{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Pomerania nær gladsaxe {{forumTopicSubject}}

Har altid syntes Pomerania var en skøn race. Og efter at have mødt dem på show of winner er jo kun blevet bekræftet i det. Går med en lille drøm om måske at få sådan en en dag hvis racen passer ind, har selvfølgelig været inde og læse lidt, skrevet til kenneler osv. Men tænkte jeg godt vil møde lidt, evt se Michas reaktion.

Micha er meget stille og gider egentlig ikke mange hunde og det er jo derfor også rigtig vigtigt at vide hvad hun siger.

Pt må vi kun have en hund så det er selvfølgelig ikke oget der er aktuelt i den nærmeste fremtid, men kan godt lide at have styr på tingene i god tid.

Så har du en skøn poms med tavle i nærheden som kan med større hunde og ikke er for frembrusene må du meget gerne skrive, har du andet du gerne vil fortælle er dette også meget velkommen, vi lytter og lære gerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pomerania nær gladsaxe
  • #1   28. feb 2011 For det første hedder racen Pomeranian, og ja den er meget charmerende. Jeg har haft den siden 1985 og er stadig lige facineret i den, men når det er sagt, vil jeg råde dig til at anskaffe en Pomeranian, når din nuværende store hund ikke er mere. En Pomeranian, eller en hvilken som helst lille race, bør ikke bo sammen med en stor hund, da det nemt kan føre til dødelig udgang for den lille. Det behøver ikke være af ondskab, men kan ske, fordi kræfterne er for store og stærke hos den store hund.

• #2   1. mar 2011 Fru Pomrus O: Ja jeg vidste jo godt den kom, og ville blive forundret hvis ikke. HVIS vi får en pomeranian er det ikke som legetøj for Micha, men selvskab, Har aldrig set hende lege med en lille hund, blot hilse. Jeg har fået lov at komme og hilse på hod kennel Soffie en dag og der vil jeg selvfølgelig også tage snakken med hende. Jeg vil selvfølgelig ikke gøre noget jeg senere fortryder, og derfor går jeg igang så tidligt, som sagt må jeg kun have en hund hvor jeg bor, og næste gang jeg flytter er det fordi jeg vil købe hus, til den tid er min tæve en del ældre.

Hvis jeg ikke mente Micha var egnet til mindre hunde, kunne jeg ALDRIG finde på at overveje det. Micha er en MEGET stille og mild hund, hvis nogen herinde kender hende er jeg sikker på de kan nikke til det.

Men som sagt, hvis det viste sig hun var for vild eller andet jamen så er det klart ikke en mulighed.

• #3   1. mar 2011 @showofwinners: Hm, undskyld, men det har intet med den hund du har nu, men man skal altså passe på med for stor størrelsesforskel. En lille hvalp vil måske gerne lege og det vil den "store" også, og så kan det ved et UHELD gå galt. Kender folk, som, når de ikke selv er tilstede, sørger for at lille hvalp og voksen stor hund IKKE er sammen (f.eks. adskilt af gitter).

Jeg kender flere hunde, som er kommet til skade under leg og de var begge hvalpe, simpelthen fordi der var for stor størrelseforskel.

• #4   3. mar 2011 Chardame - stolt DKK medlem *: jeg har IKKE undladt at fortælle jeg her en ENGELSK STAFFORDSHIRE BULL TERRIER !! Og stadig fået lov at komme på besøg.

Tro mig jeg ved hvad det kræver at nå langt med en udstillingshund, deltog trods alt selv med min staff på 9 mdr til show of winner med 3xBIR 1xBIM og 1BIS 4

Det når selvfølgelig ikke hendes hundes titler til sokkeholderne men jeg bruger ALT min tid og penge på det. Micha kommer dagligt blandt andre hunde store som små ingen problemer der.

Vil ikke sige hun er nervøst anlagt men ønsker ikke hun skal blive utryg ved små hunde der er hidsige ser jeg ingen grund til, hun er en meget stille og forsigtig hund og ønsker ikke kontaktakt med hunde der er for voldsomme eller frembrusende, hvilket jeg har det helt fint med, da jeg ikke ønsker hun leger voldsomt med hunde hun ikke kender.

