Agression og hylen konstant Agression og hylen konstant
Jeg har et kæmpe problem!! eller faktisk to!
Min hund er 3½ år gammel og har aldrig haft problemer med at være alene hjemme.. Men er lige flyttet til kbh for 4 mdr siden og de sidste 4 uger har han hylet konstant når jeg tager på arbejde eller bare er væk i 5 min. han hyler ligesom en ulv virkelig tuder.. Selv når jeg er hjemme går han og piver lidt.. Dyrlægen siger han intet fejler og jeg aktiverer ham mere end nogensinde før.. Han er vokset op sammen med en kat som jeg har været nødt til at skille mig af med da jeg blev allergisk.. Kan det være problemet?
Ville det være en idé at købe en hund mere så de har hinanden??
Mit andet problem!! Han er normalt en venlig og fredelig hund som aldrig laver ballade.. Men siden jeg er flyttet hertil er han blvet meget agressiv når vi møder andre hunde på gaden og i nogle tilfælde mennesker.. han bider ikke men gøer og puster sig op.. Han tænder helt af ?? Hvad skal jeg gøre.. Ville det være en idé at kastrere ham??
Håber nogen kan hjælpe mig!!
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.114
Men hvis du måske har mulighed for at købe en kat så kan det være at det tager det stress hunden føler når den er alene.
Du kunne også starte helt forfra med alane hjemme træningen
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 607
Held og lykke!
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 607
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.114
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Mick blev bange for torden så kunne ikke lide at være alene, købte en cd med torden og andre lyde og øvede, men købte også en lille dims som hedder D.A.P den var rigtig effiktiv, den udskiller sådan en duft, som beroliger den kan købes ved dyrelægen.... Tror måske den ville hjælpe plus noget alene hjemme træning....
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
tror heller ikke det er løsningen med en hund til... det kan være at han føler sig utryg nu, det er andre lyde , andre lugte... måske du skulle tage nogle dage fri og gå i gang med alene træning igen... smiler....
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
okt 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 6
okt 2007
Jg er begyndt at klikker træne ham så han er mere engageret i mig på gå turene og det hjælper når der ikke er andre hunde men med det samme vi ser en brænder han af.. fuldstændig.. har prøvet med leg, træning og godbidder men han er ikke typen der vil have godbidder på sine gåture.. der er alt andet mere spændende..
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Mine forældres hund er vant til at bo i en lille by. Da jeg boede i en størrer by havede min mor en dag deres hund med på besøg. Vi var ude og gå en lang tur og han var simpelt hen så utryg. Han knurerede og opførte sig meget underlig. Han var simpelt hen bange for alt det nye.
Kunne det tænkes at det var derfor.
okt 2007
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
Det er en stor omvæltning for din hund og den er ytryg. Det kræver en stor indsats fra din side - du er jo også igang - med alene hjemme træning, tillid til andre ukendte hunde og det nye miljø.
Håber det løser sig for dig og din hund
Agression og hylen konstant