{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dobbelt kæbe operation
  • #1   17. feb 2019 lidt.... fik lavet ni små kæbebrud for mange år siden da jeg fik ni implantater op. Det værste var sting i ganen der skulle ud. resten gik let

    jeg lignede et trafikoffer men det var ok

    god bedring


  • #3   17. feb 2019 Jeg har ikke erfaring indenfor det, men vil ønske dig pøj pøj med operationen og at det ikke bliver alt for slem, samt at resultatet bliver rigtig godt.
    Og selvfølgelig god bedring


  • #4   17. feb 2019 Jeg har fået lavet en knogletransplantation i overmunden og fået sat implantat ind.

    Det er ikke sjovt, men n jeg fik en pille af en art, så jeg formåede rent faktisk at falde i søvn under operationen, selvom man helst skulle være vågen.

    Det skal nok gå smiley
    Sender varme tanker og gode vibes din vej smiley


  • #5   17. feb 2019 Tak!
    Jeg er nok også mest nervøs for forløbet efter. Jeg må overhovedet ikke tygge noget som helst i 6 uger!

    -jeg skal heldigvis i fuld narkose, eller tror jeg ikke jeg var gået med til det!


  • #6   17. feb 2019 6 uger smiley sender dig rigtig god bedring smiley

  • #9   17. feb 2019 Tak smiley

  • #10   17. feb 2019 Puha, det er godt nok noget af en omgang smiley

    Og 6 uger uden at tygge smiley

    Sender kram, held og lykke, tålmodighed og god bedring smiley


  • #11   17. feb 2019 min tidligere kollega fik desværre en del kvalme af narkosen og kastede op og diarré de første 24 timer som hun fandt ganske rædselsfuldt - men hun blev så glad bagefter. det helede flot og efter planen og hun kom af med spændingshovedpiner og fik så flot et smil da hun fik rettet kæben. hun ville altid vælge at gøre det igen. det værste er nok at du får spist hele årets forbrug af koldskål så det bliver ikke helt det samme igen..

  • #12   17. feb 2019 Jeg skal lige netop opereres i håb om, at det vil hjælpe på min kroniske spændingshovedpine.

    Jeg har gået med bøjle halvdelen af mit liv, så nu skal det bare overstås!


  • #13   17. feb 2019 Jo Minion, jeg er blevet opereret 3 gange i kæben smiley
    det gør ondt. og man ligner en der har fået tæsk. Men den første uge er den værste. man vænner sig til flydende mad - suppe bliver aldrig det samme for mig igen, pære/banan yoghurt og tre farvet is gør heller ikke smiley .. desværre har mine operationer ikke virket, mine spændingshovedpine er der stadig og mine tænder er blevet endnu skævere.. dog er det ikke sikkert, at det er helt samme operation.. Du må gerne sende pb, hvis der er noget du har spørgsmål til smiley


  • #14   17. feb 2019 min kollega blev så glad for det! det tog alle hovedpiner og hendes smil og tænder blev meget kønnere. du bliver glad for det, det er jeg sikker på selvom narkose for nogle mennesker er lidt træls.

  • #15   17. feb 2019 En jeg har gået i skole med er kæbeopereret, og hun er virkelig glad for det.

  • #16   17. feb 2019 Pøj pøj med operation, og rigtig god bedring i ugerne efter smiley smiley

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #17   17. feb 2019 Det har min bedre halvdel været igennem. Det gør ondt og er mega træls især i de første dage. Så kan man blive lidt ked af det i starten fordi det hele er træls.. Derefter er det ikke så slemt. Hævelsen var det værste ved min kone.
    Selvom du ikke må tygge kan du altså få masser mad som ikke er flydende. Vi mosede næsten alt... frikadeller med sovs glider FINT ned når det er most med en gaffel. Det samme med chokoladekage smiley man bliver skør af at leve af yoghurt og suppe..

    Tag imod de råd du får på sygehuset mht til omslag på kæben osv. Det virker virkelig smiley
    Det kan være rart at sove med hovedet hævet.
    Skulle det blive svært i starten med maden skal du bede om recept til proteindrik fra apoteket.. det er vigtigt man får noget næring også selvom man ikke har lyst.. smagen i munden er heller ikke som du er vant til.

    Hun er rigtig glad for resultatet som er skide flot og rart og løste alle problemerne. Det skal helt sikkert nok blive godt. Pøj pøj smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #19   17. feb 2019 Og glæd dig til den dag du må tygge for første gang.. det skulle være helt fantastisk.. og den dag du får bøjlen af! Det skal du se frem til og huske på når det er træls smiley

    http://minkaebe.blogspot.com/?m=1

    Måske kan du få glæde af at læse den blog.. det gjorde vi smiley
    Der er også lidt ideer til mad.


  • #21   17. feb 2019 Puha, jeg har heller ingen erfaring med operation, men vil bare ønske held og lykke smiley

    Jeg havde engang en svær betændelse i kæben, og kunne ikke tygge i 3 uger. Jeg kørte hurtigt tør i youghurt med banan, og manglede i øvrigt også virkelig protein.

    Jeg kørte en blanding af Nupo (fordi man teknisk set kan leve af det), og spiste så kartoffelmos med most kød (frikadeller, hakkebøf og lign.), suppe med melboller - de kan mases med tungen, røræg, kaaaaaage, masser af is og friske smoothies.

