{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetræner
  • #1   11. feb 2023 Det tror jeg næsten de fleste hundetrænere tilbyder smiley

  • #2   11. feb 2023 Jeg kan anbefalde ham her: https://lupohundecenter.dk/vitilbyder/

  • #3   11. feb 2023 NHG
    Ja okay, troede det meste var med hold smiley


    Frk. Jensen, ham vil jeg tage et kig på tak! smiley


  • #4   11. feb 2023 Hold dig fra Lupo - han tror at hunde får høreskader af klikkere og at legetøj stresser smiley

    Rikke Svensson er et bud, og jeg er sikker på at hun giver enetimer. Og Hund med Glæde skulle også være gode smiley


  • Blixen
    Blixen Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 58
    #5   11. feb 2023 Prøv Anja og Hund eller DogTech.

  • #6   11. feb 2023 Jeg kan slet ikke anbefale Lupo hundecenter

  • #7   11. feb 2023 Jeg kan hellere ikke anbefale Lupohundecenter.
    Det er som Anne skriver i # 4. Han mener også at det er dyrplageri at gå til konkurrencer med hunden.
    Han er uddannet ved Fie Ravn, som hellere ikke kan anbefales.


    Og så vil det nok være en god ide, hvis du skrev hvor i landet du bor.
    Det gavner vist ikke så meget at der anbefales en træner i Sønderjylland hvis du bor på Sjælland


  • #8   11. feb 2023 Anni hun skriver da hun er fra Randers området smiley

  • #9   11. feb 2023 Åh shit Obster, som straf for ikke at læse det hele må jeg hellere lægge mig på sofaen med en kop kakao og et stykke æbelkage og se tv. smiley

  • #10   11. feb 2023 Anni... synes du virkelig det er nok for din brøde??.... jeg tror bestemt du bliver nødt til i fremtiden også at spise en fastalavnsbolle og i aften skal du huske et tæppe også..!!! Slem slem dig! smiley

  • #11   11. feb 2023 Anne - Jeg har nu brugt klikker da jeg trænede hos ham, der sagde han intet om hører skader smiley

  • #12   11. feb 2023 Frk Jensen, men hvorfor køre sydpå til en mand, med vanvittige træningsprincipper, når der er bunkevis af dygtige trænere lige i nærområdet?



  • #13   11. feb 2023 Anne - Han kører skam ud til folk smiley

  • #14   11. feb 2023 Hvad er hans vanvittige træningsprincipper? Det er godt nok ikke meget info han deler på hjemmesiden... Eneste han skriver er "positive metoder"..?

  • #15   11. feb 2023 Og så skal man lige betale 400 kr i kørsel hver vej. Det er da HELT tosset! Hvis det var en super dygtig træner, og man stod med et specifikt problem, så ja. Men da ikke en stressforskrækket mand, som er uddannet hos en meget tvivlsom instruktør smiley

  • #16   11. feb 2023 Han har en del efteruddannelser..

    Desuden hvor man kører med præsis de samme principper de har lært under uddannelse?

    Jeg mener det hedder BAT det han kører med..


  • #17   11. feb 2023 BAT er til reaktive hunde….. Men er det ikke hos ham du har gået til “lineføring”?

    Det er imponerende at anbefale en mand, som man egentlig ikke ved noget om, og hvis metoder man slet ikke ved noget om, til en hundeejer, som ikke har beskrevet specifikke problemer (som BAT måske, måske ikke kan have en effekt på) smiley

    Rikke Svensson har jeg kendt i ….. 10-12 år. Hun er dygtig, har bunkevis af erfaring, både med egne hunde og klienthunde. Hun kan hjælpe med almindelig hverdagslydighed, konkurrenceøvelser i rally, LP og nosework, hun er adfærdsuddannet og så er hun bare et godt menneske med et kæmpe hjerte for hunde.


  • #18   11. feb 2023 Anne - Beklager at jeg ikke lige har klæbehjerne smiley

  • #19   11. feb 2023 Og jeg kender desuden Nicklas fra før han anede noget som helst om hunde..

    Så om jeg kender manden aner du intet om


  • #20   12. feb 2023 Jeg skriver at du ikke ved noget om ham (i relation til træning, som jo emnet for denne tråd). Og det skriver du også at du ikke gør. At du “kender ham” er jo bedøvende ligegyldigt, når du ikke ved hvordan han træner og hvad han kan smiley

  • #21   12. feb 2023 "Høreskade af klikkere" ???

    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Han lyder som en rigtig stjerne - godt at han bliver anbefalet .. eller noget smiley smiley smiley smiley


  • #22   12. feb 2023 Kunne det være han har ændret holdning/er blevet klogere ift klikkertræning - kan da se at bl.a. Ken Ramirez er på listen over kurser han har taget.

