{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

træning i legesituationer {{forumTopicSubject}}

Min hund stresser tit meget op i nærheden af andre hunde. Hun er meget legesyg, og kan slet ikke styre det - og det kan sagtens stå på i mange mange timer! De hunde hun leger med gider hende ikke fordi hun er så voldsom, men der er bare ingen af dem, der sætter hende på plads, og så må vi jo gå ind og stoppe hende, men det er ikke nemt.... Det ender som regel med at vi må flytte hende helt væk, for hun reagerer ikke på de kommandoer hun ellers normalt forstår!

Jeg er i tvivl om hvad det egentligt er vi skal lære hende i disse situationer, for jeg synes ikke umiddelbart at "NEJ" er godt at bruge, så hun tror at hun ikke må lege med den anden hund... Men hvad skal man så gøre for at få hende til at "falde ned"?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning i legesituationer
  • #1   14. okt 2007 dæk hende af måske, og sidde og nus hende og få hende til at slappe af.....?!.. Ja, ved det ikke..

• #2   14. okt 2007 Jeg har ellers 2 der kunne give hinde lidt udfordring:-)De mangler nemlig nogen at lege med for der er kun en her i byen der tør så du må da gerne komme herover med hinde:-).Du kunne jo bruge "STOP!"istedetfor "nej"måske?Men hvordan du skal løse det ved jeg ikke.

• #3   14. okt 2007 Har du trænet kontaktøvelser.....hvor hunden ser på dig og ikke er opmærksom på omgivelserne?

• #4   14. okt 2007 Ja, som Lise skriver, er det en god øvelse....

• #5   14. okt 2007 Lise Ø;

Det jeg gerne vil have, er at hun lærer at lege mere roligt med de andre hunde og hun ikke er så overgearet i de situationer... -og kontaktøvelserne skal vel mest bruges, når man skal have "styr" på hunden???

• #6   14. okt 2007 Speedy og Lea T

Kan også sagtens dække hende af og få hende til at sitte og komme på plads - men så snart hun igen er "fri" så koger hun jo igen!!!

• #7   14. okt 2007 Rie J.....det vil jeg ikke sige. Jeg mener at hvis hunden er ordenligt sporet ind på dig (som flokfører) vil den ikke stresse sådan op. Du begynder simpelthen at gå lidt væk....din hund følger dig og du får den til at falde til ro med kontaktøvelser. Derved afleder du dens opmærksomhed fra de andre hunde og den vilde leg til dig......

• #8   14. okt 2007 Når du gør det hver gang Trøffel bliver for ivrig, finder han efterhånden ud af at tage det med ro....

• #9   14. okt 2007 .......ØHHHH......hun...

• #10   14. okt 2007 LIse Ø;

Jaaa... Det giver faktisk god mening, men hvis jeg nu får styr på det, hvordan ville du så mene at jeg skulle lade hende komme ind i legen igen?

• #11   14. okt 2007 Det skal du så snart hun er faldet ned......

• #12   14. okt 2007 Jeg tror det er nemmest at lære hende hvis der kun er en anden hund at forholde sig til.

Den træning jeg vil foreslå tager lang tid men den siges at være effektiv på lang sigt.

Lige så snart hunden kører op, så sæt den tilbage i bilen.
    Du når måske kun lige at få den ud af bilen før du skal sætte den tilbage.

Lad den sidde lidt indtil den er rolig igen. Tag den herefter ud og prøv igen.
    Det er først når den lukker af pga. stress at du skal sætte den tilbage i bilen.
    Ros når hunden er rolig. Pas på ikke at stresse hunden op i belønningssituationen

Det kan tage uger eller måneder, men hunden finder ud af at den skal forholde sig roligt for at opnå noget.

Når den kan forholde sig roligt i line, selv om der er en anden hund, så kan du gå videre.
    Hvis hunden stresser op og leger for voldsomt, så sæt den tilbage i bilen og lad den stresse ned.

