvejelser inden ECT blev foreslået - spørg ind til det.

    I sidste ende er det jo kun dig selv, der kan sige, om effekten står mål med potentielle bivirkninger.
    Min oplevelse er, at mange har god effekt af det (men har jo ikke prøvet det på egen krop), men tænker selv, at jeg ville sikre mig, at andre muligheder var prøvet af, før jeg sagde ja til ECT, eftersom bivirkningerne kan være mindre sjove.


  • #8   12. jan 2019 Michelle:
    Medicin er afprøvet, er pt indlagt, i morgen på 6. Uge.
    De er påbegyndt mig i ECT behandling, men har 'kun' fået 4 indtil nu, og føler minimal virkning indtil nu.
    De mener ECT'en er det bedste lige nu, da de mener jeg er til fare for mig selv.


  • #9   12. jan 2019 Ok. Jamen jeg tænker da, at man ikke skal have ECT, der ikke virker, bare fordi alt det andet heller ikke virker. Dertil tænker jeg bivirkningerne kan være for voldsomme. Men om 4 gange er nok til at konkludere, at det ikke virker, ved jeg ikke. Hos os plejer der at blive givet 6 gange og så evalueres virkning (eller mangel på samme) og bivirkninger før der evt gives flere gange.

    Men jeg ville da tage en snak med lægen om, at du ikke oplever nævneværdig effekt, og om det så giver mening at fortsætte "bare fordi".


  • #10   12. jan 2019 De vil køre mig igennem 6 gange, og så netop evaluere derfra som du også skriver...

  • #11   12. jan 2019 Jeg gætter på, uden at vide det, at det er den vejledning der findes for ECT fordi det netop gøres så systematisk på den måde) smiley

    Men vær ikke bange for at spørge ind og bede om alternativer til dem igangværende behandling, hvis ikke du synes, det virker.
    Jeg ved ikke, hvad du ellers tilbydes af behandling, men jeg oplever at en del også har glæde af et besøg fra ergotarepien, bl.a. mhp kædedyne, musikterapi mm. Det afhænger self af, hvad man fejler, om det giver mening, men det skader jo i hvert fald ikke at spørge ind til andre muligheder smiley


  • #12   12. jan 2019 Det har du ret i, vil spørge ind til det mandag.
    Bruger både musik, kugledyne og kuglestol, samt får NADA akupunktur.
    Derudover er jeg i et psykolog forløb, samt medicinsk (synes selv jeg får for meget medicin).


  • #13   12. jan 2019 Du skal i hvert fald ikke være bange for at være til besvær - spørg, spørg, spørg, hvis der er noget, der ikke giver mening for dig. Modsat er brækket ben, der kan objektivt undersøges, så er det jo kun dig selv, der ved hvordan du har det psykisk:)
    Ang medicin, så kan der jo være en mening ned i en periode at give store doser eller kombination af flere slags medicin. Men igen, er du i tvivl, så spørg smiley


  • #14   12. jan 2019 Det vil jeg tage til mig, tak smiley

  • #15   12. jan 2019 Ingen erfaring med ECT behandling da jeg har det nogenlunde på medicin - men vil bare ønske god bedring. smiley

  • #16   14. jan 2019 Jeg ville ikke gøre det. slet ikke- det kan godt påvirker hovedet slemt men os alt andet på kroppen... jeg har en veninde som os gjorde det og var under behandle men tre gang fik hun problemer med og går for der var noget oppe i hovedet som påvirker på en anden måde så nu er hun under træning med og går smiley men igen dine vælg

Kommentér på:
ECT behandling

Annonce