635 visninger
|
Oprettet:

Online Tilmeldt:
17. jul 2006 Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 9.473
Indput {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg trænet hund i ca 800 år og tænkte at dæk er jo ret så basis.
Nu har jeg så et ret nyt (for mig) problem.. "nogen" er så mor-dårlig at nogen synes langtids afdækning er en forfærdelig ond ting.
Jeg har prøvet flere forskellige tiltag så nu vil jeg gerne hører hvordan DU træner det
Et billede af min lille røde raket som blikfang
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 660 Emner: 124 Svar: 7.161
Jeg har haft succes med at lime hunde der rejser sig til jorden ved at levere godbidderne mellem deres forben på jorden helt i startindlæringen så det bliver tydeligt at det at tage belønningen også foregår liggende og hunden ikke skal strække sig op efter min hånd
Et simpelt kneb der har virket her
Ellers en skøn hund du har
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.786
Det er jo et stort hjælpemiddel til indlæring af positioner.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 7.472
Langtidsafdækning er jo ikke en slappe af øvelse
Og så slipper man jo nok ikke udenom en vis potion forfra hvis øvelsen er gået lidt i stykker
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 517 Svar: 12.523
Hvis det er fordi han konsekvent rejser sig for at komme hen til dig, så tænker jeg, at du måske er gået for hurtigt frem? Og ikke har prioriteret tid over afstand?
Jeg har bla. haft succes ved at belønne bag hunden (så er der ingen grund til at søge frem) enten med en udlagt belønning, hvis de kan kapere det, og ellers med en godbidsmaskine. Så kan de få deres release, når det begynder at "blive svært" og uden at skulle vente på, at man kommer tilbage til dem.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 9.473
Han starter med at ligge og pive og typisk går han fra dækken og hjem til mig når den anden når til vendingen på langsiden. Han løber lige hjem og sætter sig foran som i indkald
feb 2013
jul 2006
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 517 Svar: 12.523
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 660 Emner: 124 Svar: 7.161
feb 2013
Det eneste andet alternativ jeg kunne forestille mig var at give hunden en lang line på; rundt om en fast genstand bag ved hunden og hen til dig. Så kan du holde igen hvis den vil komme imod dig og give en dækkommando. Jeg brugte det to gange sidste sommer til Penny. Hun havde pludselig fået den ide at lige så snart jeg gik ind i skjulet så skulle hun komme drønende. Og det ville jeg have stoppet inden det blev en virkelig dum vane. Det var ikke noget med at rykke i hende eller råbe DÆÆÆÆK eller sådan noget. Jeg holdt bare igen da hun rejste sig og sagde dæk inde fra skjulet. Hun klaskede ned. Så ventede jeg 3 sekunder, trådte jeg ud af skjulet, gav megaros og fri, slap snoren og kylede bolden afsted. TO gange gjorde jeg det, tredie og fjerde gang rejste hun sig ikke. Og så droppede jeg linen igen. Siden er hun blevet liggende til jeg kommer ud af skjulet. Jeg kunne have gået tilbage i indlæring og begyndt at træne med at jeg blev stående frit fremme og så begynde at gå mere og mere i skjul. Men min vurdering i den konkrete situation var at det her var en fin løsning og at det absolut ikke ville gøre nogen skade. Det er nok ikke noget man skal bruge hvis hunden ikke bliver liggende fordi den er utryg ved det.
jul 2006
Mettes indput er med i puljen.
Indlæring forfra tænker jeg ikke er vejen frem da det ikke er forståelsen den er gal med.
Har lige ændret navn tilbage til det gamle da folk ikke kan finde ud af hvem jeg er ellers
Indput