Du skal naturligvis også sørge for at hunden er luftet færdig inden du begynder at træne dette

• #13   14. okt 2007 Husk at rose og give godbidder når hun kommer over til dig og falder til ro.....du kan eventuelt købe noget skinke i tern som du putter i munden. I det øjeblik hun ser på dig spytter du et stykke skinke ud til hende.....god kontaktøvelse. Når hun er blevet bedre til det skal der lige gå et stykke tid med kontakt før hun får skinken...

• #14   14. okt 2007 Bilen kan naturligvis kun bruges hvis hunden er tryg ved at være der.
    Ellers gå væk så din hund ikke umiddelbart er så tæt på andre hunde at den stresser, og gå først tilbage når den er rolig og du har en god kontakt til hunden

• #15   14. okt 2007 Alex N...princippet er det samme....blot med og uden bil. Hunden skal tages væk fra legen og falde ned før den igen får lov at lege....

• #16   14. okt 2007 Lise : Ja.. jeg læste bare først dit svar bagefter :o)
    Men det må jo betyde at der er noget om det...

• #17   14. okt 2007 Når du bliver rigtig dygtig til den øvelse kan du stå midt i den vilde leg, med din hund foran dig.....siddende roligt og se på dig uden at ænse de andre hunde....så har du nået målet!

• #18   14. okt 2007 Alex N.....;o) jeps...

• #19   14. okt 2007 Alex N;

smiley - Når hun er i snor, er hun også tæt på at mestre at kunne være rolig. Der plejer vi at bruge en "afledningsmanøvre", -får hende til at sitte og kigge mod os, og når hun er koncentreret får hun en godbid - Men det er kun i snor den virker!

• #20   14. okt 2007 Ja, det med bilen er nok ikke det bedste... Trøffel har først lært sådan rigtigt at kunne "tåle" at køre bil her den sidste måned, så det er nok ikke det bedste sted at sætte hende for at afstresse - hvis nu hendes "bil-angst" kom tilbage... - Men nogle meter, et hus, eller et stort træ kunne, som i begge siger gøre det ud for det samme!

Har noget at arbejde med:-)

• #21   14. okt 2007 Ja Rie.....god fornøjelse med din dejlige hund!

• #22   14. okt 2007 enig med lise Ø.. hunden skal se dig som 100 % flokfører og dette gøre ved kontakt træning, brug godbidder eller hvis hunden er boldfikseret er denne bedre.. når du har fået styringen 100 % ville jeg bruge ordet Nej som hunden kender i forvejen..

• #23   14. okt 2007 Hej.. Jeg har også en meget vild hund når han møder andre hunde. Kan godt følge dit problem. Jeg har måtte begrænse ham i at komme i hundeskoven at lege. Har nu tilmeldt ham til træning hos dyreadfærdsklinikken i Frankfri (Tommerup) på Fyn.
    Problemet med Manfred er vidst at han tit tror han er en lille hund og andre hunde bliver sure på ham.

• #24   15. okt 2007 Randi S;

*GG* Trøffel tror vist også stadig at hun er en lille bitte hvalp!!! - og hun har altså efterhånden rundet de 30 kg! - kan godt forstå de andre hunde er forbeholdne, når vores graciøse damplokomotiv her kommer springende imod dem - Men det er jo kun 1 af problemerne - for når hun ser andre hunde, bliver hun jo så ellevild, at hun ikke er til at komme i kontakt med...

-Det er så irriterende så tit at skulle begrænse ens hund, når det "eneste" problem er, at den tumler rundt og er overdrevet glad - men på den anden side er den nu nok mest stresset:-( fremfor glad!!!

• #25   15. okt 2007 Du skal nok bruge en af de hunde hun kan med,og så begynde at træne det.Og det vil sige at i nærmere jer stille og roligt den anden hund,hvis hun begynder at stresse op vender du om.Når hun så er stille og roligt belønner du hende og prøver at gå stille og roligt frem i mod den anden hund,starter hun op igen vender du om .Og det gør du hvergang hun begynder det er noget der vil tage tid og det kræver tålmodighed.

Kommentér på:
træning i legesituationer

Annonce