{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

For tidligt. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.


Fik mig en hvalp her i fredags og allerede begyndt at træne lidt med ham, men ved ikke om jeg er for tidligt på den.

(Alenehjemme træning går dog rimelig godt)

Jeg prøver at træne sit,dæk og kalde så han kommer.

For det meste når jeg kalder er han ret ligeglad, hvis han sover løfter han bare lige øret, hvis han er i haven og spiser lidt græs ignorerer han mig totalt (gir ham en godbid hvergang han kommer, når han kommer)

Når jeg skal træne dæk prøver jeg som mange beskriver, la ham snuse til en godbid og lægger den under min hånd, han snuser lige og hvis han ikke kan få den inden for 2-3 sek går han bare hans vej eller går ind til mig og putter.

(Troede at hunde ville gøre alt for en godbid (måske de forkerte jeg bruger))

Er det meget normalt eller er det bare mig ?

PS: Har også prøvet at gå lidt i snor med ham, han kan godt gå lidt men pludselig sætter han sig bare ned og rokker sig ikke ud af stedet, eller også begynder han at pive lidt)

Kan i give et godt råd ? Håber ikke jeg har en problemhund.

Mvh Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tidligt.
  • #1   27. aug 2007 Søren ..RO på .

    Du har haft den lille fyr siden i Fredags .. det tager tid for ham at vende sig til sin nye situation .

    Du skal ikke træne så intensivt og så mange ting på en gang , det gør ham forvirrende og træt .. tag den med ro *S*


  • #2   27. aug 2007 Det lyder ikke til du har en problem hund, du har bare hvalp ;o)
    Giv det oget tid. Der er en masse ting skal udforske, og han skal jo lige lære hjemmet at kende. Det med godbidderne, behøver ikke være dine godbidder der er noget galt med *gg* Mine hunde har aldrig gidet at gøre noget for mad ;o)


  • #3   27. aug 2007 Du har da fået dig en rigtig dejlig lille hvalp der :-))

    men husk han er kun et lille barn og skal først lære alting.
    Han skal først lære at han hedder Bamse - og så skal han da nok kommer når du kalder. Lad være at kalder på ham når han sover - de sover meget tungt og har meget brug for hvile. Husk når du kalder - at kalde med glad & lys stemme - prøv evt. at klappe i hænderne og ros - ros ros når han kommer.
    Når han sætte sig ned på gå turen og piver er det fordi han er træt og ikke helt tryk ved situationen. Han har ikke behov for lange gåture - det vil være fint hvis du bare gik ud på gaden og ca. 10-30 mtr hen af fortovet og tilbage igen.
    Han er en ganske normal hvalp - og rigtig dejlig :-))


  • #4   27. aug 2007 ang. dæk - så få ham først ned at sidde - så tager du en godbid (ikke hans mad - men en rigtig spændende en - f.eks. en stk, pølse) fører den hen til hans snude (lad ham lige snuse kort) så ned til jorden ved hans poter og "træk" den langsom væk fra ham - sig dæk i samme sekund han ligger ned og giv ham pølsen. Husk det skal være i stille og roligt tempo. ROS ROS

  • #5   27. aug 2007 Ang. indkald (kom når du kalder)..

    Så gør dig selv intersant, stå på hovedet eller hop på tungen, det kan være lige meget hvad du laver,,, du skal gøre dig så intersant at du vækker hundens nysgerighed..

    Er du uintersant, så vil hunden være ligeglad med dig...

    Når du kalder på hunden, så sæt dig på hug, med ryggen til hunden, ha en guf i hånden, og så teler du til græsset /med dig selv... så vil hundens nysgerighed vågne, og se hvad du fortager dig..... når hunden så kommer hen til dig.... så gi den en guf og lad den løbe igen... sådan gentager du 4-5 gang, 5 gang tager du hunden i line... husk at rose hunden, tale med hunden når den kommer hen til dig..

    Hvis hunden løber lidt længer væk, så løber du den modstte vej og kalder på hunden, når hunden vender om og er på vej hen til dig sætter du dig på hug og kalder samtidigt, ha en guf i hånden... og ros hunde når den kommer ind til dig,


  • #6   27. aug 2007 Tusinde tak for de gode svar.

    Så er jeg lidt mere rolig, han virker bare så RET doven (men ja han er jo kun en hvalp) blev bare lidt urolig da jeg har trænet lidt alenehjemmetræning (som heldigvis er gået godt) Og når man så kommer ind af døren løfter han bare lige hovedet og lægger sig igen.

    Og ja han sover ret tungt når han sover.
    Man hører os bare så mange steder at man skal begynde træning MED DET VUNS, og efter som jeg aldrig har haft hund før startede jeg med det samme.


  • #7   27. aug 2007 Og spurgte faktisk om det samme angående (han sover når jeg kommer ind og sover videre igen) på et engelsk forum hvor alle mente jeg skulle ha ham tjekket af en dyrlæge for det var unormalt (og jeg som ikke har haft hund før ved jo ikke hvad jeg skulle holde mig til)

  • #8   27. aug 2007 Du må skam osse gerne træne. Bare meget kort tid af gangen, og ikke alt for mange gange om dagen. Og måske starte med nogen få ting af gangen så der ikke er 10øvelser den skal lære på en gang, det er meget for sådan en bette hvalp.

    At han ikke kommer når du kalder kunne jo være fordi han endnu ikke kender sit navn. I starten er det en fordel at kalde når han allerede e på vej hen til dig, eller er lige i nærheden, og så gøre dig lidt interessant som Schæferbanden osse siger. Og så self masser af ros når han kommer.

    Undlad hvert fald at kalde når han sover, eller er meget interesseret i noget andet, for han skal jo gerne lære at komme HVER gang du kalder og ikke kun når han lige har tid og lyst. Er han optaget af noget andet, så fang hans opmærksomhed først og så kald på ham, indtil han ved hvad det er du vil have ham til.

    Og ja, hvalpe sover meget, og alt for meget træning kan osse gøre den så psykisk træt at den ikke orker at prøve:o)



  • #9   28. aug 2007 Mange tak for al jeres hjælp, har dog også et andet problem,når vi skal sove lægger han sig ikke i hans kurv i køkkenet, men spæner ind til mig i soveværelset og lægger sig på mit tøj, vil det være en idé at lukke døren til soveværelset ?

  • #10   28. aug 2007 Søren F:

    Hvis du ikke vil ha ham i soveværelset, er det en god idé at lukke døren *G*

    Vores hund fattede det første lange tid ikke at en kurv var til at sove i - hun tissede i den (vandrede op i kurven for at tisse) - og brugte den ellers mest som bidelegetøj) - men det kom langsomt af sig selv, at kurven var hendes "seng"...

    Du kan evt. tage en godt brugt t-shirt eller par sokker (som kan tåle at blive lidt bidt i) og lægge den op i kurven - så hvalpen hele tiden kan "lugte dig", når den ligger der - det gør sikkert også kurven mere attraktiv:-)


  • #11   28. aug 2007 Du kan starte med et børnegitter, så han ikke føler han er blevet helt efterladt. Men skal han ikke være i soveværelset er det noget nemmere at lære ham nu, end når han først har vænnet sig til at det er hns plads.

  • #12   28. aug 2007 Så er der bare det problem hvis han begynder at hyle ? eller skal ud om natten ?
    Skal man bare la ham hyle og bidde det i sig ?


Kommentér på:
For tidligt.

Annonce