{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

udstilling - begynder - hjælp? {{forumTopicSubject}}

hej jeg tror emnet ligger rigtigt da dette omhandler udstilling?
ellers må i live skrive hvor det sakl ligges hen?

hej alle sammen.
jeg har fået mig en fin lille cairn terrier med DRU stambog.
derfor har jeg lidt spørgsmål omkring udstilling.

1 hvilket tøj skal man have på til en tricolor tæve? hun er mest rød og grå. og må man møde op i cowboy bukser og skjorte?

2 hvilken farve udstillingsline skal man bruge?

3 hvilke ting skal man medbringe?

4 hvad skal hunde mindst opnå for at den må bruges til avl?

5 må den blive trimmet inden? og hvor længe før skal den trimmes?

6 skal man medbringe eget bord? altså til at frisere hunde på osv? eller kan man låne?

7 skal cairn terrier være trimmet/ klippet på en bestemt måde eller bare normalt?

tror vidst det var det..
håber at i gider bruge lidt tid på at svare på mine spørgsmål

mvh Lene og Cairnehusets Bine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstilling - begynder - hjælp?
  • #1   20. dec 2012 Uh jeg kan ikke svare på alle.
    men
    2 jeg ville vælge den farve hun har omkring halsen (evt hvis hun har krave)
    6 selvfølgelig må du medbringe bord

    Hehe det var vist det jeg vidste. :b Men jeg kender egentlig ikke noget til DRU udstillinger. Så måske der er andre der ved mere smiley


  • #2   20. dec 2012 Jeg har avlet og udstillet cairnt..Men i DKK...Trimningen er super vigtig, så det første du gør det er du finder en dygtig trimmer...Spør evnt. din opdrætter..Jeg har aldrig haft bord med til en cairn.
    Til 4 og 5..Spør din opdrætter...Og en god ting er at få noget ringtræning inden du skal i ringen, og lær hvordan du stiller din hund op for dommeren..Neutralt tøj..

    Punkt 3 en børste, kam plastposer til evnt. hundehømm. godbider og den ting du bruger når du skal have hundens opmærksomhed...Aller bedst inden du selv starter, så tag ud og se nogle udstillinger...


  • #3   20. dec 2012 1 hvilket tøj skal man have på til en tricolor tæve? hun er mest rød og grå. og må man møde op i cowboy bukser og skjorte?
    Du må møde op i det der passer dig, men gerne noget der er i kontrast til faverne på din hund.

    2 hvilken farve udstillingsline skal man bruge?
    Det må du igen selv om..
    Nogle bruger liner der er tæt på hundens pels farve, andre bruger liner der passer til deres tøj.

    3 hvilke ting skal man medbringe?
    Hund, udstillingsline, stambog, vacinations papirer, nr. holder, børster mv.

    4 hvad skal hunde mindst opnå for at den må bruges til avl?
    i DRU skal den ha en 1. premie for at blive avlsgodkendt.. (plus nogle sundheds restriktioner)

    5 må den blive trimmet inden? og hvor længe før skal den trimmes?
    jeg ville foretrække en forholdsvis nytrimmet hund at udstille..
    -men jeg ville til gengæld også seæv lærer at trimme den..
    Få din hunde frisør til at lave udstillings trim..

    6 skal man medbringe eget bord? altså til at frisere hunde på osv? eller kan man låne?
    Du kan medbringe eget trimme bord, ellers skal du kende nogle der er afsted for der er ikke nogle stillet op til fri afbenyttelse.

    7 skal cairn terrier være trimmet/ klippet på en bestemt måde eller bare normalt?
    En god hundefrisør kan lave en udstillingstrim..
    og kan lærer dig at små trimme når du klar gøre hunden inden du skal i ringen..


  • #4   20. dec 2012 ok tak.
    mit problem er nemlig at jeg ikke har købt hende ved en opdrætter?
    men at jeg har købt hende af en som købte hende fra opdrætter.
    historie:
    marianne køber Bine ved opdrætter (cairnehuset)
    efter 7 mdr erkender hun at hun ikke har den fornødne tid. hunden sættes til salg og sælges til privat (avler/hvalpefabrik) hun så dog ikke stedet. så køber lovede guld og grønne skove. ved et uheld for hun besked fra en veninde til køber at de lever i lort. så hun besøger familien uanmeldt og opdager at hundene sidder i små hundegårde uden hundehus. og er totalt uden kontakt og fodring.
    så hun tager hunden retur og sætter hende igen til salg
    nu køber jeg hende så...





    tusind tak for jeres hjælp


  • #5   20. dec 2012 kan jeg godt kontakte opdrætter cairnehuset aligevel ?

    hov marianne er hende jeg har købt hunden ved


  • #6   20. dec 2012 Jeg syntes du skal starte med at kontakte opdrætter og fortælle at du nu har hunden..
    Opdrætter vil sikkert sætte pris på at vide hvor hvalpen er..
    -og vil så sikkert også gerne hjælpe dig...


  • #7   20. dec 2012 Jeg tror Cairnhuset vil blive glade for, at du kontakter dem.

    Jeg gav min trimmer besked et halvt år før vi tog på udstilling med mine 2. Dog vil min trimmer gerne have op til 10 måneder til, at få pelsen helt perfekt;)

    Du kan bruge en helt almindelige udstillingsline, når din Cain er udstillings trimmet.
    Husk at have gode sko på du kan små løbe i.....


  • #8   20. dec 2012 Ok tusind tak for hjælpen. Jeg har skrevet en mail til cairnehuset omat jeg har Bine osv.

  • #9   20. dec 2012 Det med skoene er en god ide

Kommentér på:
udstilling - begynder - hjælp?

Annonce