{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.131 visninger | Oprettet:

Fakkeloptog i mod hundeloven i mange byer i Danmark {{forumTopicSubject}}

D. 28/ 2 2014 kl. 19-21 bliver der afholdt fakkeloptog mod den nuværende hundelov, det foregår ved rådhuset i København, Odense, Nykøbing. F, Herning, vejle Århus Aalborg, Randers, Slagelse, Kruså, Holstebro, Frederikshavn og Sønderborg, vi mødes og tænder vores fakler for alle de uskyldige hunde der har måtte lade livet pga. denne lov.. det er altså ikke kun liste hunde, men stort set alle blandingshunde kan være i fare, bider en lille terrier i ren chok bliver den os aflivet uanset hvor slemt det er... kom og kæmp sammen med os og gør en forskel for de her stakkels hunde<3
Website til facebook: https://www.facebook.com/events/258796637619330/260724897426504/?notif_t=event_mall_comment


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fakkeloptog i mod hundeloven i mange byer i Danmark
  • #2   29. jan 2014 Utrolig godt engagement men tvivler på disse folkesamlinger hjælper.

    Det kan sætte fokus på det ja. Men det ændre næppe loven


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #3   29. jan 2014 Hvem står for den begivenhed ?



  • #4   29. jan 2014 Vi kan håbe på der sker, noget tvivlen er der selvfølgelig os ved os andre men vi må ikke give op, det er mig der står med dette event sammen med 4 andre.. smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #6   29. jan 2014 Hvad er det man vil have ændret og vil man have noget andet i stedet for?. Er lidt for let at være imod uden at have forslag til hvad der skal gøres.

    Sjov som mange pludselig vil lave det ene og det andet for at beskytte hunde for at komme galt afsted. Hvis den samme opbakning have været der,for alle de hunde der kom galt afsted fordi de blev overfaldet,have det måske set anderledes ud i dag


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #7   30. jan 2014 Hvem er de andre ?

  • #8   30. jan 2014 En der hedder Peter fra Dpd 2x Dorthe og en der hedder christina

  • #9   30. jan 2014 Max du har ikke spurgt mig om en forklaring smiley vi kæmper for at få fjernet forbudslisten og skambidsparagraffen, fordi det ikke er hundens skyld men den person i den anden ende af snoren.. Selvfølgelig skal en hund aflives eller i hvert fald bære mundkurv hvis den skambider, men der er forskel på et skambid og en lille sølle rift!

  • #10   30. jan 2014 Hvorfor står der fakkeloptog imod hundeloven, hvis det kun er småting ved hundeloven I er imod? Det er da rimelig misvisende. Og useriøst.

  • #11   30. jan 2014 Einstein ... det vil sgu da se dumt ud hvis de skriver ´"fakkeloptog mog paragraf det og det ..." hehe
    Det er jo noget i hundeloven de vil ha ændret ... havde jeg lavet et optag så havde jeg nu heller ikke skrevet "optog mod paragraf" hehe ... sorry, men man kan også gå for meget i detaljer smiley hun skriver jo her hvad det er for smiley


  • #12   30. jan 2014 Camilla: I begivenheden står der kun at det er et fakkeloptog mod hundeloven. Og hundeloven er altså utrolig mange ting smiley

    Det er da ikke så svært at sige: "fakkeloptog mod listeforbuddet", hvis det er hvad det handler om. Det ser da ikke dumt ud. Det er præcist.
    Med det andet siger man jo netop, at man er imod den lov der sikrer at hvalpe skal blive hos deres mor til de er 8 uger, at hunde skal have adgang til frisk vand og skal fodres, at de ikke må stå i lænke 24/7, at de skal chippes og ansvarsforsikres osv... Og det er sgu useriøst smiley

    Men okay, seriøsitet er ikke ligefrem det der normalt kendetegner den form for demonstrationer smiley


  • #13   30. jan 2014 I behøver ikke støtte op omkring det men så er i velkommen til at bladre videre smiley vi kæmper den her sag fordi der er uskyldige hunde der bliver aflivet næsten dagligt fordi vi i Danmark har en hundelov, der på ingen måde er retfærdig, går ikke ud fra i selv har, hund siden i kan sidde og være imod den her hundelov for den rammer ikke kun listehunde men ALLE blandings hunde kan os være i fare for loven, men vi skal ikke vælge om i vil støtte gider bare ikke høre på ligegyldige kommentarer smiley

  • #14   30. jan 2014 Einstein har du aldrig noget pænt at sige ? jeg spørg fordi jeg synes hver gang du kommenterer noget er det negativt smiley du behøver ikke være enig med mig men har ikke lyst til at høre på negative mennesker, hvis du er for hundeloven skifer du mening den dag du selv mister din hund til den!!


  • #15   30. jan 2014 Jeg tror ikke nogen forveksler det med at TS vil havde hvalpene skal afsted hurtigere fra deres mor .......... smiley hehe når vi snakker hundelov i al almindelighed i dag, er det ikke det snakken går på smiley men fred være med det hvis man skal ha det i paragraffer for at forstå smiley JEG forstod budskabet - går ikke udfra hvis man har hund i hjertet at man ser dem uden forsikring, for tidligt fra tæven eller andet i den dur .... men fred være med det. OG en eller anden måde skal man jo ytre sin mening på og hvis det er fakkeloptog man ønsker at gøre det på - så syntes jeg det er FINT! Og fedt der er nogen der gider at sige sin mening istedet for bare syntes at det hele er USERIØST smiley

  • #16   30. jan 2014 Forresten, skambidsparagraffen er allerede ved at blive ændret. Så det er også ret fjollet at demonstrere mod den, når der allerede bliver gjort noget ved den.

