5.091 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hundeudstillinger? & Mops? Hundeudstillinger? & Mops?

Jeg er ny her. Jeg har oprettet migselv men ingen hund(e), da jeg ikke har nogen. smiley

Det kunne være interessant at få lidt tips om, hvor & hvornår der er DKK & DRU hundeudstillinger på Sjælland?

Mit hjerte er lidt solgt til Mops - de er håndterlige i str og ser bare så kære ud (især dem der er lyse på kroppen og mørkere i hovedet er det fawn, den farve hedder?).
Er der Mops på alle DKK & DRU hundeudstillinger? - eller er det et lykketræf at møde én der?

Er der en specialklub for Mops? Arrangerer denne klub specialudstillinger for Mops?

Dem af jer, der kender lidt til Mops - kan de gå sammen med katte? Jeg har mange (og skiftende) katte i forskellige aldre, da jeg er katteopdrætter.

Håber på lidt gode og lærerige svar smiley

mvh Camilla

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeudstillinger? & Mops?
  • #1   2. feb 2005 Dansk kennel Klub kan jeg hjælpe dig med:
    Du kan få alle de oplysninger du søger på
    www.danskkennelklub.dk
    tlf 56811800
    Der står alt om udstillinger - specialklubber (herunder Mops)

mvh Karin

• #2   2. feb 2005 Kan du ikke komme ind på Linket - gå på Google og søg=
    dansk kennel klub
    så skulle du komme frem til siden

mvh K

• #3   2. feb 2005 Hej Camilla: lidt godter fra os der har en dejlig mops.

de kan sagtens gå sammen med katte, vi har selv en kat og Tyson og Felix er okay gode venner.

Der er national udstilling på Sjælland (DDH) d.23. april i Storebæltshallen i Korsør, dette er klubbens første gang på Sjælland.

Der er en specialklub for mops inden for DKK, den hedder MOPSFORUM, men de tager kun mops der er registreret i DKK...

er der mere du vil vide er du velkommen til at skrive til os, hvad vi ikke ved, finder vi hurtigt ud af...

Tjek evt. også vores hjemmeside www.tyson-mops.dk

• #4   2. feb 2005 Tak for alle jeres gode og venlige svar!

Tyson er en dejlig hund, og hans hjemmeside er meget god at blive klog af smiley

Har MOPSFORUM en hjemmeside?
    Hvad er DDH? Den forkortelse kender jeg ikke...

Det lyder rigtig godt, at Mops og kat kan gå sammen. smiley Vi har 8 voksne katte og varierende antal killinger i alle aldre - hvad vil en enlig Mops sige til det? Vil den blive en smule overvældet? Mops er jo ikke meget større end en stor kat. smiley (Faktisk tror jeg, at vores den største kat muligvis er større end en gennemsnits Mops ;-))

Vi (min mand og jeg) har hørt at nogle Mops "snorker"? Gør alle Mops det - eller kan man være heldig, at finde én der ikke gør? Hvorfor gør de det egt?

Vi har også hørt, at folderne i hovedet skal tørres flere gange om dagen? Er alle Mops lige foldede?

Er det liniebestemt eller ejerbestemt om Mops er fede eller ej?
    Hos vores dyrlæge møder vi Mops af forskellig art - nogle er slanke og firkantet bygget (er det ikke at foretrække?), andre er smældfede (muligvis for at skjule, at de er for slankt byggede?)...

Udstilling og avl af Mops interesserer os egt ikke så meget, så vi er nok mest interesseret i en ikke-udstillingsegnet hund til at hygge os med herhjemme - selvfølgelig skal den have stamtavle. Gad vide hvad prislejet på sådan en vovse er?

Er der forskel på hanhund og hunhund - i str og temperament? Vi er nok mest til hanhund, for hunhundes løbetider skal vist være ganske anstrengende smiley Men måske er en hunhund (steriliseret eller på p-piller/p-sprøjte) bedre til vores situation - hun vil måske bedre kunne tåle provokerende killinger? smiley

mvh Camilla www.korat.dk & Niels Peter www.bluewhite.dk

Kommentér på:
Hundeudstillinger? & Mops?

Annonce