    Kender ham ikke, og umiddelbart ville jeg springe over instruktører der er uddannet ved Rie Ravn, men ret skal vel også være ret, det ser ud til, han har lavet en del siden.


  • #24   12. feb 2023 Isabelle - Ham kører ud til folk i hele landet, det er adfærdskonseltation det går under

    Anne - Jeg skrev mener fordi jeg ikke kan huske hvad han kaldte det..

    Det kan også være det var hvad jeg selv kaldte det dengang, jeg kan ikke huske det præsist, da det ikke var derfor jeg trænede der.


  • #26   12. feb 2023 Tak for alle jeres råd!??

    Jeg vil prøve at undersøge nærmere, så vi kan få løst de problemer vi har med ham!??


  • #28   13. feb 2023 https://digmighund.dk/

    Rikke er dygtig


  • #29   13. feb 2023 En mulighed er også DcHs hundeadfærdskonsulenter:
    https://dch-danmark.dk/konsulentudvalget--hundeadfaerdskonsulenter


  • #31   13. feb 2023 Jeg må sige at kvaliteten hos DcH er varierende. Og det er pænt formuleret.

    Der er måske nogle gode men jeg har kun set de andre.

    lad mig nævne et par

    Stor vogter, aggressiv, bundet og så skulle folk gå forbi, rev sig løs og angreb, blev aflivet pga smerter i hele skelettet. Hunden var syg.

    lille terrier, angst for andre hunde, placeret i transportkasse mellem andre hunde, skreg og oversked sig selv. ejeren forsøger stadig at rette op. Det bliver nok aldrig en hund igen.

    så ja... varierende...

    så kig dig godt for der ts.
    gratis er ikke altid løsningen.
    Vælg en af de dygtige konsulenter, hvis du går den vej.



  • #32   13. feb 2023 Len det er godt nok skræmmende. Er det samme afdeling af DCH?

  • #33   13. feb 2023 Rikke er dygtig ?

    Rikke har ihvertfald én hund, der er temmelig overvægtig, den anden er det formentlig også, Rikke stopfodrer begge hunde, fordi de kan ligge på et tæppe, Rikke er ansat som Faculty Advisor ved Victoria Stilwell Academy, Rikkes hunde skal agere som mennesker og "gå rundt og hygge sig og kigge på tingene ude i haven".

    Hvad er der efterhånden galt med os ?
    Må vores hunde aldrig vise glæde og drøne rundt og gi den gas ?
    Må vores hunde aldrig vise at de ikke er døde når de er indendørs ? skal de bare ligge - og helst på siden - "du er først klar til næste skridt når hunden lægger sig på siden" !!!

    At anbefale Rikke er at anbefale, som vi gjorde med vores børn for så mange år siden - "børn skal ses, ikke høres"

    Trist, trist udvikling .. stakkels, stakkels hunde der kommer i kløerne på hende smiley


  • #34   13. feb 2023 Nu vi er igang med at skælde ud over adfærdsbehandlere lad mig så nævne en af dem Lens altid har med i sin anbefaling; glad og ivrig lab. “Stresset, skal have beroligende og alt leg skal stoppes straks” ( ejere henvendte sig heldigvis i stedet til dch, nu er den en glad og rigtig god konkurrence hund i dch) det er ofte det vi hører i dch, adfærdsbehandlere anbefaler medicin og stop med aktivitet! Stakkels hunde!
    Selvfølgelig vil der være dårlige eksempler alle steder! Men det er ikke sådan at fordi det er gratis er det skidt! Rie Ravn er fx bestemt ikke gratis!


  • #35   13. feb 2023 Louise - Nej det er ikke samme afdeling desværre så ts skal se sig godt for hvis hun går den vej, så hun får en af de dygtige.



  • #36   13. feb 2023 Martine, er de fede? Bomuldshunden og kleiner'en? KM er 100 år gammel (eller knap 14 år, vist), og den anden er tæt på også. Nu er det et par år siden jeg sidst har set dem live, men dengang var de bestemt ikke tykke. De ser heller ikke tykke ud på hendes fb. Men jeg kan jo tage felj smiley

    Og ja, hun er her i slutningen af 2022 hoppet under VS, men indtil da har hun bare været sig selv og delvist i DcH og DKK.

    Jeg har kendt hende siden jeg startede til rally i 2012, og dengang havde hun sin først omplaceringshund - dalmatineren. De to hun har nu er også omplaceringer, og havde ret store issues da hun fik dem. Alle har hun gået rally med, og har gjort det rigtig fint.

