{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Stå og bliv sidende... {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vil lige høre om I har nogle gode råd og tricks til mig, sådan vi kan lære vores 4 mdr. gamle Zigi (lab.) at stå stille samt at blive sidende?
Indtil videre har jeg prøvet at øve "bliv sidende", men hun er bare så ivrig efter godbidden, at hun rejser sig efter 1 meter.
Håber at høre fra jer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stå og bliv sidende...
  • #1   3. aug 2007 Vi siger "Stå" denne kommando bruger vi også, når vi skal over en vej og Tjalfe ikke må gå selvom jeg lige træder et lille slidt ud på vejen for at se om der kommer biler.

• #2   3. aug 2007 Ok. Men hvordan har I lært Tjalfe det??

• #3   3. aug 2007 bliv siddende træner du på samme måde som dæk...

• #4   3. aug 2007 Det er sværet at forklare... Lån en bog på bibiloteket... F.eks. Det er mig eller hunden af Vitoria Stilwell.
    Den har nogle ringe godt triks!

• #5   3. aug 2007 Du giver hunden sin sit-kommando, som du plejer.
    Herefter går du et skridt foran den, drejer ind foran og giver den belønning. Det gør du en hel masse gange.. så øger du til to skridt, træder hen til hunden og belønner.. Sådan går du frem.. Stille og roligt. Brug nogle uger eller mere på det..

Og som en anden nævner vil jeg da også lige minde om, at hunden er 4 måneder gammel - at blive siddende på kommando er meget at forlange for sådan en lille hund..

• #6   3. aug 2007 Ok. Det skal jeg nok tage til efterretning - det med alderen og forventningerne....

Så venter vi nok lidt...

• #7   3. aug 2007 Hej Louise. Jeg lærte min golden retriever hvalp som ca 4 mdr gammel at bli siddende. Det kan de sagtens, og det er når de er forholdsvis små at de lærere hurtigere. Men selvfølgelig skal man have masser af tålmodighed, og hele tiden godbidder. Men på den måde som CH forklarer, har jeg osse lært min hvalp det. Men i det du får den til at sidde, og du går et skridt foran den, skal du tage den ene hånd op med håndfladen mod hvalpen og sige "Bliv". Det var på den måde min træner lærte mig det. Og det var effektivt. Og så med tiden kan du gå længere og længere væk fra den. Håber du kan bruge det til noget. Knuz fra Bine

• #8   3. aug 2007 Ja, meld dig til et hvalpehold i f.eks. DCH. Jeg lærte i øvrigt Ferdinand "stå" ved at gi' kommandoen og så lige sætte en hånd ind under hans mave foran det ene bagben, hvis han var ved at sætte sig...

• #9   6. aug 2007 Så bare start med en meter kun .. Og så gå langsomt fremad (: Sådan gjorde jeg .. Og det fortalte min hundetræner at jeg skulle gøre (:

Kommentér på:
Stå og bliv sidende...

Annonce