{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Hund og hvalp, mødes? Hjælp gerne... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Muligvis nogle der ville kunne hjælpe mig? Da vi passet Aslan fik vi ikke introduceret Molly og Aslan godt nok… Molly syndes ikke det var sjovt og sagde meget fra. Men i dag prøvet vi, efter i et stykke tid hvor vi kom hjem og "lugtet" af Gaby. Og Molly klaret det rigtig godt! Hun sagde kun fra da Gaby syndes hun skulle hoppe op på Molly, hvilket er okay. Men jeg vil jo gerne have at hende og servicehvalp kan sammen, men vi kan ikke bygge op med at vi kommer hjem og lugter af den hvalp, så har det enligt nogle betydning? Vi vil også introducer Molly og servicehvalpen på sammen måde som Molly og Gaby (hvalp i snor, Molly fri og et sted som ikke er "Mollys")

Jeg ved godt hvorfor hun er sådan over for hvalpe (det er der ikke med hunde der er på str med hende) og det er fordi hun skulle opdrage min farmors hund, som fik lov til at bide i Molly og gå over hendes grænser. (så nu har vi ikke Molly med der oppe mere)

Gaby og min farmors hund er begge sorte labber hvor Aslan er en gul lab, men han vil rigtig gerne snakke med Molly, hvor Gaby er lidt mere rolig og ikke "oppe" i hovedet på Molly. Med Aslan kende vi ham ikke og han lever ikke med to hunde der vil lege med ham…

Vi skal til møde den 7. Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe Molly eller?

Og vis nogle vil se på de videoer vi har taget i dag af mødet mellem Molly og Gaby, og fortælle mig om Mollys måde at være på er "okay" så ville det være dejligt. Jeg har vist 5 videoer.

Hold gerne en okay tone, jeg prøver mit bedste og prøver at lære af "mine" fejl og lære at læse hunden.??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og hvalp, mødes? Hjælp gerne...
  • #1   24. jul 2023 Dit opslag er enormt rodet, og jeg tror det er derfor ingen svarer.
    Hvem ejer de forskellige hunde? Hvor gamle er de? Hvor bor de? Hvorfor skal de mødes?
    Prøv at skrive dit opslag helt forfra, og tænk over det læseren ikke kender jer.


  • #2   24. jul 2023 Først vil jeg lige undskylde for min indblanding, men jeg prøver bare på at hjælpe, da jeg ved fra tidligere tråde, at Trine har lidt sproglige udfordringer.

    Som jeg forstår det, så har Trine en hund, der hedder Molly.

    Trine skal have en servicehund, og jeg tror, at det er den omtalte Gaby.

    Det må være sammenføringen af Molly og Gaby, som Trine gerne vil have gode råd til.

    Umiddelbart forstår jeg det som om Aslan blot er en hund, som Trine har passet/haft besøg af, og som derfor egentlig er sagen uvedkommende.



  • #3   24. jul 2023 Gaby er farmors hund...... og som jeg forstår det er de ført sammen.
    Jeg forstår det sådan, at Trine søger efter råd til, hvordan hun fører Molly og servicehvalpen sammen ?

    Trine, sådan som jeg læser det, så er det da gået rimelig godt med Molly og Gabby sammen.
    Når du får din servicehvalp, så lad den møde Molly på neutral grund.
    Og jeg er ret sikker på, at servicehundetræneren ikke bare afleverer hvalpen, men at de hjælper dig alt det de kan.


  • #4   24. jul 2023 Gaby er hvalpen på billedet og bor hos mine kusiner, Aslan er nabos hund som vi har haft passet, farmors hund (Karla) er den hund der har overskredet Mollys grænser.

    Servicehvalpen har vi ikke mødt endnu, vi skal til møde om den i august.

    Molly har haft dårlig oplevelse med Karla og en anden hund(hun er kun sammen med Karla to gange om åren, den anden ser hun ikke)

    Jeg vil gerne sætte sammenføring af Molly og Servicehvalpen på bedst mulig måde.

    Anni jeg har tænkt mig at gøre det på neural grund med hvalpen i snor, for så kan Molly trække sig men også opsøge hvalpen. Jeg tænker at det skal være sådan at vi "går en tur" hvor vi så ender der hjemme.

    Jeg håber dette hjælper en smule.??


  • #5   24. jul 2023 Bed om hjælp fra servicehundetræneren til sammenføring. De må være vant til det smiley

    Det at Servicehunden er en hvalp burde gøre det nemmere, da ingen sund hund vil skade en hvalp, og hvalpen du får, bliver trænet til at omgås andre hunde, på en fornuftig måde.

    Det er fint, at du gør dine overvejelser smiley


  • #6   25. jul 2023 Som en der har sammenført to servicehunde og min egen hund: jeg vil helt klart anbefale at mødes på neutral grund, gå en tur og så kan I gå sammen tilbage til hjemmet. Det har hjulpet en hel del her. Første gang mente træneren de 'bare' kunne komme ind her med servicehunden og jeg skulle have holdt fast i det var en dårlig ide for jeg kender min hund bedst. Men jeg havde så meget tillid til træneren. Det resulterede i, at de kom ind og Cosmo (min hund) slet ikke var forberedt og blev giga forskrækket - og begyndte at tænde helt af. Sådan er han normalt ikke. Vi kunne heldigvis redde situationen ved at mødes udenfor og gå en tur.


    Nu ved jeg ikke om du skal have hund fra samme forening, men hvis du skal - så skal du ikke nødvendigs forvente, at de bare ved hvordan man sammenfører hunde. De har jo i forvejen en regel om, man normalt ikke må have hund i hjemmet (men gør ind i mellem undtagelser) og så kommer det meget an på hvilken træner man får. Så jeg synes det er en god ide du gør dig nogle tanker og ikke bare lader det være op til dem. Og så husk at du kender din egen hund bedst, så har du forslag eller måder du gerne vil gøre det på, hold fast i det! Anden gang jeg skulle introducere servicehund og Cosmo, var jeg klar i spyttet og forslog måden at gøre det på og det blev heldigvis lyttet til. Og det gik fantastisk.

    Det der gav mig ro i maven er at hundene er så dygtige og total trænet, så der er kontrol over dem og selvom de stadig er hvalpe, så har træneren 100% styr på dem. Det gør det meget nemmere at introducere.


  • #7   25. jul 2023 Og du er selvfølgelig velkommen til at skrive en besked, hvis der er mere du har brug for at høre om smiley

Kommentér på:
Hund og hvalp, mødes? Hjælp gerne...

Annonce