1.374 visninger
|
Oprettet:
hjælp!! {{forumTopicSubject}}
Min hund trækker når jeg går sammen med andre hunde og det er virklige helt vild.. har bare prøvet alt..
1: har haft godbider med.
2: har prøvet med ``grime`` men hun går fuldstædig amok hun har den på.
3: jeg stopper op hver gang gang hun trækker og siger nej.
4: har en sele til hende som jeg fik af vide den ville hjælpe på at hun ikke skulle trække så meget.
5: har haft sat snoren i både halsbånd og sele, har også fået afvide det skulle hjælpe.
Er der nogen der har nogle ideer til mig.. så vi kan komme til og nyde vores gå tur sammen med andre!?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.886
Grimen hjælper dog lidt
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 59
sep 2007
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
Skrevet: 05-10-2007 15:55:50 Slet indlæg
ok, jeg tror din hund har travlt med at opleve verden før den anden hund, og derfor trækker han. jeg ville lære ham den øvelse der hedder "vente" altså få sat signal på. øvelse består i det du kender...stands op, giv signalet og beløn...den er rigtig god at få indlært på trapper, hvor han skal følges med dig ned...altså på hver trappetrin standser du, siger signalet og belønner, du skal selvfølgelig træne den når i er alene, så han har roen......forskellen fra det du gjore før til denne øvelse er at du får sat et signal på, og derved gør den til en genkendelig ting....hvis den ikke er forståelig så spørg endelig.......jeg har også andre muligheder du kan afprøve hvis denne ikke skulle vise sig at virke...men husk ting tager tid, og det kan godt tage måneder....og husk så hunde gør kun ting der betaler sig...det vil sige..kommer han frem når han trækker...bare det er hver 10 gang det lykkedes...vil han fortsætte
sep 2007
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 689
Det synes jeg godt nok lyder som en kedelig tur - både for sig og hunden.
Jeg har nu altid godt kunne gå tur med mine hunde, hvor de både har gået ved siden af og foran mig (alt efter hvilken kommando der er givet) - og det er fordi vi samarbejder - og ikke modarbeder hinanden...
Og jeg behøver ikke have hunden bag mig, for at være en værdig leder.
Til Line Ø: udover den med vente-kommandoen, så er der også en metode med at hver gang hunden trækker, så venter man/stopper man op (men det har du allerede prøvet), og så kan du også præve, at hver gang der bliber trukket, så vender du om og går den anden vej eller lidt i cirkler, hvor du får lokket hunden med (ved hjælp af "sjovt" kropssprog eller rigtig lækre godbidder), og når fokus er på vej, fortsætter i i den rigtige retning.
Det tager rigtig lang tid, og meget tålmodighed, og det første lange stykke tid, bliver det nok ikke en rigtig tur i får gået, men mere rundt om jer selv
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 689
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
jan 2006
Følger: 115 Følgere: 115 Hunde: 3 Emner: 249 Svar: 1.737
Så første skridt på din vej er kontakt.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 153
og mine 80 kg hund går rigtig pænt
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 139
Jeg kogte en kylling !!! Pillede den i småstykker - og så gik det der-ud-af.
Raske skridt. MEGET raske skridt (ligesom en stroppetur) Hver gang focus flyttede sig fra mig, når vi mødte en anden hund var det OMGÅENDE at vende om. Når focus igen var på mig vankede der et stykke kylling og vi vendte igen mod hunden. 10 sek. efter var focus igen flyttet til hunden..... om igen og kylling. Og vi blev ved og ved. Efter en uge, var det overstået. Men det var hårdt. Og vi var trætte BEGGE to. Men find den godbid, din hund absolut ikke kan leve foruden.... Ligegyldigt hvad det er. Vores lille tur kunne tage en hel time... bare fordi det blev "om igen".
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 130
hjælp!!