{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Dagskursus, fjernbetjent belønning eller noget helt tredje? {{forumTopicSubject}}

Min akilleshæl i lydighedstræningen har af én eller anden grund altid været stå-øvelsen i positioner under gang.
Mine hunde har generelt altid haft en ret stabil indtagelse og fastholdelse af position, så længe jeg er foran (også selvom jeg går langt foran) men har altid haft voldsomt svært ved at lære, at blive stående, når jeg passerer og fortsætter langt om bagved dem (eller bare går rundt om dem)

Nu VIL jeg have øvelsen på plads med de to små (Sheena og Luf har efterhånden lært det, men de er også lige fyldt 8 år) og jeg står med tre valgmuligheder:

- Melde til et dagskursus med frit øvelsesvalg i august, og fokusere udelukkende på denne ene øvelse
- Anskaffe en af de belønningsudløsere med fjernbetjening, som jeg kan have stående foran hunden, så fokus er den rette vej, og belønningen kan udløses uanset hvor jeg er i forhold til hunden
- Satse på, at der er én herinde, der har en god idé, som ikke er afprøvet endnu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagskursus, fjernbetjent belønning eller noget helt tredje?
  • #1   31. maj 2023 Simba havde også VOLDSOMT svært ved den øvelse - jeg har brugt en smal, høj platform for at gøre det tydeligt at det handler om at blive stående på samme sted og en synlig afstandsbelønning som var knapt så fjernbetjent, nemlig bare en lukket bøtte med godbidder.

    Simba har en elendig impulskontrol - med de andre havde jeg bare lagt en godbid i en skål eller et stykke legetøj foran dem og de ville blive stående og stirre på det. Med Simba har det været en længere proces, hvor jeg stille og roligt har shapet at han forlader godbidder i en beholder. Jeg startede med at have godbidderne i en beholder han ikke kan åbne - for simba er det et sylteglas. Han fik lov til at prøve og i det han "gav op" og kiggede på mig for hjælp, åbnede jeg glasset og gav en godbid.
    Næste gang gik det lidt hurtigere og efterhånen kunne jeg få ham til at følge med væk fra glasset et par skridt osv til glasset kan bruges som en afstandsbelønning.

    Men man kan jo bruge sådan en godbids maskine til mange ting, så synes bestemt du skal købe en smiley


  • #2   31. maj 2023 Ja, det er faktisk utroligt, at jeg har kunnet undvære den indtil nu smiley

    Jeg ved ikke, om en platform ville fungere. De er jo nogle små ledløse og snedige banditter, der kan sno sig og vende rundt på en 5-øre. Jeg har på et tidspunkt forsøgt at bruge deres lave for-sjov-balance, som kun er 15cm bred, men den vender de snildt rundt på, selvom der virkelig ikke er meget plads. smiley
    Møgunger smiley



    profilbillede
  • #3   31. maj 2023 Hov - der er naturligvis også en fjerde mulighed:

    Enetime hos en dygtig instruktør/hundefører smiley


Kommentér på:
Dagskursus, fjernbetjent belønning eller noget helt tredje?

Annonce