{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Fjernbelønning godbid? {{forumTopicSubject}}

Kan nogen anbefale noget til fjernbelønning af hunden, med godbidder?
Total godbidsfikseret hund, så boldkanon osv er ikke interessante..
Har leget lidt med min gamle Trixie Memory Trainer hvor jeg styrede og udløste godbidden.
Men den er gammel, ikke 100% villig med godbidderne (lidt russisk roulette om den spytter nogen ud eller bare kører rundt ..)
Noget ala TMT men bedre?
Og hunden har brug for at få belønningen væk fra mig for ikke at søge retur til hånden imellem hver gang..
Dvs at kaste er ikke nok, godbidden skal helt væk fra mig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjernbelønning godbid?
  • #2   21. jan 2021 Hvorfor virker det ikke at kaste godbidden?
    Jeg tænker også hvad sker der hvis du fx har en godbid bag/ved siden af hunden i en skål (altså lige et par meter fra hunden). Og så træner at hunden skal lave en eller anden simpel øvelse for at få lov at rende hen og tage godbidden? Alternativt put godbidden i en lukket bøtte dvs hunden kan ikke bare kan belønne sig selv.

• #3   21. jan 2021 Jeg bruger også belønning væk fra mig i skål, hvor Sam får et værsgo, efter udførte øvelser og han så må løbe ud og tage belønningen, det brugte vi også i hoopers, for at lære ham at søge væk fra mig smiley
    Det kræver du sætter hunden op så den ikke kan få succes med at snuppe belønning inden den har gjort som ønsket, så enten snor i hunden i starten, eller en person der kan stå og fjerne belønningen, hvis hunden fejler, men sørg for at sæt hunden op til succes smiley

• #4   21. jan 2021 Trixie'en er jo en billigudgave af Manners Minder, som er meget pålidelig, og som har en noget større nøjagtighed. Men jeg ved ikke om du er interesseret i at smide 1300 kr for sådan en smiley

• #5   21. jan 2021 Vi bruger også at belønne bagved i skål, og det fungerer fint, men det jeg søger at kunne belønne uden at skulle ud og fylde op hver gang..
    Så man kan nuppe et par gentagelser uden at jeg skal flytte mig og hun bliver ude og laver øvelsen på afstand.
    Hun søger mig fordi hun ved godbidden kommer fra hånden, også selvom jeg kaster den væk..
    Så lige meget om jeg kaster eller bruger skålen, så er JEG jo årsagen til at der er mad smiley
    Og i nogle øvelser er det bare rart at kunne træne på afstand, selv om det bare er i stuen smiley

• #6   21. jan 2021 A med.. Det var det den hed!
    Ja det er jo lidt pebret, men må se om det kunne være et alternativ til klisterhunden smiley
    Og for den dovne hundeejere der ikke gider gå ud og fylde skål op hver gang smiley
    Man må jo ikke gå ned på udstyr smiley

• #7   21. jan 2021 Jeg ser dem af og til i salgsgrupperne på fb, så måske kan du finde en brugt, som er til en mere overkommelig pris smiley

• #8   21. jan 2021 "Og for den dovne hundeejere der ikke gider gå ud og fylde skål op hver gang" Ahh ja, jeg kan også godt blive sådan lidt 'iiihhh, der er altså langt derud' når jeg træner fremadsendelse og boldkanonen står 80 skridt ude smiley

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 95
    #9   21. jan 2021 Der findes også denne, men ved ikke hvor pålidelig den er, for har ikke selv prøvet den. Ulempen er at den kun kan tage en godbid af gangen, fordelen er at man, modsat manners minder eller treat and train som den vist hedder nu, kan bruge alt muligt lækkert som godbid. I MM skal godbidderne være forholdsvis faste synes jeg. Jeg er dog meget glad for min MM og bruger den meget.

https://agilitypote.dk/vare/godbidsmaskine-1/

• #10   21. jan 2021 Den der ready treat skal også fyldes hver gang - det er ligesom et låg der løftes og så har hunden adgang til alt der er der i. Fordelen er at man kan bruge noget virkelig snasket, ulempen er at den skal fyldes hver gang.

Jeg har en mannes minder og jeg bruger den en del. Den er nok 10 år gammel, gulnet og grim, men den virker endnu. Ulempen er at man skal bruge godbidder med en bestemt dimmension og at de skal være forholdsvist faste i kødet.

• #11   21. jan 2021 Hvorfor - undtagen i en fremadsendelse - er det nødvendigt at hunden får belønning væk fra fører, i lydighed?

• #12   22. jan 2021 Martine, nu er det primært ift tricks hvor hun skal arbejde væk fra mig, eller som du skriver ifm fremsendelse.
    Ellers som belønning bagud ved stillingsskifte hvor hun har en tendens til at søge frem mod mig.
    Kan finde mange anvendelsesmuligheder smiley

• #13   22. jan 2021 Emilie.. den vil jeg da lige tjekke også..
    Men igen, så kan jeg nok ligeså godt bruge skålen smiley

• #14   22. jan 2021 #12

Okay - ser stadig ikke problemet, men tak for svar ihvertfald smiley

• #15   22. jan 2021 Martine, nej måske ikke, men tror det ville det hjælpe meget på at få en hund der ikke hele tiden søger frem mod mig for belønning når hun skal være "ude"..
    Nu får det et skud i hvert fald smiley
    Og ellers kan skidtet vel sælges igen smiley

• #16   22. jan 2021 At tænke ud af boxen har aldrig skadet, så pøj pøj med projektet smiley

Ja, der er altid et fjols med en stor pengepung et eller andet sted smiley

• #17   22. jan 2021 Jep, lige nu er jeg fjolset med pengepungen smiley smiley

• #18   22. jan 2021 Det må da være rart med en stor en af slagsen smiley

• #19   22. jan 2021 Haha, her var det min daværende kæreste der var fjolset med pengene smiley

Jeg træner freestyle og bruger den til startindlæring af afstandsarbejde og øvelser hvor jeg ønsker at hunden skal have fokus væk fra mig.

• #20   22. jan 2021 Randi haha, jeg glæder mig til at prøve den smiley
    Betaler jo ikke for træning pt alligevel, og bliver jeg glad for skidtet holder den da forhåbentlig nogle år..
    Nu må min nye kaffemaskine så vente.. smiley

Kommentér på:
Fjernbelønning godbid?

Annonce