{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Milos 2. officielle Rally-O konkurrence :D {{forumTopicSubject}}

I dag har jeg været til DcH Esbjerg’s landsdækkende rally-O konkurrence, som er min og Milo’s 2. officielle konkurrence smiley Lad mig bare starte med at sige at det har været en MEGET våd fornøjelse, da vejrguderne absolut ikke synes at vi skulle skånes! :S Vi var gennemblødte da vi vendte snuderne hjemad..

Nå nå men dagen startede jo for mit vedkommende allerede 5.30 i morges, og efter et bad og lidt morgenmad gik turen mod Esbjerg. Vi fik ”tjekket ind” fik udleveret startnumre og skitse af banerne i de forskellige klasser, og jeg så til min store skræk at jeg skulle starte som nr. 1 i begynderklassen, hvilket jeg frygtede lidt for, da jeg ved at min hund kræver en lidt længere opvarmning for at yde 110%. Nå, men vi begyndte på banegennemgangen i begynderklassen, og jeg synes det var en rigtig fin bane, det eneste jeg godt kunne have undværet var skiltet ”Dæk fra gang”.
Da jeg havde sikret mig at jeg kunne banen i hovedet gik jeg i gang med opvarmningen af Milo alt imens det begyndte at regne! Jeg synes godt nok han var lidt tung at danse med under vores korte opvarmning, og lige som jeg havde bedt min kæreste om at gå op i bilen efter de helt store godbidder, blev jeg kaldt på banen! ”Nå men han har jo snor på så det kan ikke gå helt galt” tænkte jeg, og begav mig ind på banen! Herfra var det så bare ren katastrofe, allerede ved andet skilt mistede jeg ham fuldstændigt, og lige meget hvor meget jeg hujede og opmuntrede ham, så havde han travlt med at gå med næsen i jorden, være på vej ud af ringen, eller også gik han for langt foran mig. Kort sagt, kontakten var ikke-eksisterende, og INGEN af øvelserne sad i skabet, og jeg blev trukket for stram line flere gange, og der kom vistnok også en eller flere lidt hårde kommandoer, i slutningen af banen! smiley Jeg var næsten tudefærdig da jeg kom i mål, fordi jeg vidste at han kunne yde 1000 gange bedre end det han lige havde vist smiley ØV! Kan love jer for at det bette kræ var til salg til højestbydende lige efter! Nå, men Milo blev sat i bilen, og vi søgte ly i klubhuset, da regnen nu virkelig var taget til! Begynderklassen blev overstået og jeg havde for længst vinket farvel til alt hvad der hed nogen hæderlig placering, eller point over de 70.. Til min store overraskelse fik jeg alligevel 80 point, hvilket rakte til en 12. plads, og jeg er nu ét skridt nærmere min oprykning til øvede smiley

Godt våde og efterhånden også en smule kolde, overværede min kæreste og jeg øvet klassen, og jeg var grøn af misundelse over alle de hunde der gik rigtig flot.

SÅ blev det endelig tid til den Åbne klasse, og der skulle jeg heldigvis starte som nr:15 ud af 19 deltagere, så her havde jeg god tid til at opvarme Milo. Banen i den åbne var også rigtig fin, jeg var dog rigtig nervøs for skiltet ”Springvandet” hvor han ender på min højre side og skiltet ”sit, Stå, gå rundt om” fordi Milo kan bare ikke den øvelse endnu, han bliver ikke stående når jeg går rundt om ham..:( Nå, men efter at have skamfodret Milo med lækre frikadeller under opvarmningen, var vi nu klar til at gå banen, og jeg lavede tricket med at give Milo en frikadelle, lige inden vi gik i ringen, og så hurtigt tage hånden til mig igen, så han troede, at der stadig lå flere gemt i min hånd. Jeg tog snoren af ham og bad en stille bøn til at han denne gang vi blive inde på banen hos mig hele vejen igennem. Her kommer så vores gennemløb:

http://www.hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=32472

Det er helt tydeligt, at se at Milo går på de fiktive godbidder i min hånd, men ikke desto mindre har jeg da hans opmærksomhed, og han stikker ikke af og løber udenfor banen (som han gjorde sidste gang vi gik den åbne). Han gik banen næsten helt perfekt, undtagen lige efter bakkeøvelsen, hvor jeg ikke er god nok til at fange hans opmærksomhed, da han får færten af dåsen med kattemad i det fristende 8-tal :S Stå øvelsen misser vi også, og jeg begår så den fejl, i min gentagelse af øvelsen, at glemme at han skulle ned at sidde først, hvis jeg skulle have gentaget øvelsen korrekt! DOH! Men men men han blev sq stående og det var det vigtigste! smiley Hans dæk fra gang har jeg ingen kommentarer til, den er da snorelige smiley Det endte med at vi fik 81 point, hvilket rakte til en 4. plads ud af 19 startende! Så I kan tro at jeg var stolt af min lille Milo smiley
Nu mangler vi bare at bestå begynderklassen én gang mere, så rykker vi op ! smiley

Bare lige en lille glædes/praletråd fra min side smiley Fortsat god weekend!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Milos 2. officielle Rally-O konkurrence :D
Kommentér på:
Milos 2. officielle Rally-O konkurrence :D

Annonce