{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

renlig tæve... help {{forumTopicSubject}}

Hey

Missy er ved at være 7 mdr og det er STADIGVÆK ikke lykkedes mig at få hende til at være renlig, jeg er indforstået med at hun ikke kan holde sig særlig længe, men synes bare ikke der er nogle specielle tegn på at nu skal hun tisse eller noget..

Jeg tager hende ned efter mad, leg, søvn osv

Men når jeg fx har hende med ude hos en veninde og hendes hunde, glemmer hun alt og leger indtil hun lige pludselig bare sætter sig og tisser uden nogen varsel...

Er der nogen af jer garvede hundeejere der har nogle tricks eller noget i kan lære mig og hende ?? Det er ret pinligt efterhånden..

på forhånd tak

Nick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renlig tæve... help
  • #1   2. sep 2007 Vi havde samme problem med bella. Hun var først renlig her hjemme, da hun var knap 1 år, men det kan stadig gå galt, hvis hun er med andre steder.
    Triks og ideer har jeg ikke, men sørg for at hun kommer ud ofte. ..
    Og giv det tid, det skal nok komme.
    Held og lykke med det:0)


  • #3   2. sep 2007 Tina : Der kan SLET ikke gå 2 timer, der kan dårlig gå 30 mins imellem luftningerne måske max 1 time hvis de ikke leger for meget... det er bare svært at holde øje, og lave andet så som spise eller lign når de damper rundt... men skal nok bare til at være ekstra opmærksom og så sige "nej" når hun gør det...

    andre med nogle forslag ??

    Nick


  • #4   2. sep 2007 Lisette : Ja jeg ved godt den ligger på mig, har også sagt "kom ud og tis" når jeg så har luftet hende, så der er lidt forarbejde lavet kan jeg forstå smiley Må bare holde ekstra øje så....

    Takker, og hvis der er flere forslag så skriv endelig allesammen..

    Nick


  • #5   2. sep 2007 Hvis du kliktræner hende kan du klikke når hun gør det udenfor.....ved ikke om det kan lade sig gøre, men det er måske et forsøg værd?

  • #6   2. sep 2007 har du fået tjekket at hun ikke har blærebetændelse ?? det kan forklareat der går så kort tid imellem at hun skal tisse og at hun ikke kan blive renlig - har selv prøvet det med en tæve og da blærebetændelsen blev behandlet, så blev hun hurtig renlig

  • #7   3. sep 2007 Hvor længe kan hun holde sig om natten ??? tisser hun også hver 1/2 time der ????.....
    Jeg tror , at når hvalpen er 7 mdr... og stadig skal tisse hver 1/2 time... så har den måske ikke fået trænet sin blære til at "holde" sig lidt længere.
    Jeg har gjort det med mine hvalpe når de var små. fra 8 uger til ca. 12 uger.. at de har sovet i bur i soveværelset om natten...Har luftet dem sent.. og tidligt om morgenen... så har de fra starten af kunnet holde sig i ca, 5 -6 timer om natten. da blæren bliver trænet op.
    Det er nemlig sjældent de tisser og prutter i deres seng..
    Ved ikke om det er rn god ide' for dig nu ... da den er 7 mdr..... men måske et forsøg værd.
    Det er ikke sikkert den vil være i bur nu... så skal den selvfølgelig ikke tvinges.... og der er mange der synes at BUR er strengt FORBUDT... men det synes jeg ikke, bare man ikke bruger det , når den bliver større.
    Men det er jo bare MIN mening. :o)


  • #8   3. sep 2007 Mine hunde elsker stadig deres bur... de går sommetider ind og putter der... men nu står døren bare altid åben. :o)

  • #9   12. sep 2007 Hm det lyder meget underligt, tror også det muligvis kan være noget blærebetænedlse, Dollar er 3½ måned gammel nu og hun er holdt op med at tisse indefor. Hun kan gå en hel nat uden at tisse og kan godt holder sig nogle timer før hun skal tisse.. Jeg tog hende også ud hver time om dagen og hver dangen time om natten til a t starte med og gradvist lagde mere tid imellem hver gang og så kommer det hele af sig selv..

Kommentér på:
renlig tæve... help

Annonce