{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Cocos første schnauzertræf {{forumTopicSubject}}

Idag har Coco og jeg været til vores første schnauzertræf smiley

På vejen ud blev talt lige præcis 30 hunde og på vejen hjem 26, så nogle er faldet fra på turen, men jeg må sige, at jeg var imponeret!

Ingen hysteri, ingen slåskampe, ingen humpen(!) og især: ingen gøen!

Normalt kommer der mellem 8-12 hunde, fik jeg fortalt, så rigtig mange af hundene var afsted for første gang og kendte ikke hinanden. 4-5 af dem var helt små hvalpe på omkring 11-15 uger.

Det var simpelthen så hyggeligt! Jeg opdagede på et tidspunkt at jeg var helt træt i smilemusklen, fordi jeg havde gået stort set hele turen med et kæmpe smil over at se deres interaktioner med hinanden smiley

Vi startede alle i snor på vej ned til stranden, men derfra var alle løse, og ejerne holdt selvfølgelig øje med deres hunde på turen:)

Hvor mange andre racer tror I man kunne gøre det med? Eller er det meget normalt at man kan samle så store mængder fremmede hunde uden problemer bare de er samme race?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cocos første schnauzertræf
  • #1   4. okt 2020 Begge mine racer (papillon og chihuahua) er kendt for generelt at komme godt ud af det i flok, men jeg har aldrig prøvet at mødes med så mange af samme race på samme tid, så jeg ved ikke hvordan det ville gå. smiley
    Men det er meget normalt i begge racer at folk kan have et stort antal hunde boende uden problemer, men der bor de selvfølgelig også sammen.


  • #3   4. okt 2020 Det ser hyggeligt ud .... Jeg håber I alle har fået den rigtige hund med hjem smiley ... Synes alle Schnauzere ligner hinanden , men jeg har jo heller ikke set så mange. smiley

    Mopser kan i øvrigt også godt enes alle sammen de gange jeg har været til Mopse træf med min gamle Carlo (for mange år siden . )


  • #4   5. okt 2020 NITTIB,
    Det var faktisk især sjovt at se hvor utroligt forskellige i form og udstøbning de var, selvom de er samme race jo. Det kommenterede flere på smiley

    Jeg har tit fået at vide af schnauzerfolk at det netop er en ting ved schnauzeren at man kan tage en helt fremmed og bare ploppe ned i en flok uden problemer.

    Men det er noget man har avlet sig frem til, for i gamle dage var det vidst en ganske hidsig lille rottejæger smiley Rotterne fanger de nu stadig gerne, dog med et bedre sind nu smiley


  • #5   5. okt 2020 Spøjst for min opfattelse af schnauzeren er netop, at den er en hidsig lille fætter, der ikke "bare lige kan ploppes nogen steder ..."

    Trist, at alle hunde tilsyneladende skal avles leverpostejens - og ikke må have deres særpræg mere smiley


  • #6   5. okt 2020 Jeg ved ikke helt hvad det er der sker når man samler mange af en race. Jeg har en rigtig hidsig race - min Irske Terrier. De tolerere normalt ikke andre af samme køn og nogen af dem tolerere slet ikke andre hunde overhovedet. Jeg har været til et par træf gennem tiden og når man samler 20-25-30 Irske Terriers så kan de fleste faktisk godt finde ud af at omgås uden at slås. Det er somom de taler samme 'dialekt'.
    Clinton hader normalvis andre hanhunde, men sine brødre kan han tolerere at have forholdsvis tæt på. Han leger ikke med dem, men de kan godt gå sammen uden at æde hinanden.
    En af mine for længst hedengangne irere gad seriøst ikke samvær med andre hunde end ham hun boede sammen med. Resten skulle bare dø. Hende havde jeg med til et træf (forberedt på at hun selvfølgelig skulle være i snor og ikke hilse på de andre). Hun tævede kun en enkelt anden tæve. Resten af tiden virkede hun glad for samværet med sine racefæller og rendte løs rundt sammen med en stor flok smiley


  • #7   5. okt 2020 Imponerende, det ville i hvert fald ikke kunne lade sig gøre med Sam, at være løs med så mange hunde, når han nu er kønsmoden.

    Men dengang han var hvalp og indtil 1 år holdt vi Ridgeback træf både for søskende og andre Ridgebacks, så sjovt, men nu hvor han er kønsmoden er han så klar til at starte konflikter med andre hanner, så vi leger kun med tæver, ellers går det galt.
    Sam kan under ingen omstændigheder med sine brødre mere, sidste gang han var sammen med sin far, var han 10 måneder, og det var sidste gang, for far Abuya var klar til at dele bank ud ved en forkert bevægelse, sidste gang han var sammen med sin ene bror, var han 1 år.
    Vi mødes stadig til Ridgeback træf, men alle er i snor og er aldrig løse, så mange hanner samlet et sted, og alle er klar til at lave ravage i den.


  • #8   5. okt 2020 Jamen, det er det der er så sært: Clinton kan også være særdeles konfliktsøgende med andre hanner af andre racer. De hunde han træner sammen med på ugentlig basis får da ved en hver given lejlighed at vide at han har lyst til at give dem tæv. Men sine egne brødre er han rimelig OK med. Og det er altså ikke fordi vi ses særlig tit. Jeg slipper ham ikke løs med fremmede hunde for så kan jeg da være sikker på at han ryger i slagsmål.

  • #9   5. okt 2020 Ja det er sgu sjovt Mette, jeg går på en del forskellige trænings hold, nogle af holdene har vi fuldtes med i alle Sam's 3,5 år, men det betyder bestemt heller ikke at han kan være løs sammen med de hanner han har kendt længe, nu er mange af dem også Ridgebacks hanner, og de er altså bare stride mod hinanden.

  • #10   5. okt 2020 Der var flere med på turen som fortalte at deres hunde ikke normalt kan med andre hunde eller hanhunde hvis han, men at når de kom sammen med andre schnauzere var der intet problem smiley

    Martine, dværgschnauzeren har nu stadig masser af særpræg, det ligger mere i deres quirky, stædige personlighed end det ligger i at være en hidsig prop smiley (hidsigpropper og dramaqueens tror jeg nu egentlig også der er en del af, bare ikke overfor samme race)


  • #11   5. okt 2020 Altså sidste år holdt vi galanta træf med en del hunde og det gik også så fint, så whippets kan man godt med tænker jeg smiley

  • #12   6. okt 2020 Whippets er jo normalvis ikke egetkønsaggresive smiley

  • #13   6. okt 2020 A-S

    Det er jeg sikker på at den har smiley


  • #14   7. okt 2020 Mette, nej, troede det var et generelt spørgsmål TS stillede og ikke kun racer med de udfordringer smiley

Kommentér på:
Cocos første schnauzertræf

Annonce