    Selvom jeg ikke er rallyfan, har jeg respekt for et menneske der formår at tage 3 så ødelagte hunde, og få dem til at præstere flot på en konkurrencebane.


  • #37   13. feb 2023 Jamen så tager jeg jo bare fejl ... beklager mit indlæg smiley

  • #38   13. feb 2023 Du behøver ikke gå i forsvar - jeg spørger. Og jeg er nysgerrig på, hvor du har set at de er fede? Sådan helt oprigtigt. Og som sagt, jeg kan tage fejl smiley

  • #39   13. feb 2023 Jeg jokede ikk, da jeg sagde at hvis du siger 2+2 er 5 .. så er det bare sådan.

    Seriøst, jeg gider ikke debattere med dig, så du får ret - også her smiley


  • #40   13. feb 2023 Åh Martine, hvorfor kan du ikke tåle at man betvivler dig? Det er virkelig op ad bakke smiley Igen, jeg SPØRGER. Jeg skriver endda at jeg kan tage fejl. Men så bliver det pludselig til at jeg siger at 2+2 er 5. Fordi du ikke vil (kan?) svare uddybende. Det er sært, sært, sært!

    Kan andre prøve at finde Rikke Svensson på fb, og fortælle, om kleineren og bomuldshunden som der er bunkevis af billeder af, er fede? Hvad ér det jeg ikke kan se af de billeder?


  • #41   13. feb 2023 Fordi du ikke vil (kan?) svare uddybende. Det er sært, sært, sært!

    Du har ret, ret, ret !
    Og ja, naturligvis er det, fordi jeg ikke kan - sådan må det være smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #42   13. feb 2023 Lens skriver: Jeg må sige at kvaliteten hos DcH er varierende. Og det er pænt formuleret.

    Jeg tænker, det gør sig gældende generelt for adfærdsbehandlere. Det er en jungle, at navigere i.

    Lige præcis med adfærdsbehandling er, det vigtigt at at man har kemi med adfærdsbehandleren og det denne konkluderer/anbefaler giver mening for en selv som hundeejer, eller adfærdsbehandleren har så meget værktøj i bagagen, at denne kan hive, noget op af rygsækken, der passer naturligt for en, hvis det skal blive en succes !





  • #43   13. feb 2023 Jeg tænker, det gør sig gældende generelt for adfærdsbehandlere. Det er en jungle, at navigere i.

    Præcis - om det er DCH eller privat gør ingen forskel her. Der er temmeligt svingende kvalitet uanset hvor man kigger.

    Ift kemi er jeg ret uenig - jeg behøver ikke kunne lide adfærdsbehandleren, så længe denne blot er dygtig til sit job = hundeadfærd og formidling til de 2-benede.
    - det kan man godt være, uden at jeg nødvendigvis har god kemi med vedkommende.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #44   13. feb 2023 Så er vi bare uenige Michelle smiley

    Der er rigtige mange situationer, hvor jeg ikke behøver, at have kemi/kunne lide en person og hvor jeg alligevel sagtens kan have stor respekt for vedkommende og dennes kunnen også i træningssammenhænge/arbejdssituationer.

    Men har jeg brug for en adfærdsbehandler, så har jeg brug for kemien er der.


  • #45   13. feb 2023 Og det et jo fair nok - det er jo de samme med opdrættere, hvor der ofte anbefales, at man skal finde en, man har god kemi med. Det synes jeg jo egentligt er lidt ligegyldigt, jeg leder jo efter ny hund, ikke ny bedste meeneskeven.
    Sådan er vi så forskellige smiley


  • #46   13. feb 2023 Som andre påpeger så er kvaliteten af adfærdsbehandlere svingende uanset om man kigger hos private eller fx DcH. For de private gælder at det er jo noget enhver kan kalde sig uden at have nogen som helst kvalifikationer smiley Tænkte bare at det var fint at give TS den option også. De adfærdsbehandlere fra DcH jeg kender er jeg ret sikker på ikke ville have forsøgt at løse problemer på den måde som beskrives i #31.
    Om det er nødvendigt at man har 'kemi' med en adfærdsbehandler afhænger vel af hvem man er som person. For nogle er det vigtigt - for andre ikke.


  • #47   13. feb 2023 Ja man skal absolut se sig for uanset. Og alt efter hvilket problem er der også nogle der er dygtigere til det. En der siger de kan alt er jeg altid lidt varsom omkring personligt.

    Mette - jeg kender også dygtige folk i Dch. Helt enig. Mit svar var måske lidt spids, for man skal se sig for generelt. Jeg blev bare så ked af de hunde der.

