{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Min hund trækker når jeg går sammen med andre hunde og det er virklige helt vild.. har bare prøvet alt..
1: har haft godbider med.
2: har prøvet med ``grime`` men hun går fuldstædig amok hun har den på.
3: jeg stopper op hver gang gang hun trækker og siger nej.
4: har en sele til hende som jeg fik af vide den ville hjælpe på at hun ikke skulle trække så meget.
5: har haft sat snoren i både halsbånd og sele, har også fået afvide det skulle hjælpe.

Er der nogen der har nogle ideer til mig.. så vi kan komme til og nyde vores gå tur sammen med andre!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp!!
  • #1   5. okt 2007 Måske nogle bedre godbidder ville være sagen?

• #2   5. okt 2007 Men.. når du siger at hun trækker: er det så fordi hun vil lege, angribe eller noget helt 3.?

• #3   5. okt 2007 Buddy er også totalt immun over for de ting smiley

Grimen hjælper dog lidt

• #4   5. okt 2007 søster target stick : har prøvet mange forskille godbider ex. pølser dyrlægens godbider og meget andet..

• #5   5. okt 2007 Søster traget stick: hun trækker bare, hun går bare og kigger ligeud, det hjælper lidt på hendes trækkeri vis hun går forest men synes ikke hun skal have lov til og gå forest hele tiden.

• #6   5. okt 2007 Det her skrev jeg til en anden der spurgte om det samme, og her var mit svar :

Skrevet: 05-10-2007 15:55:50 Slet indlæg

ok, jeg tror din hund har travlt med at opleve verden før den anden hund, og derfor trækker han. jeg ville lære ham den øvelse der hedder "vente" altså få sat signal på. øvelse består i det du kender...stands op, giv signalet og beløn...den er rigtig god at få indlært på trapper, hvor han skal følges med dig ned...altså på hver trappetrin standser du, siger signalet og belønner, du skal selvfølgelig træne den når i er alene, så han har roen......forskellen fra det du gjore før til denne øvelse er at du får sat et signal på, og derved gør den til en genkendelig ting....hvis den ikke er forståelig så spørg endelig.......jeg har også andre muligheder du kan afprøve hvis denne ikke skulle vise sig at virke...men husk ting tager tid, og det kan godt tage måneder....og husk så hunde gør kun ting der betaler sig...det vil sige..kommer han frem når han trækker...bare det er hver 10 gang det lykkedes...vil han fortsætte

• #7   5. okt 2007 Hundesind : det lyder som en god ide og vil straks gå i kan kunne være rigtig dejlig vis vi kunne komme til og lyde vores gå tur med andre

• #8   5. okt 2007 held og lykke :0)

• #9   6. okt 2007 Dennis: så når du går tur med din hund - så går den altid bag dig??

Det synes jeg godt nok lyder som en kedelig tur - både for sig og hunden.

Jeg har nu altid godt kunne gå tur med mine hunde, hvor de både har gået ved siden af og foran mig (alt efter hvilken kommando der er givet) - og det er fordi vi samarbejder - og ikke modarbeder hinanden...
    Og jeg behøver ikke have hunden bag mig, for at være en værdig leder.

Til Line Ø: udover den med vente-kommandoen, så er der også en metode med at hver gang hunden trækker, så venter man/stopper man op (men det har du allerede prøvet), og så kan du også præve, at hver gang der bliber trukket, så vender du om og går den anden vej eller lidt i cirkler, hvor du får lokket hunden med (ved hjælp af "sjovt" kropssprog eller rigtig lækre godbidder), og når fokus er på vej, fortsætter i i den rigtige retning.

Det tager rigtig lang tid, og meget tålmodighed, og det første lange stykke tid, bliver det nok ikke en rigtig tur i får gået, men mere rundt om jer selv smiley

• #10   6. okt 2007 når fokus er på DIG (ikke vej) smiley

• #11   6. okt 2007 Du kan prøve at stoppe op hvergang,hun trækker og hun må ikke komme videre før huntager kontakt til dig.Nå hun så gør det belønner du hende, du skal gøre dig meget mere spænedende så det er dig hun er interreseret i og ikke alt andet.

• #12   7. okt 2007 Du skal starte med at træne kontakten mellem jer. Hvis den ikke er på plads, er det meget sværer at lære hunden noget.
    Så første skridt på din vej er kontakt.

• #13   7. okt 2007 jeg bruger halsi sele til mine hunde den er rigtig god
    og mine 80 kg hund går rigtig pænt

• #14   7. okt 2007 Jeg gør lige som Bettina H. Rocky gik ellers fint indtil jeg havde en sygdomsperiode, hvor det blev børnenes opgave at lufte hunden. Det var noget rigtig møg, og vi måtte næsten starte forfra. Det var især andre hunde, han reagerede kraftigt på, og da han er en 40-kg's hund, blev det et mareridt for børnene.
    Jeg kogte en kylling !!! Pillede den i småstykker - og så gik det der-ud-af.
    Raske skridt. MEGET raske skridt (ligesom en stroppetur) Hver gang focus flyttede sig fra mig, når vi mødte en anden hund var det OMGÅENDE at vende om. Når focus igen var på mig vankede der et stykke kylling og vi vendte igen mod hunden. 10 sek. efter var focus igen flyttet til hunden..... om igen og kylling. Og vi blev ved og ved. Efter en uge, var det overstået. Men det var hårdt. Og vi var trætte BEGGE to. Men find den godbid, din hund absolut ikke kan leve foruden.... Ligegyldigt hvad det er. Vores lille tur kunne tage en hel time... bare fordi det blev "om igen".

• #15   7. okt 2007 Man kan få en slags "grime" til hunde... Det gør, at når hunden trækker, bliver dens hoved vendt, og så sagtner den farten af sig selv smiley

Kommentér på:
hjælp!!

Annonce