608 visninger
|
Oprettet:
træning randers og omegn kuperet hund {{forumTopicSubject}}
Nogle der ved i hvilke klubber i randers man kan træne kuperet hunde?
Og Nogle der ved noget om hvor man kan træne advanceret træning / brugstræning ? ( kan aldrig huske navnet.... )
DKK´s træning er vel kun for stamtavler ikke?
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.265
feb 2006
og Allingåbro.
Her måske www.randers-agility.dk/
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Nogle steder ved jeg, at der er påbud om, at "muskelhunde" ikke må deltage i leg med de andre hunde, når de er 6 mdr og opefter.
Og ganske få steder i nogle klubber vil de ikke ha "de-dér-racer" på deres hold. Men hos DKK tror jeg ikke, at der er nogle problemer.
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
maj 2005
Der var jo tale om at jeg skulle købe hende af Kenneth dengang men måtte melde pas pga. nyt job og bolig så det var ikke det rette tidspunkt.
feb 2006
maj 2005
Men nu må vi se, vi havde jo kig på en alaskan tæve til min kæreste men handlen gik ikke igennem pga miskommunikation, så hvis vi skal have ny hund foreløbelig så skal det være nu mens tiden er dertil.
maj 2005
maj 2005
feb 2006
Skønne bette dame c",)
maj 2005
-men glæder mig til at se hende i aften. ( og krydser alt i min krop for at den bette og Aya kan komme overens så vi kan få Aya hjem )
vil smutte igen - og tak for hjælpen, nu ved jeg da at det ikke er helt umuligt at få trænet hende i en klub.
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 9
feb 2006
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 9
maj 2005
Vi beholdte hende dog natten over for at se om det ville ændre sig og nogle gange så det ud til at fungere fint men kom shorty for tæt på Aya snappede hun efter ham ( og shorty fatter bjælde, han bliver bare rundtosset og tror man skal danse "op og ned - frem og tilbage - fra siden til siden " )
Shorty ændrede meget adfærd i de timer Aya var der og det blev tydeligt at det ikke ville fungere.....desværre.
Jeg kan kun sige gode ting om Aya efter at have set hende igen, det er dog tydeligt at hun ikke er en lejlighedshund. I det lille døgn vi havde hende løb hun glad rundt i haven næsten hele tiden. Hun har et ekstremt højt aktivitetsnivo (staves??) også på den mentale side da hendes krop virker til at blive hurtigere træt end hjernen.
Hun vil gerne arbejdes med og bliver ved og ved og ved....
I den tid jeg havde hende ude i haven brugte jeg meget tid på at lege / træne og stille hende forskellige opgaver og hun nød det i stor stil. Hun er lærenem, har masser af gå-på-mod og giver ikke lige sådan op.
Hun er dog en kælepot uden lige og vil gerne have opmærksomhed 24-7, men hun er jo også kun en stor hvalp.
Hvis jeg ikke havde Shorty var det klart at jeg ville have købt Aya, hun ville være en perfekt brugshund.
Men sådan som det gik med Shorty og hende ville det være egoistisk at købe hende da vi nok højst sandsyneligt måtte skille os af med hende igen senere hen af vejen når de 2 ikke fungerer sammen og at Aya igen skulle skifte hjem så det ville være synd og ikke hjælpe hendes behov for trygge rammer.
Jeg håber at Mette og Simon finder den rette ejer til hende hvor hun bliver brugt så hun ikke har så stor en frustration over at blive efterladt. Det stod klart at Aya ikke er en hyggehund men en brugshund og kommer hun til den rette familie hvor brugshund ville være en del af hendes hverdag ville de virkelig få en kanon god hund ud af Aya.
Selv mener jeg hun har bedst af at være alene hund eller komme et sted hen hvor der er en stor, glad, harmonisk hund som gerne vil underkaste sig hende eller bare er "ligeglad" og går væk når hun bliver nervøs, da hun (ligesom shorty) ikke underkaster sig.
( sidder stadig og bander og svovler over at Shorty ikke bare er en gammel "tra-la-la" labrador som ville være ligeglad med at Aya tøffede rundt i hans have med os....suk )
Held og Lykke fremover Aya.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
træning randers og omegn kuperet hund