Klar til udstilling når men er ny! {{forumTopicSubject}}
Hej nu står jeg og skal prøve noget der er helt nyt for mig. Udstilling.
Derfor vil jeg gerne høre hvad i plejer at gøre på til for at få hunden kls sådan rent udseendes mæssigt. Bliver de badet?(og hvor lang tid inden?) Er det tør shampoo?. Er der nogle der ved have det er dommerne kigger efter skal pelsen være blød eller strid? Hvad har i med til udstillingen af grej! Fodre i inden? Hvad har i selv på af tøj? osv osv.
Fanny og jeg skal afsted nu sidst i Januar og igen i februar jeg glæder mig meget til at se hvad dommerne siger til hende for i mine øjne er hun jo den sødeste lille vaps i verdenen.
Håber meget på hjælp.
Hilsen Pernille
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
og hvor man udstiller
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
Har dalmatiner og udstiller i DKK...
mar 2008
mine hunde skal eks vaskes enten på dagen eller aftenen før - de er igennem et større menageri med 5 forskellige shampoos osv. og bliver blovet - børstet og glattet..
de bliver trimmet på poterne og knurhår og halerne bindes op - og der er en masse dingeldangel der skal forberedes..
men jeg er helt sikker på det slet ikke er sådan sådan en lille corgi skal ordnes
mar 2008
jeg fodre altid mine aften og derfor får de ikke inden udstilling.
min huskeseddel ser ca sådan ud - hvis jeg piller de ting fra som er specifikt for mig..
pm og startnummer
vandskål
bur
tæpper
klapstol
en vandflaske
hømposer
showline
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 15
Vil ind og læse racestandarten for der må være lidt at hente. Jow jow har skam snakket men opdrætteren, har det bare sådan at det er godt at indsamle viden mange steder fra:-)
Dejligt med huskesedlen. Hvad er pm?
mar 2008
aug 2010
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
du skal træne din hvalp i at få kigget tænder og blive mærket på, af en fremmed, mens hunden står på et bord.
så skal den kunne finde ud af at trave fint rundt i linen ved siden af dig, uden at trække, uden at hoppe, og uden at løbe skævt. man skal kunne se fine frie parallele bevægelser når den går rundt i ringen. det kan være på alt ligefra parket, kunstgræs, gulvtæppe, beton, og udendørs græsplæne, grus mm...
og mange hunde tæt sammen. den skal også kunne stå pænt og "stolt" stille, strakt krop og se lækker ud, og have tålmodighed.
aug 2010
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
mar 2008
Klar til udstilling når men er ny!