{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

nyt skattekrav {{forumTopicSubject}}

fik en efterregning på 955 kroner til skat - i dag, lørdag fik jeg ny skrivelse om, at jeg skylder det dobbelte ! jeg er førtidspensionist så det er en stor udskrivning pludselig at skulle betale så mange penge - forstår mig ikke på det med skatten - øv ......... går ud fra, at man kan henvende sig på det lokale skattekontor i næste uge -

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyt skattekrav
  • #1   1. maj 2010 ja du kan enten ringe eller møde op personligt.

netop derfor er det rigtig vigtigt at man husker at informere om alle ændringer, store som små, for det bider en i halen i sidste ende at lade være.

Håber du finder en god løsning.

• #2   1. maj 2010 ja, det håber jeg også - ved ikke lige hvilke ændringer der skulle være sket udover der står at jeg har betalt det for lidt i skat i 2009 som jeg skal af med nu ............. tal er absolut ikke min stærke side og har aldrig været det -

• #3   1. maj 2010 Din indtægt, din gæld, alt.

Hvis du i 2009 har tjent mere end i 2008, hvis dine udgifter til renter er faldet, hvis du har fået skattepligtige tilskud af kommune/stat osv.

Du kan evt aftale med en i familien, at I sammengår din forskudsopgørelse, årsopgørelse hvert år, og sammenligner med dine indtægter, renteudgifter osv osv

• #4   1. maj 2010 Pia P <-- Vil anbefale dig at få en til at hjælpe dig med dit skatteregnskab så. Der må da være en ven eller en i familien der kan give en hånd med. Herhjemme laver jeg skatteregnskab for både mig selv og min kæreste.

• #5   1. maj 2010 Mange førtids/pensionister har fået restskat,

• #6   1. maj 2010 jeg har ingen til at hjælpe mig desværre .......... må indrømme at det er første gang jeg får en efterskat hvilket jeg ikke forstår - jeg er førtidspensionist og har været det i mange år - fik sidste og forrige år lidt penge retur - men igen, jeg har ingen der kan gennemgå det med mig og har altid stolet på at tallene var korrekte hos skattevæsenet ...... må nok revidere min opfattelse -

• #7   1. maj 2010 Tanja, tror det er udgifter til renter, der er "problemet" - så vidt jeg husker er der lavet en del om hvad angår at fratrække renter mm -

Alice, er der mange pensionister, der har fået restskat ? hmmmmm - det er ikke lige det jeg taler så meget om med andre, der også er pensionister ..........

• #8   1. maj 2010 Måske kan det du skylder overføres til næste år eller måske kan du i regningsservice få lavet en afdragsordning - ved det dog ikke med sikkerhed, tænkte at du kunne forhøre dig på komunen...

• #9   1. maj 2010 De gange jeg har fået lidt restskat har jeg bare undladt at betale girokortet, og så indgår det bare i næste års skat ved at trækprocenten bliver sat op eller fradraget reduceret.
    Det er dog nogle år siden, så ved ikke om reglerne er lavet om.

• #10   1. maj 2010 Jeg ville da også lade de 995 kr. indgå i næste års skattebetaling. Det er 995 delt med 12 mdr. så det bliver ikke så meget pr. måned.

• #11   1. maj 2010 Mieviv: Det er netop det man ikke skal gøre længere (det med at undlade at betale girokortet og så lade det gå over næste års skat), da man nu skal betale renter af alt hvad man skylder Skat pr. 1/1 (altså før man får årsopgørelsen) og der bliver tilskrevet renter hevr dag. Det er derfor det fra i år af er blevet vigtigt at have styr på selvangivelsen. Før i tiden betalte man ikke renter af skattegæld under 40.000.

• #12   1. maj 2010 Tue - Ups! Ja så kan jeg godt se det nok ikke er så smart at gøre længere.

• #13   1. maj 2010 Tue D Betyder det egentlig så at hvis man skylder fx. 4000 kr, bliver der så lagt renten oven i hver dag, for så bliver det da meget dyrt.

Pia P Jeg skal også ærligt indrømme jeg er en idiot til skat, og tal. Men vil gerne forstå det : ) Også så man ved lidt mere til næste år.
    Jeg er også førtidspensionist, men jeg har ikke fået nogen restskat heldigvis.

• #14   1. maj 2010 Der står i årsopgørelsen hvad man skal betale ekstra hvis man vælger at lade det gå ind i næste års regnskab. Hvis det er "peanuts", og man ikke lige har pengene, så ville jeg da lade det gå videre til næste år. Det er jo ikke "ågerrenter" som ved lånehajer.

Den nye skatteændring er også at man ikke med vilje betale for meget i skat for at få dem tilbage næste år. Det slår de ned på og ændrer fradraget, hvis det ses at det sker hvert år for de skatteydere der ynder at få penge tilbage år efter år. Den går ikke længere, fordi det er temmelig mange penge der skal betales tilbage på én gang, så SKATs cashflow bliver urimelig på grund af det.

• #15   1. maj 2010 Camilla H: Rentesatsen er sat pr. år, men den tilskrives pr dag (det vil sige at man betaler renters rente).
    Ændringen er indført pga. der var en del der spekulerede i at skylde penge i skat (dvs. brugte skat som en gratis kassekredit), men ændringen blev debateret/kritiseret en del op til det nye år af diverse skatteeksperter, da det for mange er for kompliseret/umuligt at få fuldstændig overblik over årsopgørelsen/selvangivelsen før nytår, men man bliver "bon´et" fra dag et mht renter.

• #16   1. maj 2010 Okay på den måde tak : )

• #17   1. maj 2010 det er mere end 995 kroner jeg skylder - fik som sagt nyt brev i dag hvor beløbet er 2.200 kroner ........... må hellere få det betalt inden der kommer renter på - suk ......

• #18   1. maj 2010 den lille finte fra skats side var jeg ikke opmærksom på så jeg takker mange gange for oplysningen og nu er der atter orden i sagerne

• #19   1. maj 2010 åh nej det var mange penge håber du klare den Pia

• #20   2. maj 2010 Rikke:

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål da du kan se på årsopgøreslen hvilket år de opkræver fra. Ex den årsopgøresle vi har fået i år er for 2009.

Håber det er godt nok svar på dit spørgsmål ; )

Kommentér på:
nyt skattekrav

Annonce