{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

Garvning/flåning af skind {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker at her nok sidder nogen der går på jagt, eller måske tilfældigvis ved noget som kan hjælpe mig til et svar jeg har forsøgt at google mig frem til uden held.

Sidste weekend fandt jeg en påkørt grævling i vejkanten.
Det er sjældent at man ser sådan et dyr, hold op den er imponerende - så jeg baksede den ind i bagagerummet og tog den med.
Jeg har ikke penge til at få den udstoppet, så jeg besluttede mig for at flå den og garve skindet.
Det har jeg ikke prøvet før.
Det tog en krig og en evighed at flå sådan en gammel herre, men anatomien var vildt spændende at se. Lugten og processen var pænt grænseoverskridende??

Den ligger nu tørgarvet med alun og salt og venter på at jeg skal arbejde videre på den i weekenden.
Her bliver jeg i tvivl, og nu bliver spørgsmålet måske lidt detaljeret for nogen men..
Jeg har forsøgt at skære alt fedt i trædepuderne væk. Men der sidder stadig en pæn del tilbage i og omkring. Hvor meget kan jeg fjerne i “tæerne” uden at kløerne bliver løse..
De er virkelig flotte, så jeg vil gerne beholde dem på skindet. Men kommer de til langsomt at rådne? Jeg har skåret igennem den store trædepude.
Og hvordan med snuden skærer man hele snuden væk, eller vil det hele tørre når skindet bliver strukket og slået op på en tørreramme?
Og ørene sidder der vel også noget brusk osv. i...?

På youtube kan jeg ikke finde en detaljeret gennemgang af lige netop dét.

Og nedenfor kommer der billeder.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garvning/flåning af skind
Kommentér på:
Garvning/flåning af skind

Annonce