{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
237 visninger | Oprettet:

Dyrevelfærd {{forumTopicSubject}}

Begrebet dyrevelfærd er vel egentlig en underlig størrelse... På et eller andet plan kommer det an på hvor nuttet dyret er.. (Den holdning er man vist ved at gå lidt væk fra)

Jeg ser utallige underskriftindsamlinger for at få gennemført lovændringer. Feks for at få køerne på græs.

Det er min overbevisning at den eneste måde man virkelig kan rykke noget, når det kommer til landbrugsdyr, er ved at handle med tanke på dyrevelfærd i stedet for økonomi. Det er her man kan gøre en forskel.
Køb evt. økologisk, eller endnu bedre køb fra en gårdbutik..

Jeg plejer at vælge den kalv jeg vil have i fryseren...
Jeg kan se at den er sund og rask, og har det godt.
Slagteren og dyrlægen kommer ud til gården... De lægger en grime på kalven og trækker den ud af indhegningen / boksen ( afhængigt af årstiden) ... Klør den lidt bag øret og så BANG får den boltpistolen..
Den udsættes for et minimum af stress og smager helt vildt godt.

Drop underskrifterne..
Så længe der er købere til billige (dårlige) varer vil der være producenter af det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af lampe 500 kr.
  • Montering IKEA kommode 400 kr.
  • En badeværelsesdør der skal være 1-2 cm kortere 1.350 kr.
  • Elektriker: Lægning og tilslutning af ca. 5-6 m2 elvarmemåtte. 2.200 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Trække strøm til vaske- og opvaskemaskine. Ledninger skal ikke fræses ind men kan gemmes bag elkabler. Herudover tilslutning af komfur jf. stik. 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrevelfærd
  • #1   29. apr 2007 enig.. jeg har arbejdede på en gård hvor køerne ikke kom på græs, og de var sq lige så glade og gav mindst lige så meget mælk og var lige så rask som dem der var på en anden gård jeg arbejde på hvor køerne kom ud..

så ingen græs er ikek = dårligere kvæh, de fik alt hvad de behøvde i foderet.. Og de gik i løsdrift, så de stod ikek bare det samme sted hele tiden..

• #2   29. apr 2007 jeg synes man skal se det fra en side mere... der er nogle familier der simpelthen ikke har råd til at anskaffe sig det gode kød eller købe en halv gris ved en gård.... e

men jeg giver dig ret i at så længe der er købere er der sælgere...

• #3   29. apr 2007 Så enig Alex!! Det var der jeg ville hen med mit svar i det tidligere indlæg.

Hilsen Anna der køber kød fra hendes fars hobby landbrug

• #5   29. apr 2007 I øvrigt er kød du køber på f.eks. en gård meget bedre end det fra super brugsen... Ofte er det fra super brugsen med 18-20 % fedt! Jeg giver 30-35 kr pr kilo.. Det kan jeg bestemt ikk få det til i butikkerne.. Og kødet er MEGET bedre smiley

• #6   29. apr 2007 Vi havde også en tyr på den ene går hvor jeg arbejde som vi havde nusset med siden den var lille og tilredet den..

Den gik sammen med 2 andre ungtyre og en dag hoppede på begge op på ham samtidigt hvilket resultered ei en brækket ryg..

Jeg sad og nussede ham til slagteren kom, og så ham blive slagtet, jeg ved så han blev givet til naboen, men hvis jeg fik tilbudt ham ville jeg da sige ja tak, fordi jeg ved hvor godt han har haft og hvor meget kærlighed han har fået smiley

• #7   29. apr 2007 Jeg siger ikke at økologi er bedre, men så VED man at køerne kommer på græs, hvis det er det man gerne vil opnå.

Har selv arbejdet i landbruget både konventionelt og økologisk.

Totalt set er det meget billigere at købe på gården, men ja en hel kalv koster da en slat penge... Man kan jo også finde nogle at dele med....... Vi plejer at være 4 familier om en kalv.

• #9   29. apr 2007 der er i hvert fald nogle bønder, der får et problem, hvis de skal have 400 køer på græs, det kan ikke lade sig gøre, indenfor går de jo i hold, for ikke at stresse hinanden, hvis der er for mange i hvert hold, så det er de også nød til at gøre udenfor. Der ud over er der jo et problem, med dem, der har robotter. For koens skyld bliver kan den blive malket flere gange om dagen, end hvis det er landmanden,der malker, og dette kan jo heller ikke lade sig gøre, hvis de SKAL på græs.

I princippet kan jeg være ligeglad. Jeg arbejder på en gård, hvor køer og kvier kommer på græs hver sommer, men synes bare ikke at folk tænker ret langt, det varer vel heller ikke længe, før de skal med ind i sofaen også.

• #10   29. apr 2007 Anna A;; Ja så kan du jo ikke klage over den danske dyrevelfærd.

• #11   29. apr 2007 Hvis jorden ligger godt i forhold til stalden, kan man godt have robotkøer på græs.. Det er set før. Man skal bare være opmærksom på hvor man placerer vandet i forhold til stalden

Rent praktisk er det vanskeligt at have 400 køer på græs, men det er jo også pga. prisen er så lav at man er nødt til at have så mange for at overleve

• #12   30. apr 2007 til Alex ikke nødvendigvis, man kan godt nøjes med 200 for at overleve, men så kniber det også

• #13   30. apr 2007 Angående hvor mange køer man skal have for at overleve, så afhænger det vist meget af hvornår man har købt sin gård, hvis man er nyopstartet, så tror jeg at det er meget svært at få fodfæste uanset hvor mange køer man har, men hvis man købte gården for flere/ adskillige år siden kan man sagtens overleve på under 100 køer. Det gør min chef....

Kommentér på:
Dyrevelfærd

Annonce