2.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

ida S
ida S
Emner: 1 Svar: 5

Adfærdspsykolog til border collie - Midtjylland Adfærdspsykolog til border collie - Midtjylland

Hej Midtjyder

Jeg har behov for en rigtig dygtig og engageret adfærdspsykolog til min border collie. Han døjer meget med sin angst i hverdagen og jeg har virkelig prøvet alt for at regulere det.

Har I nogen I vil anbefale? evt. en der har mulighed for meget tilstedeværelse og i bedstefald ugentlig fremmøde. Jeg bor i Viborg.

Har vi en Cesar i Danmark?

Mvh

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdspsykolog til border collie - Midtjylland
  • #1   6. jun 2020 Ja, vi har en Cesar i Danmark, og han er “desværre” meget, meget syg, så ham må du nok opgive. Jeg ville dog også lægge mine penge hos én, som ikke knækker hunden og fratager den enhver livsglæde og gnist, men én som rent faktisk arbejder med hunden, på hundens præmisser.

Men hvis du kun er efter de brutale metoder, finder du næppe hjælp herinde. Hvis du i stedet vil bruge en uddannet adfærdsbehandler, er jeg sikker på at nogen kan henvise til en i dit nærområde.

• ida S
    ida S Tilmeldt:
    okt 2018

#3   6. jun 2020 Jeg vidste ikke at Cesar brugte brutale metoder... Jeg er selvfølgelig kun ude efter, hvad der er bedst for min hund. Han skal bestemt ikke knækkes. Det skal gøres på den rigtige måde og på hundens præmisser.

Det jeg mener, når jeg skriver Cesar; er en Adfærdspsykolog, der kan få mig og min hund til at vise resultater, så han kan få bugt med sin angst. En der er til stede og kan vise mig, hvad jeg gør rigtigt og forkert i træningen.

• #4   6. jun 2020 Cesar er ikke “adfærdspsykolog”. Han er en lille, brutal, patetisk mandsling, som bevidst knækker hunde, så de bliver apatiske væsner uden gnist. Han er ingenting, ud over at han er på tv. Og hans danske efterligner, stripperen, er bare knap så kendt.

Og hvis man ikke ud fra stram kæde bag ørerne og hårde spark i lysken kan se, at Cesar er brutal, så har man virkelig lukket øjnene!

Men hvis det er de metoder, du har brugt til at “regulere” din hunds angst, er jeg ikke sikker på at du kan finde en, der er dygtig nok til at rette op på det smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #5   6. jun 2020 Læs dog hvad hun skriver. Bedst for hunden og på hundens præmisser. Hunden skal ikke knækkes.

Hvorfor som udgangspunkt være så dømmende.

Jeg kender desværre ikke nogen som kan hjælpe dig. Du skal under alle omstændigheder kigge dig godt for.

Hvad laver du med hunden?. En hund kan jo udvikle sig rigtig meget i det rette træningsmiljø. Måske du også skulle kigge på det.

• #6   6. jun 2020 Prøv at kontakte Miriam Søndergård der har Indog hallen i Viborg. https://indog.dk/
    Evt høre om du kan købe nogle enetimer.
    Hun er verdensmester i LP lydighed og har Border collies.
    Hvis hun ikke selv har tid så kan hun muligvis henvise til nogle i Viborg der har.

• #7   6. jun 2020 Jeg kan anbefalde Lupo

https://www.lupohundecenter.dk/

• #8   6. jun 2020 Max, jeg læser skam hvad hun skriver. Hunden er angst. Hun har forsøgt at “regulere” dens angst. Og ser Cesar som værende dygtig. Jeg spørger om hun har brugt Cesars metoder til at “regulere” hundens angst, for i så fald, tror jeg ikke at det kan rettes op. En angst hund, der bliver irettesat for at være angst, vil være tæt på helt i stykker.

Af TS’s tidligere tråd, kan man læse at hun dyrker AG med den. Bare som svar på dit spørgsmål om, hvad hun laver med den smiley

• #9   6. jun 2020 Nej, IKKE Lupo hundecenter
    Endvidere er der vist også ret langt fra Fredericia til Ålborg.

• #10   6. jun 2020 Nu har jeg personlig erfaring med ham, og han kører til hele landet.

Han bruger kun positive metoder.

• #11   6. jun 2020 Hvad er problemet med hunden? Hvordan og hvornår viser den angst?

Hvis du er til onlinetræning er https://absolute-dogs.com/ super til “problemhunde”

• #12   6. jun 2020 I øvrigt svare Nicklas (Lupo) også gerne på sms/mail uden at kræve penge for det (hvertfald som det første, hvis det kræver lidt mere siger han hvis det koster)

Han efteruddanner sig hele tiden smiley

• #13   6. jun 2020 Doxx ved Kolding Anette Bendtsen, hun har selv border.