    Men ja ts- se dig godt for uanset hvem

    Man danner sig selv det bedste indtryk. Ikke alle du kan spørge udtaler sig om folk de har set arbejde med en hund, så kig dig godt for og kontakt nogle trænere og dan dig dit eget indtryk. Er du i tvivl så vælg en anden. Tvivl er tit et godt pejlemærke for mig.



  • #48   13. feb 2023 Bodil. Har læst dit indlæg nu. Jeg forstår det ikke...Jeg anbefaler da ikke Ravn? Jeg kender hende knap og har ikke set hende træne. Jeg anbefaler en Rikke som ts kan se nærmere på mellem de øvrige forslag

    Og jeg træner ikke hunde med ro. Bruger det slet ikke faktisk. Så er enig.

    Hunde skal bevæge sig, og gerne meget. Al den fokus på ro er en glidebane mener jeg. Roen kommer naturligt hvis hunden har det behov og dens behov opfyldes - og ikke med ro men med gode aktiviteter.

    Anne - Har tjekket Rikkes videoer. Jeg kan heller ikke se de er tykke. De er gamle men det er ikke en diskvalifikation at beholde sine dyr livet ud i min verden. Sidst jeg så Rikke med en hund var hun dygtig. Ser jeg noget andet vil min anbefaling ændre sig men jeg vil helst selv se folk med hunde.

    Det lærte Abrantes mig på den hårde måde så det er lidt af et princip derefter.

    Men jeg vil opsøge og undersøge om hun har ændret sig for så vil jeg anbefale anderledes. Tak for det. Folk kan jo skifte metoder.



  • #49   13. feb 2023 Er det forkert at træne ro? smiley Det har jeg gjort rigtig meget med Bowie siden hun var helt lille... Vi er bestemt også aktive.

  • #50   13. feb 2023 Jeg tænker det kommer naturligt hvis hunden er træt

    jeg træner det aldrig selv

    Min oplevelse er at en velstimuleret hund selv finder den ro den har brug for.

    Jeg ser mange flere hunde der har brug for at give den fuld gas og mange flere ejere der har brug for at slippe hele frygten for stress, fordi de ikke er oplyst om hvad det er, end hunde med behov for at lære ro.

    iøvrigt skulle en slukknap gerne være medfødt.

    Men du finder mange rådgivere der 'hader' mig pga den holdning så find din egen vej smiley

    På skolerne lærer vi en masse om ro.
    Når du har rigtige hunde nok i hænderne så lærer du en masse om virkeligheden, som ejere kan berette om.

    og nogle hunde bliver helt apatiske fordi de styres og guides rundt i alt.

    Men find din egen vej. Måske virker det for dig.

    vi burde lave en tråd om det.

    Jeg træner fx en sjælden gang selvkontrol i en kort periode med en hund for at nå til et sted, men derefter ikke mere. Adfærdsregulerende træning skal jo ændre en adfærd men ikke bruges varigt.... så virker det folk betaler for jo ikke....

    Og det bygges ind i dagligdagen og involverer ikke nødvendigvis 'ro'.

    'Ro' er så ukonkret.


  • #51   13. feb 2023 NHG - Det kommer vel an på, hvad man mener med at træne ro - det er hos nogen trænere blevet vældig populært at hunden skal være rolig 24/7. Al vild leg er forbudt, ja nærmest alt der kan få pulsen op over "halvdød" skal udelukkes, så man ender ud med en total slukket, men ja, meget rolig hund.

    Men at lære hunden at falde til ro i visse situationer kan jo sagtens give mening. Sten har f.eks. ikke haft nemt ved at finde ro, hvis vi tager en pause og kigger på verden midt på gåturen, så i den kontekst har vi trænet ro. Men ro derhjemme har aldrig været et problem - som hvalp havde han ulvetimen som de fleste hvalpe, men i det store hele har han altid kunnet finde ro, når ellers hans aktivitetsbehov er blevet mødt... også når vi i ny og næ springer aktiviterne over en dag. Det er mit indtryk, at det gælder de fleste hunde - hvis de generelt har fornuftigt indhold I livet, så kravler de ikke på væggene.


  • #52   21. feb 2023 jeg ville kigge på Sannes hundecenter. jeg ved dog ikke om hun køre ud.

    hun har imponerende kontrol på sine egne hunde, og arbejder med hundens instinktet istedet for mod.


  • #53   22. feb 2023 Hvis der oplyses lidt om problemet, ville det være meget nemmere at henvise til gode instruktører eller adfærdsbehandlere med gode erfaringer indenfor det område.
    Generelt er der voldsom stor forskel på viden, erfaring og dygtighed ved diverse instruktører/ adfærdsbehandlere.
    Nogle er virkelig chokerende dårlige…. Andre enorm kompetente og dygtige.


Kommentér på:
Hundetræner

Annonce