{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Inspiration til tricks, håndtering m.m. {{forumTopicSubject}}

Jeg kaster håndklædet i ringen - Ellie har INGEN brugbar hjerne for tiden. Selv eftersøgning fatter hun ikke smiley Til gengæld er hun fuld af narrestreger, og er lige kommet gående ind i stuen med toiletpapiret i munden. Som stadig sad fast på rullen på badeværelset smiley

Vi har altid trænet for hendes aftensmad, og de sidste måneder har vi trænet udenfor, men det kan hendes lille hjerne slet ikke.

Så vi skal træne noget inde, og noget som ikke kræver noget af hende. Vi har trænet håndtering - tandvisning, at jeg må rode i munden, at jeg må kigge poter, rense ører, børste osv. Vi har også trænet af hun kan gå med skammens kegle og at hun kan få barberet forben. Jeg forsøger at træne at hun skal vise sin tunge, men shaping er virkelig svært for hende smiley

Af tricks kan hun give pote og high five, bakke, bukke, snurre rundt (højre og venstre), sidde bamse, gå 8-tal og zig-zag. Og så kan hun “alt” på en balje/platform.

Det skal være noget der kan trænes i stuen eller i gangen, så altså på begrænset plads. Måske kan vi træne i haven, hvis hendes IQ har en god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration til tricks, håndtering m.m.
  • #1   20. maj 2023 Sten er blevet verdensmester i qt tømme opvaskemaskinen for egne ting (kong'er og den slags) - åbne skuffen, hente dims i opvaskemaskine, putte i skuffe x antal gange til den er tom + lukke skuffen.
    - hvis hun allerede kan samle op + næsetarget er det ikke svært at sætte sammen.




  • #2   20. maj 2023 Hun har en skuffe i natbordet (I know, I know), som hun ikke selv kan åbne, men når den er åben, kan hun vælge en legesag og lukke skuffen. Hendes “madsager” (skeer, låg til dåser m.m.) er i en skuffe, som hun ikke kan komme til i køkkenet. Og det behøver hun heller ikke kunne, med den opfindsomhed hun har lige nu smiley

  • #4   20. maj 2023 Jeg er ikke sikker på, at det vil være en god ide at lade hende håndtere tøj lige nu - hun har som sagt ingen hjerne, og ting har det med at gå i stykker.

    Så hvis vi tænker “ryd op” og alt med at åbne/lukke ting ud af ligningen lige nu, tror jeg det er det sikreste smiley


  • #5   20. maj 2023 Rulle rundt
    Stå mellem dine ben med forpoterne på dine tæer og så går i
    Sætte begge bagben på en væg
    Grundstillig, men hunden står med hovedet den anden vej. Når du begynder at gå, så følger hunden dig hvor hunden går baglæns.
    Nosework - i stedet for væsken man bruger kan du bruge tebreve. Altid samme duft og når hun er god til det fortsætter du med en anden duft.

    Det her må være ok for den her gang.
    Når hun kan alt det her siger du til, så har jeg flere gode ideer. smiley


  • #7   20. maj 2023 Det er egentlig lidt bare et fjollet party trick, men jeg har lært Iroh at holde en pind med forbenene så han kan holde et fødselsdagsflag smiley Så det er ikke noget der er sådan vildt brugbart, det er bare fjolleri smiley

    profilbillede
  • #8   20. maj 2023 Jeg lan godt mærke jeg er lidt heldig med Sten - han kan åbne både fryser og køleskab, men gør det kun på signal smiley

    Lidt andre bud kunne være:
    Potetarget med alle fire (separat altså) er også ganske handy. Kryds poter.
    Gå sidelæns (evt over noget eller fra et specifikt sted til et andet).


  • #9   20. maj 2023 Hvad med også at lære hundene at strikke og hækle .... så kan I sidde stille og roligt i sofaen sammen ( når I er blevet gamle ) og hygge jer foran tv'et med en Morten Korch film . smiley smiley smiley ......... Bare et forslag . smiley

    PS: ..... Min Lilly kan ikke en skid .


  • #10   20. maj 2023 Vi tog Annis “stå mellem mine ben med en pote på hver af mine fødder”, og det syntes hun var en FEST smiley Hun fatter jo vitterligt ikke en skid for tiden, og dén øvelse var simpel nok til, at hun fangede ideen og kunne belønnes massivt for hvert lille trin.

