{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Cavalier træf
  • #1   11. feb 2018 Jeg ville nu ikke tage en lille hvalp på 10 uger med i en hundeskov.

  • #2   11. feb 2018 Det er koordinatoren fra cavalierklubben kreds 3 - Fyn, der står for det.
    Så ingen problem der smiley
    Og alle de hunde der kommer, er vaccineret. Og alle kender alle. Vi går tur sammen og hundene leger, så hvad er problemet?
    Der er mange hvalpe helt ned fra 8 uger, og hunde op til 12-15 års alderen smiley


  • #3   11. feb 2018 Er hundeskoven så lukket af for alle andre hunde mens i er der ?
    Hvis ikke, så ville jeg ikke tage min hvalp med i en hundeskov, for i hundeskoven kommer der flest mennesker som ikke hat styr på deres hunde, og hvis først din lille hvalp er blevet rendt over ende af måske en stor legesyg Labrador eller anden stor hund, så kan din lille hvalp have taget skade for resten af sit liv.



  • #4   11. feb 2018 Har I fået lov at lukke hundeskoven? Ellers kan alle hunde jo komme uanset alder og race

  • #5   11. feb 2018 Og med en hvalp på 8 eller 10 uger, så kan en voksen cava altså også være for voldsom og få overrendt en hvalp, så den får en træls oplevelse.

    Og ville da gerne høre ad, hvordan har de tænkt sig at afholde det? Slippe alle løs og så halleluja kan de løbe og lege, og selv finde ud af det?

    Er der tlnkt på at hvalpe ikke bør gå så langt som de store? Er der max antal?


  • #8   12. feb 2018 Canmax

    Jeg har også holdt mange hunde/hvalpetræf, men aldrig i en offentlig tilgængelig hundeskov, hvor man ikke har styr på hvad der kommer af hunde og mennesker.
    Sådan noget bør afholdes på privat grund eller på træ træningspladsen.

    Jeg ville ikke spille russisk roulette med min 10 ugers hvalps fysiske og psykiske helbred.
    Og i mine øjne er er det, at man holder et træf i en hundeskov tegn på, at man ikke har tænkt sig ret meget om, det er useriøs.

    Hvad vil TS og de andre gøre hvis Brian og Trunte kommer med deres store kåde hunde som render TS. Hvalp omkuld og belærer TS om, at det er noget hundene selv skal finde ud af?

    Nej, aldrig om jeg ville tage den chance med min hvalp.


  • #9   12. feb 2018 Tak skal du ha Canmax smiley
    Og Anni - Eftersom det er koordinatoren for Cavalierklubben, der arrangere det, så er der styr på det. Der er tilmeldinger, og vi bruger deres lukkede område i hundeskoven én gang om måneden, kun for vores cavalier. De andre mødes fra 10-11, og går rundt, og vi 4-5 stykker med hvalpe, går i "hvalpe indhegningen" og leger 10-15 min, så de små ikke bliver overstimuleret. Der er begrænset tilmeldninger, og lukket fra andre, da de bruger deres egen lukkede område, som de også bruger til hvalpetræning og hundetræning når man går på hold smiley
    Så for mit vedkommende er jeg i en lukket indhegning der tilhører Cavalierklubben, sammen med 4-5 andre hvalpe, og vi kan gå når vi vil, hvis hvalpene bliver trætte, overstimuleret, eller andre ting. Det er ligesom at gå til hvalpetræning (hvilket jeg også gør én gang om ugen, med de samme mennesker) Så der er intet "farligt" i det.
    Og der kommer ikke nogen og Overrumbler min hvalp. For som sagt er det lukket, og det er der vi plejer at træne hunde/hvalpene.

    Men tilbage til hvad emnet egentlig handler om : Er der nogen der vil med? smiley


  • #10   12. feb 2018 Cavalier.
    Jamen så ser det jo helt anderledes ud.
    Men når du skriver Svendborg Hundeskov, for i hundeskovene er der jo offentlig adgang, så begynder alarmklokkerne at ringe, Ikke kun her hos mig, men også hos mange andre, for der er virkelig mange hunde som bliver ødelagt i hundeskovene.

    Jeg ønsker dig god fornøjelse på søndag til træffet og mange gode år sammen med din hvalp.


  • #11   12. feb 2018 Anni - da jeg lige læste mit opslag igennem igen, kan jeg godt se dét meget vel kunne misforståes smiley
    Tak, nyder ham allerede i fulde drag


Kommentér på:
Cavalier træf

Annonce