Dyrevelfærd {{forumTopicSubject}}
Begrebet dyrevelfærd er vel egentlig en underlig størrelse... På et eller andet plan kommer det an på hvor nuttet dyret er.. (Den holdning er man vist ved at gå lidt væk fra)
Jeg ser utallige underskriftindsamlinger for at få gennemført lovændringer. Feks for at få køerne på græs.
Det er min overbevisning at den eneste måde man virkelig kan rykke noget, når det kommer til landbrugsdyr, er ved at handle med tanke på dyrevelfærd i stedet for økonomi. Det er her man kan gøre en forskel.
Køb evt. økologisk, eller endnu bedre køb fra en gårdbutik..
Jeg plejer at vælge den kalv jeg vil have i fryseren...
Jeg kan se at den er sund og rask, og har det godt.
Slagteren og dyrlægen kommer ud til gården... De lægger en grime på kalven og trækker den ud af indhegningen / boksen ( afhængigt af årstiden) ... Klør den lidt bag øret og så BANG får den boltpistolen..
Den udsættes for et minimum af stress og smager helt vildt godt.
Drop underskrifterne..
Så længe der er købere til billige (dårlige) varer vil der være producenter af det.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.749
så ingen græs er ikek = dårligere kvæh, de fik alt hvad de behøvde i foderet.. Og de gik i løsdrift, så de stod ikek bare det samme sted hele tiden..
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.023
men jeg giver dig ret i at så længe der er købere er der sælgere...
sep 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.596
Hilsen Anna der køber kød fra hendes fars hobby landbrug
sep 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.596
mar 2007
Den gik sammen med 2 andre ungtyre og en dag hoppede på begge op på ham samtidigt hvilket resultered ei en brækket ryg..
Jeg sad og nussede ham til slagteren kom, og så ham blive slagtet, jeg ved så han blev givet til naboen, men hvis jeg fik tilbudt ham ville jeg da sige ja tak, fordi jeg ved hvor godt han har haft og hvor meget kærlighed han har fået
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.366
Har selv arbejdet i landbruget både konventionelt og økologisk.
Totalt set er det meget billigere at købe på gården, men ja en hel kalv koster da en slat penge... Man kan jo også finde nogle at dele med....... Vi plejer at være 4 familier om en kalv.
nov 2006
Følger: 51 Følgere: 52 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.185
I princippet kan jeg være ligeglad. Jeg arbejder på en gård, hvor køer og kvier kommer på græs hver sommer, men synes bare ikke at folk tænker ret langt, det varer vel heller ikke længe, før de skal med ind i sofaen også.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.966
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.366
Rent praktisk er det vanskeligt at have 400 køer på græs, men det er jo også pga. prisen er så lav at man er nødt til at have så mange for at overleve
mar 2007
nov 2006
Følger: 51 Følgere: 52 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.185
Dyrevelfærd