Og vil da lige pointere at min hund er 37 cm over skulder så jo altså ingen kæmpe hund.

Derudover vil jeg da lige sige at vi har fundet ud af at kæresten selvfølgelig har allergi overfor visse racer smiley Så det er ikke sikkert han kan tåle dem.

• #5   3. mar 2011 Det kan godt være du har udstillingserfaring, så du ved hvad det kræver, men med hensyn til pelspleje har du ingen erfaring. En Pomeranian har en meget nem pelspleje. Jeg børster mine en gang om ugen, men op til en udstilling kræver det lidt mere.
    Det kan også godt være din hund ikke er mega stor, men den har ihvertfald kræfter til at dræbe en mindre hund, så jeg tror du vil få meget svært ved at købe en hvalp inden for DKK´s opdrættere med den indstilling.

• #6   3. mar 2011 Fru Pomrus O: Med hvilke indstilling ?

• #7   3. mar 2011 Lige så folk IKKE er i tvivl,

- Jeg søger ikke en lille sød uldtot til 2500 som min hund skal lege med, til jeg finder ud af det ikke går, for så at sælge den vidre og finde noget andet.

Jeg har overvejet denne race fordi den er gået lige i mit hjerte, Den er lille og vaks og har en stor kærlighed til sine ejere og flokken.

Jeg har ikke bare set en hvalp og tænkt sådan en skal jeg da have.

Jeg har valgt den kennel jeg føler laver nogle super skønne hunde, både i familien men også gør sig super godt til udstillinger, selvfølgelig har jeg sat mig ind i racen og alt omkring dem, ellers kunne jeg aldrig drømme om at tage så lang for at hilse på eller bruge så mange penge.

Måske er show of winner ikke stort for dig, men for mig er det stort og er det pave stolt over min hund har fået lov at deltage, Michas storebror har også billet til Cruft og ja det da super fantastisk.

Og at kennel Soffie skal derhen bekræfter mig også kun i at deres hunde skal nok komme frem i show ringen.

Jeg ved godt der er en chance for hun ikke vil sælge til os, selvfølgelig er der en satsning, det ved jeg da, men kunne aldrig finde på at få en hund jeg ikke ville kunne stå inden for fik det godt, de overvejelser har jeg gjort.

Som sagt er der intet der er sikkert, og ingen siger hvornår det skulle være, men kan godt lide at lave mit forarbejde. Og det må da være at kontakte jer med denne race, møde kenneler og tage på udstillinger ?

• #8   18. mar 2011 kan uden tvivl forstå din interesse for pomserne, det er en fantastisk lille hund, MEN.... det er muligt din muskel/kamp hund er godt opdraget og den aldrig har gjort en flue fortræd, men husk endelig hvad jalousi kan gøre ved hunde. det er ikke sikkert din hund vil gøre noget ved en lille pomser, men de har tendens til at være meget frygtløse og for nemt "ejerfornemmelse" over deres ejer. Det kunne lige så godt være en pomser der spillede op til din hund, og den så vil forsvare sig, hvilket pomserens krop ikke kan tåle. der er jo en del forskel på deres muskelmasse.

• #9   21. mar 2011 mille I: Det har du helt ret i smiley Dett er en helt fantastisk race, men må erkende vi har droppet det, da vi har fundet ud af Kim ikke kan tåle dem, vidste godt han havde hunde allergi men har aldrig reageret på Micha, så den var egentlig gået i glemmeren, har så besøgt en hvor Kims luftveje desvære klappede sammen smiley Så jeg må nøjes med at nyde andres, og holde mig til korthåret hunde uden underuld.

*Chardame - slagtermester *: de 2500 var bare et eksempel på en billig kaste hund, ved godt de ikke kan fås i den prisklasse.

Kommentér på:
Pomerania nær gladsaxe

Annonce