638 visninger
|
Oprettet:
Etologisk institut {{forumTopicSubject}}
Er det ik det det hedder der hvor man kan få gratis telefonnhjælp til adfærdsvanskeligheder?
Og er der nogen der har tlf. nr. til det? Eller anden form for kontakt?
Min venindes lille hanhund på ca 1 år er begyndt at overfalde joggere, folk der kommer gående, folk på cykel, skateboard, rulleskøjter o.l.
Hvorfor han gør det er os en gåde, men noget seriøs hjælp ville være rart.
Har foreslået hende nogle lederskabsøvelser, nogle der har forslag til disse?
På forhånd tak.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
Nårh ja... DOH :S
Nogle gange glemmer man at google er opfundet *S*
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
jan 2007
Jeps, har været derinde - ellers mange tak
Hmm, vil dog stadig gerne høre nogle forslag til lederskabsøvelser, da vi har en ide om at det er fordi han vil beskytte hende - og det skal jo være den anden vej rundt!
Nogen der har en ide om, om det kan være grundet hans alder og hormoner der flyver rundt i kroppen at han sådan har skiftet adfærd?
Han er oss ret styg overfor andre hunde, heldigvis er han ikke så stor og til at få stoppet igen...
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 159
jan 2007
Han går fuldstændig amok, og gør udfald. Hvor seriøst han mener det ved jeg dog ikke.
Det er IKKE muligt at få kontakt til ham, der er ingen respons.
Det er ikke alle dage han reagerer på de forskellige ting, og det er meget forskelligt hvor voldsomt han reagerer på det, samt på hvilken afstand han reagerer på det.
Det er inden for de sidste par måneder max, at han har udviklet denne adfærd
Han virker absolut IKKE som en nervøs hund, nok nærmere som en hund med liiiiidt for meget selvtillid, hvis du forstår hvad jeg mener?
I forhold til andre hunde, så er det (nogen gange) ligemeget om han kender dem eller ej, samt hvor store/små de er...
Der er intet så længe han ikke har snor på
Githa
Hun er ikke i DCH...
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Hans "våben" var simpelthen at gø når han blev bange og usikker.
Af biler, løbere, cykler osv.
Til at starte med fik jeg ham til at sidde, få kontakt til mig og stillede mig ind foran ham når der evt kom en bil for at vise at jeg har styr på situationen.
Det har fungeret her.
Etologisk institut