1.971 visninger
|
Oprettet:
Politi træning i Korsør {{forumTopicSubject}}
Har snakket med en mand i dag omkring lydighedstræning her i Korsør.
Og spurgte ham self om der var fordomme omkring amstaff og det var der søreme til min store overraskelse.
Så han sagde at jeg kunne få lov til at træne lydighed der og så var det ud. Men s var det lige jeg tænkte at det da var lidt dårlig behandling, hvorfor kunne vi ikke få lov til at træne videre, ligesom alle andre hunde?!
Efter som Bataya allerede har gennemgået et lydighedskursus/hvalpehold hos Dch i Kalundborg, så er det vel ligegyldigt at starte på dette hold? Eller er jeg helt skævt på den?
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.123
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Det er kun lydighedshold der er åben for alle hunde. og racer..
For at blive medlem i PH skal man ha en hund af godkendt type (se listen) på Ph hjemmeside.
Hunden skal have stamtave (DKK), som privat - er man tjenestehundefører, behøver hunden ingen stamtave.
Man skal ha en ren straffeattest.
Som medlem, er alle muligheder åben, både træning og konkurrence mæssigt..
apr 2005
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
Såkaldte ”kamphunde/muskelhunde” har ikke adgang til træning i Dansk Politihundeforening udover lydighedskursus.
Grunden til, at hovedbestyrelsen har valgt at tilbyde lydighedstræning til alle lovlige hunderacer, også ”kamphunde/muskelhunde” som ikke er forbudte i Danmark er, at vi derved mener at kunne tilbyde disse hundeejere en god mulighed for en grundlæggende lydighed og opdragelse for deres hunde.
Vedr. den videregående træning i vores program blev der givet udtryk for, at sådanne ”kamphunde/muskelhunde” ikke er egnede til vores program, og at de næppe vil få dispensation til kåringsfremstilling, hvorfor der ikke er meget ved at tilbyde dem videregående træning.
Så derfor.
apr 2005
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 141
Jeg er selv tilknyttet afd i korsør og vi åbner op for muligheden for at alle med de papirløse hunde kan komme og træne udover lydighedsholdene og blive medlem...det bliver selvfølgelig på et selvstændigt plan, men vi andre er som regel osse på banen. For at kunne dette skal man selvfølgelig ha gennemgået et lydighedskursus hos os :o)
Undrer mig lidt over at ham du snakkede med ikke fortalte det?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 141
Politi træning i Korsør