    Vi fik også genopfrisket både skammens kegle og trimmemaskinen (hvilket åbenbart var tiltrængt, for det var forsvundet som dug for solen) smiley


  • #11   20. maj 2023 At tage piller er også en praktisk og nem lille øvelse - og super rart hvis man, som jeg, har en hund der kunne vinde præmier for at frasortere piller uanset hvordan de gemmes og pakkes ind. Så her er indlært, at hvis man spiser pillen (uden indpakning) får man lækre sager. Det gør det noget lettere, når der skal gives medicin, bravecto mm.

    Hvis ikke hun allerede kan en hagetarget er den også praktisk til håndtering.



  • #12   20. maj 2023 Den her bog finder jeg mange sjove tricks i

    biblioteket har den


    profilbillede
  • #13   20. maj 2023 Gå ind på domorewithyourdog.com og find deres tricktionary. Start fra en ende smiley

    Hvis du får smag for sagerne, og mangler en CTDI til at vurdere jeres tricks og tildele titlerne, så giv lyd smiley
    DMWYD er et fantastisk program til unghunde, som har tabt hjernen for en stund. Jeg har kørt det igennem fra ende til anden med samtlige af mine hunde.
    Jeg har en Facebookgruppe til mine kursister, og du er velkommen smiley


  • #14   20. maj 2023 Kan hun bukke både fra stående og fra dæk?
    Bakke rundt om dig?
    Gå slalom ml. benene, mens du går baglæns? Eller sidelæns?
    Cirkle rundt om dig? Cirkle rundt om en genstand? 8-taller omkring to genstande - på større og større afstand?
    Knurre på kommando?
    Halte?
    Løfte alle 4 poter, én af gangen, på kommando?
    Når du skriver, at hun kan alt på en balje - kan hun så også lave "omvendt elefant"? Dvs. med bagbenene på baljen, mens hun går rundt om den med forbenene?
    Kan hun kravle? Forlæns? Baglæns?
    Kombinere snurre rundt og slalom ml. benene - dvs hver gang hun har snurret rundt, på den ene side, skifter du hende over på den anden, ved at gå mellem dine ben, og derovre snurrer hun så den modsatte vej rundt. Du kan enten vælge, at hun generelt skal snurre væk fra dig (det er klart nemmest for de fleste) eller snurre ind mod dig.
    Kan hun lave de forskellige tricks bag din ryg?

    Og sidst men ikke mindst - har du alle hendes tricks på verbalt signal?


  • #15   20. maj 2023 Der er kommet mange gode ideer til hvad du kan lave. Jeg kan kun sige, at når hun igen har fået sin hjerne, vil du grine af hendes skøre påfund. Det fik ihverfald mig til at grine, over synet, af at se hende komme gående med toiletpapiret gemmer huset.

    Jeg er forelsket i Ellie smiley


  • #16   20. maj 2023 Haha, kæft, I kan mange skøre tricks smiley Meningen er slet ikke at noget skal blive avanceret - det er simpelthen bare for at vi kan lave et eller andet sammen uden at jeg bliver sur over at hun er ukoncentreret og fatsvag, imens alle hendes hjerneceller holder ferie samtidig smiley

    Jeg håber (PLEASE!!!!) at bare en eller to hjerneceller vender tilbage snart, og vi kan vende tilbage til vores normale træning. Lige ud over alt det med håndtering, som jeg synes er vældig praktisk at træne, uanset hvad smiley


  • #17   20. maj 2023 JT, jeg erkender også, at jeg måske kom til at grine lidt af hende smiley Jeg troede virkelig at det var noget vi var ovre med hvalpetiden, det med at trække toiletpapir igennem hele huset smiley

    Hun er svær at være sur på særlig længe smiley


    profilbillede
  • #19   21. maj 2023 Haha, jeg tror ikke at jeg har lyst til at lege gemmeleg med en 1 år gammel schæfer smiley Og så er mit hus simpelthen ikke stort nok (læs evt. sætningen med at det skal foregå i gangen eller stuen) til at det kan lade sig gøre. Og sidst, men ikke mindst, gider jeg ikke gemme mig nok gange til at hun kan få hele sin aftensmad på den måde smiley

Kommentér på:
Inspiration til tricks, håndtering m.m.

Annonce