• ida S
    ida S Tilmeldt:
    okt 2018

#14   6. jun 2020 AG, Han er angst for at kører i bil, og så har han svært ved at takle deres tilstedeværelse, når de kommer for tæt på og for hurtig ude på gaden. Han veksler mellem at synes, at de er spændende og skal hyrdes, til at han stikker halen mellem benene og kryber sammen.
    Ellers er han en rigtig god hund! Det piner mig bare, at se ham være så bange, når han en utilsigtet sjælden gang bliver sat i disse situationer. Men jeg er usikker på om online træning er noget for os, jeg vil gerne tages i de fejl, jeg nu måtte lave

• #16   6. jun 2020 BCer registrere og stimuleres utrolig meget af alt i bevægelse. Det lyder som om han ikke kan kapere det pt.
    Hvis du er blevet irriteret eller sur over hans opførsel når der kom biler, kan det have forstærket adfærden.
    Bliver han køresyg?

Online er ikke for alle. smiley Det var blot fordi Absolute dogs lige har reklameret med et seminar for The modern Border collie. Det omhandler rigtig mange af de adfærdsudfordringer der er med racen.

• #17   6. jun 2020 Jeg synes helt klart du skal vælge en adfærdsbehandler igennem her:

https://sea-hund.dk/find-en-adfrdsradgiver.html

Jeg kender personligt til Mia fra nordhund.dk og Mette Rio fra hundplus.dk men de er begge i Nordsjælland, du kan dog altid give dem et kald, de er altså super kompetente, jeg er sikker på du vil kunne finde en god adfærdsbehandler fra den liste, der vil kunne hjælpe dig smiley

• ida S
    ida S Tilmeldt:
    okt 2018

#18   6. jun 2020 A med Bomstærk og Tykke... Jeg ved ikke, hvad skal sige, jeg kan jo ikke skrive noget, uden at du har dømt mig på forhånd... Men nu prøver jeg alligevel

Jeg vil en ekstra gang understrege, at jeg aldrig har forsøgt at knække min hund! Ordet regulering er udelukkende brugt i samarbejde med andre adfærdspsykologoer med hundens bedste i sinde og udelukkende på hundens præmisser (Jeg vidst ikke noget andet fandtes). De har desværre bare ikke formået at følge mig helt til dørs. Vi er dog kommet langt i vores træning. Det irritere mig virkelig, at jeg skal forsvare mig selv på denne måde. Du kan ikke være bekendt at dømme uden at kende hele historien.

Jeg kunne lige så godt have skrevet Victoria Stilwell fra it's me or the dog på. Men nu valgte jeg Cesar, fordi han var den første, jeg kunne komme på. Jeg var ikke klar over hans metoder var slemme, og har aldrig set et program, hvor han slå eller sparker hunden. Hvilket jeg ikke på nogen måde støtter. Men at du beskylder mig for at gøre brug af disse metoder, det kan du simpelthen ikke være bekendt.

Det eneste jeg er ude på er, at få anbefalet en dygtig Adfærdspsykolog så min hund kan blive tryg igen, andet er jeg ikke interesseret i.

• #19   6. jun 2020 Jeg beskylder dig ikke, jeg spørger. Og jeg spørger fordi du skriver, at Cesar er dygtig. Det er han ikke. Og jeg spørger om du har brugt hans metoder til at regulere din hunds adfærd, for hvis du har, så tror jeg vitterligt at løbet er kørt!

Men hvis du IKKE har brugt hans metoder, så tænker jeg at du kan få hjælp, som både du og hunden kan bruge.

Du har fået et link til sea, og det er et godt sted at starte. Alle du finder derinde, vil også stritte helt på Cesar Milan, og hans metoder. Så er du advaret om, at han nok ikke er den første du skal nævne smiley

• ida S
    ida S Tilmeldt:
    okt 2018

#20   6. jun 2020 AG Jeg bliver ikke sur eller irriteret over hans opførsel, Jeg kender godt til adfærd og træningsmetoder. Og har søgt hjælp i forhold til, hvordan jeg skal forholde mig. Og nej han bliver ikke kører syg. Men jeg vil da prøve at give online træning et skud ved siden af. Om ikke andet, kan jeg da blive lidt klogere på andres adfærd smiley

• #21   6. jun 2020 Jeg vil også bare sige at jeg helt klart vil anbefale dig at finde en dygtig, uddannet adfærdsbehandler her:
    https://sea-hund.dk/find-en-adfrdsradgiver.html smiley Held og lykke med det!

• #22   6. jun 2020 Dejligt at det ikke er pga køresyge.
    Så er det højst sandsynligt bevægelsen der trigger.
    Hvis det kun er ved køretøjer tror jeg ikke det er direkte angst men nærmere overstimulering af bevægelse som han ikke har lært at administrere endnu.

