{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bliv i indkørslen
  • #1   15. okt 2007 Jeg ville ikke turde satse på det.. Selv om du får lært ham det, kan du ikke stole 100% på en hund.. Så jeg ville sætte en snor i ham.

  • #2   15. okt 2007 ville aldrig stole på at min hund altid ville bliver der...selv om du kan lære ham det, så pludselig en dag, så kommer der den rigtig trælse kat, der bare skal ordnes eller hende den rigtig lækre tæve, som er i løbetid og de er på den anden side af vej og bang - du har ikke din hund længere

  • #3   15. okt 2007 En snor syntes jeg er synd, så helelr noget hegn eller i den dur.

    Men ja du har nok ret, havde også regenet med det svar. ØV heeh


  • #5   15. okt 2007 Og hvordan gjorde i så det ?

  • #6   15. okt 2007 Pernille: Ja det kan det da.. men der kan altså godt komme en dag, hvor der liiiige er noget, der er for spændende.

    Det ville jeg simpelthen ikke turde satse på


  • #7   15. okt 2007 lisom en hund der kan finde på at snappe ud i det blå og man troede aldrig den ville gøre det, så kan den vel også finde på at smutte pludseligt ? elelr er jeg helt forkert på den.

  • #8   15. okt 2007 Nej Søren, det vil jeg ikke mene du er...

    Det var også det jeg forsøgte at sige med andre ord *S*


  • #9   15. okt 2007 Søren........Kan du købe noget hønsenet eller andet du kan "trække" for indkørslen når han ligger derude?

    Jeg bruger det trik her. Dog er det ikke for at holde mine inde, men andres ude ;o)


  • #10   15. okt 2007 du har helt ret søren - det er jo det samme med børn - pludselig gør det jo også det man troede de aldrig ville gøre - jeg ville aldrig tilgive migselv hvis der sket noget fordi jeg havde været så naiv.

  • #11   15. okt 2007 Janie F .... 45 dejlige år .

    Det var det jeg tænkte, er bare så skide ireterende når man skal ud emd sin store øse, men ja det bliver løsningen.

    platugler ;

    Du har ret, det er bare et spørgsmål om tid, og uheldet kan være ude, ville helelr ikke ku tilgive mig selv.

    Man plejer at sige det sker ikke for en selv.... Den holder ike altid stik.


  • #12   15. okt 2007 Jeg har ikke hegn men hække om min have. Der er store huller i hækkene og ingen låger for indkørslen, så Zif kan gå når hun vil...........men gør det ikke.
    Jeg har taget hende med til en usynlig grænse i indkørslen og andre steder i haven hvor hun kan smutte ud,og hver gang vi kommer dertil får hun ordre til at sætte sig og blive! I starten gik jeg så en halv meter ud...ventede et øjeblik og gik så tilbage og roste hende.
    Efterhånde skal du så gå længere og længere væk og i længere tid mens hunden sidder ved grænsen....gå tilbage og ros! Når den kan det, skal du kalde på hunden (give den lov til at overskride grænsen) og rose når den kommer. Der går ikke lang tid før hunden ved hvor den må gå til og kun overskride grænsen når den har fået din tilladelse. Du skal gøre det ALTID fremover....først sidde!!!!
    Jeg kender jo ikke din hund eller jeres omgivelser, men du kan da prøve det jeg har gjort og så se om det virker.
    Hilsen Lise


  • #13   15. okt 2007 lise: du kan bare ikke regne 100% med at der aldrig kommer noget på den anden sider, der er såååå interessant, at hunden glemmer det den har lært - måske ikke imorgen, måske ikke om to år, men en dag kan det være og hvad så??

  • #14   15. okt 2007 Min hund har altså lært det. Vi satte et tov med mellem 2 hække ud til vejen. I starten var han i en 20 m lang snor, der kun lige kunne nå tovet - og meget, meget stor tålmodighed. Senere lagde vi tovet på jorden (han var stadig i lang snor) og hvis han overskred var det FØJ og IND. Godbid ved IND og masser af ros. Nu er tovet der ikke mere, og vi har aldrig oplevet, han har overskredet grænsen. Men han render heller ikke rundt uden opsyn. Men det er selvfølgelig rigtig nok. Intet er 100% sikkert. Og han er ikke i "øjet" hele tiden, men hele tiden i "øret".
    Engang imellem hænger vi tovet op igen - bare sådan lige for en "husker".


Kommentér på:
bliv i indkørslen

Annonce