815 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Skue og klipning Skue og klipning

Min lille Cavalier hvalp har været så uheldig at spise plastic, hvilket kostede en operation. Det er han kommet sig super fint over og stingene skal tages i næste uge.
Planen var at vi d. 14. september skulle stille til DKK skue i Sæby i babyklassen, men nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt han kan stille uden at blive diskvalificeret da en Cavalier jo ikke må klippes. I forbindelse med operationen er han blevet barberet under maven.
Jeg har skrevet til arrangøren af skuet men ville lige høre om nogle herinde havde et bud på om det havde nogen betydning når det er dyrlægen der har klippet ham.
smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skue og klipning
  • #1   28. aug 2013 Hvis du medbringer dyrlægeattest omkring det, så burde det ikke ende med diskvalificering. Men hunden kan ikke vinde over en anden hund, når pelsen er mangelfuld, uanset årsagen dertil.

• #2   28. aug 2013 Okay tak.
    Det er vores begge første skue så han er også kun med for træningens skyld.

• #3   28. aug 2013 når du skal ned til dyrelægen kan du jo få ham til at give dig på skrift hvorfor i har barberet din hund ,normalt har det ikke noget at sige på et skue da det ikke kommer til at stå den parpier skuer er nærmest en form for træning så du ved hvordan det forgår på en udstilling

• #4   28. aug 2013 Der er ingen problemer med at klippe en langhårshund under maven.
    Jeg har endnu ikke oplevet en dommer, der har set efter, og interesseret sig for plesen der.
    Så held og lykke - det skal nok gå

• #5   28. aug 2013 Tusind tak for svarene.
    Det er begrænset hvor meget der er klippet af da han jo ikke har fået så meget og langt hår på maven endnu.
    Jeg har skrevet til arrangøren som også sagde at det ikke ville medføre diskvalifikation og slet ikke når det bare var et skue.
    Så nu melder vi til og krydser fingre smiley

• #6   29. aug 2013 håber i må få en god dag på skue og komme hjem med gode oplevelser der fra

Kommentér på:
Skue og klipning

Annonce