Når du vælger adfærdsbehandler vil jeg klart anbefale at du vælger en med stor erfaring med Border collier.

Håber det bedste for jer smiley

• ida S
    ida S Tilmeldt:
    okt 2018

#23   6. jun 2020 AG, det vil give god mening hvis det er overstimulering pga. bevægelse. det vil jeg kigge nærmere på og have i baghovedet til vores træning.

Tak, jeg vil prøve at spore mig frem i adfærdsbehandler-junglen smiley

• #24   6. jun 2020 Jeg kan selv anbefale holistisk hundetræning. Det er gratis at ringe til hende (gode råd er gratis, som hun siger), og hun kører også i hele landet.
    Har selv brugt hende til min border collie.

Jeg kan til gengæld ikke anbefale Lupo. Jeg har dårlig erfaring med ham, hvilket er par af mine venner også har.

• #26   6. jun 2020 Jeg kan anbefale dig en dch hundeadfærdskonsulent fra Herning som hedder Helle Troelsen, som selv har border collie. Tjek dch Hernings hjemmeside

• #27   6. jun 2020 Helle er fantastisk - hun er bestemt værd at overveje. Og enig med flertallet i Lupo smiley

Det er ikke unormalt, at BC’ere har nogle issues med ting, der bevæger sig. De kan få nærmest OCD-agtige træk i nogle situationer, og det er klart noget man enten skal have hjælp til, eller selv have erfaring med.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #28   6. jun 2020 kontakt Viv. Hun har selv racen og er en af de dygtige til bc. Hun er uddannet ved hund og træning

http://www.happydogs.dk/

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#30   6. jun 2020 Jeg har aldrig set Lupo træne desværre så det ved jeg ikke. Jeg anbefaler kun dem jeg har set arbejde.

• #31   6. jun 2020 Vega er enormt hurtig til at trække stress-kortet, og mener at leg og træning med drift, er roden til alt ondt. Jeg tror det harmonerer dårligt med en BC der dyrker agility smiley

Han er ikke slem ved hundene, så han gør jo som sådan ingen skade, som CM og stripperen, og han skal på ingen måde sættes i bås med dem! Men når man har en hund der motiveres af leg, og som kører godt i drift, så vil det være synd at pille det ud af hunden, for så står man hurtigt med et nyt problem smiley

• #32   6. jun 2020 Enig med A angående Niclas.
    Han endda mener at det er synd for hunde at gå til konkurrencer.
    Og clickertræning er noget han slet ikke går ind for.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#35   6. jun 2020 okay... Det lyder ikke som ret dokumenteret viden...
    Hvad baserer de mon det på?

• #36   6. jun 2020 Sofia
    Belønning med godbidder, næseøvelser og leg med andre hunde ifølge hvad jeg har læst på hans FB side.

• #38   8. jun 2020 Hej smiley
    Jeg tror du skal prøve at kontakte min mand, han har været hundeinstruktør i 30 år og han er uddannet i adværdspsykolologi, du kan se ham på bt, kamphunde og Peter krog, og du kan prøve at ringe til ham på 23604700 for gode råd, vi bor på Mors, hvis du vil have ham til at se på hundens adfærd..

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

• #41   8. jun 2020 smiley smiley smiley smiley smiley

TS, please ikke brug en som “afretter aggressive hunde” smiley

• #43   8. jun 2020 Ihhh guder, der burde snart komme en lov, som forbyder gud og hver mand at "afrette" hunde.
    TS, håber ikke at du tager imod tilbudet .

• #44   8. jun 2020 .....og endnu værre, så kalder han sig hundeekspert ?

Hvordan kan en hundeekspert finde på at lukke en 65 kg tung Rottweiler sammen med en løbsk Dansk Svensk Gårdhund i en hundegård ???? smiley

Og hundeeksperten udtaler at en Dansk Svensk Gårdhund er en gammeldags Fox Terrier ??? smiley

og at en Dansk Svensk Gårdhund er samme hund som Kvik i Matador ??? smiley
    Kvik var ikke en Dansk Svensk, men en renracet Fox

• #45   9. jun 2020 Arj Anni, han er altså ekspert, så hvis han siger at Kvik var en dansk svensk, som er en gammeldags Fox, så er det sådan smiley smiley

• #46   9. jun 2020 #39
    Hvordan kan man lade en højløbsk lille tæve gå i løbegård med en stor hanhund? Og så ovenikøbet blive overrasket over at tæven bliver drægtig?
    De skal vist være heldige med at tæven overlevede både parring og fødsel.
    Dybt uansvarligt efter min mening.

Kommentér på:
Adfærdspsykolog til border collie - Midtjylland

Annonce