    Pøj pøj med det smiley


  • #23   18. feb 2019 Operationen et gået rigtig godt!
    Jeg er ikke voldsomt hævet, i forhold til så mange andre jeg har set.

    Det går helt fint med at synke. Jeg skal lige lære det, men det skal nok gå!

    Jeg har ingen smerter overhovedet og har ikke kvalme. Jeg bliver en smule svimmel når jeg skal op og gå, men ikke noget særligt smiley

    Tak for alle jeres svar, de hjalp en smule på nervøsiteten, som blev gjort til skamme smiley


    profilbillede
  • #24   18. feb 2019 Sikke en lettelse at du er kommet godt igennem narkosen - den har jeg heller aldrig problemer med.

    Jeg håber helingen kommer til at gå lige så glat smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #26   18. feb 2019 Du ser da super godt ud smiley dejligt du har det godt.
    Lige om lidt er det hele ovre, alting er helet og du er forhåbentligt uden hovedpine smiley


  • #28   18. feb 2019 du ser super godt ud. Jeg lignede en der havde fået tæv end en bræt

    rigtig dejligt og god bedring smiley


  • #29   18. feb 2019 Godt at du er smertefri, og ved godt mod smiley

  • #30   18. feb 2019 Du ligner Clement Kjersgaard, men bortset fra det, så er det godt, at operationen gik, som den skulle. Vebbestrups bananis smager godt smiley

  • #31   26. feb 2019 Alt går godt. Jeg har stadig ikke rigtig nogle smerter, jeg er startet i skole igen, og kommer hjem og bo ved mig selv imorgen smiley

    Alt hvad jeg kan spise bliver nydt med velbehag! Selvom det er noget værre svineri smiley

    - idag gik jeg med hundene og passere et par. Da de er bag mig kan jeg høre konen spørge manden "må folk med downs syndrome godt være hunde luftere?"

    Hahaha tænk hvad et lidt hævet ansigt kan gøre smiley

    Heldigt jeg har min humor i behold smiley


  • #32   26. feb 2019 Rigtig dejlig læsning.

  • #33   12. mar 2019 Ååh altså... Alting går fint. Havde håbet at få min bideskinne ud idag, men jeg kunne desværre ikke åbne munden nok, til at de ville kunne placere den nye ganebøjle.
    Så den skal sidde 3 uger mere.

    Jeg får nogle voldsomme smerter om natten, og jeg kan ikke rigtig tåle de smertestillende jeg får. Så jeg er træt, sløv og svimmel om dagen. Det tager sq meget energi!

    Min tålmodighed er sq ved at slippe op.
    Jeg er træt af, at skære min mad i små stykker. Jeg er træt af at min mad ikke rigtig smager af noget!
    Jeg er træt af savl og mundtørhed. Min hud bliver helt tør og uren.
    Jeg har lyst til pizza og lakrids!
    Bare en almindelig rugbrød ville være rart.
    Jeg savner at være altiv, jeg vil til træning igen! Jeg kan ikke engang gå en tur med hundene uden at blive forpustet og svedig.

    Iiih sådan en møgdag... Det er nok fordi jeg var så opsat på at få den skinne ud.

    bøvs...


  • #35   12. mar 2019 Jeg har haft bøjle på siden jeg var 12...så det sidste forløb her, er bare frustrerende og trættende. Det værste er overstået, nu er der kun det sidste, langtrukne forløb tilbage...
    Håber bøjlen er kommet af, inden 2020!


  • #36   12. mar 2019 Ej, det er sgu da også op ad bakke! Man kan som regel holde ting ud, når man kender slutdatoen, og så er det bare SÅ frustrerende når den slutdato bliver skubbet.

    Hæng i, det skal nok blive godt lige om lidt smiley Og indtil da må du gerne bande, svovle og synes at verden er pisse uretfærdig smiley


  • #38   13. mar 2019 Jeg hænger i, jeg ved jo godt det bare er småting der er tilbage! Jeg skal bare være færdig nu! Det er bare trættende.

  • #39   2. apr 2019 Fast føde for første gang i 6 uger!

    Jeg har idag været til kontrol og fået fjernet min bideskinne.
    Jeg har set før og efter billeder og hold nu op et resultat.. Jeg har rent faktisk fået en hage!
    Jeg er så imponeret over, hvor godt et arbejde de har gjort.

    Jeg skal nu bruge elastikker, som skal skiftes 4 gange om dagen, for at få resten af mit bid til at passe. Men det er en LUKSUS i forhold til den bideskinne.

    Så idag har jeg fået lov at begynde at tygge igen. Jeg lovede mig selv at jeg skulle have pizza, så det har jeg bestilt! Og det går skide godt smiley
    - det er svært at vende sig til at tygge, men det er en lille ting!

    Jeg er så lykkelig for mit resultat og har høje forventninger til resten af forløbet.


    profilbillede
  • #41   2. apr 2019 Jeg er stadig en del hævet, men der er også blevet pillet, rodet og raget en del i min mund idag!

    Jeg er så spændt på mit slut resultat smiley


    profilbillede
  • #43   2. apr 2019 Før operationen

    profilbillede
  • #44   2. apr 2019 Efter... Trods hævelsen kan man sagtens se forskel!

    profilbillede
  • #45   2. apr 2019 det er bare blevet flot

Kommentér på:
dobbelt kæbe operation

Annonce