{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Lydighed på Cruft {{forumTopicSubject}}

Her er en lille opvisning
http://www.youtube.com/watch?v=XKJXgojbaFE&feature=BFa&list=UUqEobfdxKqbf7X-cUh9Ul0Q&lf=plcp

Hundene er som klistret til venstre lår smiley
Nogen der ved hvorfor HF'eren har venstre hånd på hoften ? For at man bedre kan se om hunden går korrekt ?

Læg mærke til den ene hund som belønnes ved slalom mellem benene smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lydighed på Cruft
  • #1   11. mar 2012 Venstre hånd holdes lidt akavet med store hunderacer, fordi hundens hoved er i det område din arm vil hænge eller svinge, under normal gang.
    Jeg stritter udad med min hånd, og min arm er 10-15cm fra kroppen, for at give plads til hundens hoved.
    Jeg kan forestille mig der er mange forskellige måder folk benytter, for at undgå kontakt mellem din hånd og hundens hoved smiley

• #2   11. mar 2012 Det er jo som at se Floyd og mig

altså når jeg drømmer *GGG*

• #3   11. mar 2012 Sådan går min lp hund også, men uden den mærkeige hånd... Den forstår jeg ikke. Det har jeg aldrig brugt... Dog synes jeg at især den ene hund presser fører lige lovlig meget!

• #4   11. mar 2012 Det er simpelthen et flot stykke arbejde, men kan ikke lade være med at grine smiley

De hunde ligner lidt små fortabte sjæle som ikke kan noget uden deres menneske =D

• #5   11. mar 2012 De går måske på håndtarget.
    Jeg går godt nok ikke lydighed med Gizmo men rally og jeg bruger mine hænder utroligt meget, han er meget på håndtarget. Jeg har den også siddende omkring hoftehøjde/lommen med godbidder højde ;).
    Vi har jo i sagens natur ikke noget problem med at hunden rører førers hånd *GG*.
    Men ved at holde hånden tæt ind til kroppen så er det en måde og fortælle den på at den skal blive tæt på :). Det virker i hvert fald for os. Gizmo sidder så bare ikke fast på mit lår, men på min ankel *GG*

• #6   11. mar 2012 Ej hvor jeg synes det ser dumt ud når en hund går klistret op af og glor op på sin ejer på den måde. Jeg kommer aldrig til at gå til lydighed med mine hunde på det plan - for mine hunde skal på ingen måde lære at glo på mig på den måde. De skal holde øje med deres omgivelser. Og så skal de holde afstand og gå foran mig så jeg kan se dem uden at snuble over dem *GG*

• #7   11. mar 2012 Hvor er det dog rart at se nogle hunde med opmærksomhed, og lidt lyst til at være der og at være sammen med sin fører..

Men hænderne irriterer også mine øjne - det er alt for meget hjælp, IMO.

• #8   11. mar 2012 Klaus L
    Ahh ja, det har jeg også set. Det er en bedre måde at gøre det på synes jeg.

S.R.
    Det synes jeg sgu også ser federe ud !

CH
    HELT enig !

• #9   11. mar 2012 Hvis man synes lydighed er sjovt og træner med et mål, så vil man natruligvie ikke have at hunden holder øje med omgivelserne. Fokus skal være på fører. Nogle hunde har enormt nemt ved at gå sådan med hovedet og nakken, mens det er sværer for andre pga deres bygngng. Men det er ikke en forkert fr ved fod bare fordi bunden har en anden position med hovedet.

Fuld fokus fra hunden og en hund der følger enhver bevægelse fra fører - det er bare det fedeste i verden. Elsker at gå fri ved fod smiley

• #10   11. mar 2012 S.R. Lige præcis. En flot fri ved fod kan give kuldegysninger helt ind i knoglerne... Det afspejler i den grad det arbejde, der er lagt i opgaven og også den kontakt føreren har med hunden.
    SÅ fedt :o)

• #11   11. mar 2012 Fedt hundearbejde, men hænderne ser altså lidt mærkelige ud, men stadig fuld respekt herfra. Der er lagt mange timer i det og det ses bestemt.

• #12   14. mar 2012 Super cool hunde.;-)

• #13   14. mar 2012 Det ser fint ud - bortset fra den hånd, som mange har kommenteret smiley

Kommentér på:
Lydighed på Cruft

Annonce