    Mette: Gider du lige komme med noget dokumentation på at hunde bliver aflivet dagligt pga. listeforbuddet smiley For siden 2010 er der 'kun' aflivet 465 pga. raceforbuddet... Dvs. på 3½ år... Der er lidt mere end 456 dage på 3½ år smiley (Kilde: (link fjernet) )


  • #17   30. jan 2014 Hvorfor så ikke ytre sin mening om hvordan VI vil ha den ændret ??? Skal vi bare lade alle andre tage beslutningerne for os????

  • #18   30. jan 2014 Mette: Jeg skriver pænt. At jeg er uenig, betyder ikke at jeg er negativ. Det betyder bare at din mening ikke er alles-gældende smiley Det er et debatforum, så der må du forvente at alle ikke sidder og klapper dig på skulderen og siger "iiih hvor har du ret og hvor er du dygtig".

    Camilla: Well, hvis man vil opnå noget med demonstrationer, så bliver man nød til at være præcis og tænke over sine udmeldinger og sørge for at intet kan misforstås - For ellers kommer det til at bide ens sag i røven. Jeg har været demonstrations-koordinator i en del år, så jeg er vant til at arbejde med den slags og ved hvad det kræves, hvis man vil opnå noget med det. Og hvad man absolut ikke skal gøre (som at komme med upræcise udmeldinger om ens ønske om hvad man vil opnå). At folk ikke kan tage kritikken og gøre deres arbejde lidt bedre, det er bare trist... Det skader jo bare deres sag, som de i stedet kunne vælge at være lidt åbne og forbedre.


  • #19   30. jan 2014 dvs sige du ikke har læst rapporten om lige præcis det emne det kunne være du skulle læse den i stedet for at læse hvad der står på nettet og nu er det sådan man ikke kan finde et præcist tal, da ikke alle hunde er registeret for aflivning smiley


  • #20   30. jan 2014 Nu er det ikke ALLE der er demo koordinatorer smiley og hvis fru danmark gør sit bedste, så er det vel flot. Hvis du er så dygtig til det, så tilbyd HJÆLP istedet for bare at latterlige gøre deres indsats ........................................

  • #21   30. jan 2014 Einstein den er ikke til at diskutere med mig vi kan blive ved og ved vi bliver aldrig enige og det behøver vi heller ikke være, men vi må ikke håbe din hund bliver ramt af loven

  • #22   30. jan 2014 Og at sende trusler i privatbeskeder hjælper altså ikke nogen smiley (Ikke Mette eller Camilla der har gjort det, men en medlæser... Lige for at få det på plads).

    Camilla: Jeg har ikke latterliggjort nogen. Jeg har sagt hvorfor den ikke kan tages seriøst som den er nu og hvad der kan ændres for at den kan tages seriøst og faktisk virke. Det er rimelig meget at hjælpe. Jeg er ked af at du bliver så fornærmet, men jeg er ikke negativ og jeg latterliggøre ingen. Du kan ikke forvente alle er enige med dig i et debatforum eller at der ikke kommer respons på ting der lægges på et offentligt debatforum.

    Mette: Alle hunde der bliver aflivet pga. hundeloven bliver registrede for det. Så jo man kan finde præcise tal.
    Og du opretter et indlæg i et debatforum, så må du forvente diskussion. Især når du sender usandheder ud (at hunde bliver aflivet hver dag pga. listeforbuddet) smiley

    Og mine hunde ender ikke som "offer" for loven, eftersom jeg overholder loven smiley Så det behøves du ikke være bekymret for.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #23   30. jan 2014 Hvis man fjerner loven,åbner man jo igen for at de folk den er galt med kan få sig en farlig hund. Så er man tilbage til hvor vi startede. En hund mærker ikke når den bliver aflivet. Den mærker derimod hvis den bliver købt af mennesker der ikke er egnet til at have en sådan hund. Jeg har set flere tilfælde hvor jeg mener at aflivning er at fortrække,i forhold til de mennesker hunden skal bo med.

  • #24   30. jan 2014 Okay okay, latterlige gøre - kom måske forkert ud smiley men regner bestemt ikke med at nogen skulle være enige med mig - hvorfor dog det og hvor har jeg givet udtryk for det??? Har bare skrevet at hvis man nu tænkte sig om var det jo nok IKKE forsikring osv der blev talt om. Men kom med lidt mere konkrete måde at de kunne gøre det bedre på, nu du er inde for emnet - det ville måske hjælpe lidt - men lige den ÅBENBART udsigende overskrift for nogen, kan der nu ikke laves om på smiley

  • #25   30. jan 2014 Et kursus ville gøre underværker, og hvis det kun var opdrættere altså ikke privat personer men uddannede der kunne avle på den ville der være mindre risiko for skader

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #28   31. jan 2014 De tal der er på aflivet hunde pga hundeloven, er de hunde der er reg som aflivet pga §1 eller 6 . At folk så afliver deres hunde fordi de ikke kan styre dem længere, og ikke må sælge dem, det er jo ikke hundelovens skyld .

    Ca 10.000 sunde hunde bliver aflivet hver år , dette er ikke pga hundeloven, det er pga ejer ikke har sat sig ind i race eller at være hundeejer !! dem skulle man gå fakkel optog for , især hvis Peter fra dpd , eller hvad han kalder sig er med !!!!


  • #29   31. jan 2014 Jeg er ikke imod hundeloven;) der er en enkelt paragraf jeg ikke er for, men den er i gang med at blive ændret, ellers syntes jeg faktisk hundeloven er udmærket.
    Men jeg er imod useriøs avl på tvivlsomme blandinger og jeg er imod at skyde skylden for aflivninger på myndighederne når det efter min mening er fjolserne der avler på hundene der bærer ansvaret!


Kommentér på:
Fakkeloptog i mod hundeloven i mange byer i Danmark

Annonce