{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Indput {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg trænet hund i ca 800 år smiley og tænkte at dæk er jo ret så basis.

Nu har jeg så et ret nyt (for mig) problem.. "nogen" er så mor-dårlig at nogen synes langtids afdækning er en forfærdelig ond ting.

Jeg har prøvet flere forskellige tiltag så nu vil jeg gerne hører hvordan DU træner det smiley

Et billede af min lille røde raket som blikfang

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af min kondicykel 1.000 kr.
  • To små gulvtæpper a ca.7m2 skal skæres til. 2.500 kr.
  • Opsætning af gardin 400 kr.
  • Skiftning at transformer for at kunne anvende nye LED pærer 750 kr.
  • Plumbing issue 2.500 kr.
  • Løs (2 stk) stikkontakt 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indput
  • #1   4. feb Hvad gør din hund?

Jeg har haft succes med at lime hunde der rejser sig til jorden ved at levere godbidderne mellem deres forben på jorden helt i startindlæringen så det bliver tydeligt at det at tage belønningen også foregår liggende og hunden ikke skal strække sig op efter min hånd

Et simpelt kneb der har virket her

Ellers en skøn hund du har smiley

• #2   5. feb Jeg træner ikke langtidsafdækning (fordi det simpelthen er for kedeligt for både hund og jeg), men kunne man mon ikke indlære forfra via placeboard?
    Det er jo et stort hjælpemiddel til indlæring af positioner.

• #3   5. feb Hvad gør han? Ligger han og piver eller kommer han til dig? Og er det langtidsafdækning hvor du går i skjul?
    Langtidsafdækning er jo ikke en slappe af øvelse smiley Hunden skal vel tage den øvelse som alle mulige andre; med en vis spænding på. Hvornår kommer min belønning? Hvordan kommer min belønning? Hvad sker der mon idag? Kan man på nogen måde mon få hans fokus væk fra at han er 'forladt' og til spænding på selve øvelsen?
    Og så slipper man jo nok ikke udenom en vis potion forfra hvis øvelsen er gået lidt i stykker smiley

• #4   5. feb Ligesom de andre vil det være nemmere at give gode råd, hvis du sætter lidt flere ord på, hvad han gør smiley

Hvis det er fordi han konsekvent rejser sig for at komme hen til dig, så tænker jeg, at du måske er gået for hurtigt frem? Og ikke har prioriteret tid over afstand?

Jeg har bla. haft succes ved at belønne bag hunden (så er der ingen grund til at søge frem) enten med en udlagt belønning, hvis de kan kapere det, og ellers med en godbidsmaskine. Så kan de få deres release, når det begynder at "blive svært" og uden at skulle vente på, at man kommer tilbage til dem.

• #5   5. feb I mit program skal han ligge afdækket mens jeg står ca 20 m væk. Han skal ligge der mens en anden hund går et fuldt program der minder om ipo programmets lydighed bortset fra at jeg, når den anden hund når til gruppen, skal gå med i denne som 4 person.

Han starter med at ligge og pive og typisk går han fra dækken og hjem til mig når den anden når til vendingen på langsiden. Han løber lige hjem og sætter sig foran som i indkald

• #6   6. feb Handler det mon så ikke om at han ikke er klar til at ligge så længe endnu med dig på 20 m s afstand? Altså gå tilbage i indlæring med tid og afstand og øg værdien ved at blive i positionen.

• #7   6. feb Ikke som jeg kender ham. Derfor jeg ville hører metoder, ikke tale om ham specifikt. smiley

• #8   6. feb Men betyder det, at han har kunnet? Så du ved at grundforståelsen er på plads hos ham?

• #9   6. feb Ville starte helt forfra med rådene herfra tråden og indlære igen

• #10   7. feb Hvis hunden ikke udfører øvelsen som den skal så er det jo ofte ret simpelt; så har den ikke lært det inkl at være tilpas i det. Så er der nok ikke så mange veje udenom at gå tilbage i indlæringen.
    Det eneste andet alternativ jeg kunne forestille mig var at give hunden en lang line på; rundt om en fast genstand bag ved hunden og hen til dig. Så kan du holde igen hvis den vil komme imod dig og give en dækkommando. Jeg brugte det to gange sidste sommer til Penny. Hun havde pludselig fået den ide at lige så snart jeg gik ind i skjulet så skulle hun komme drønende. Og det ville jeg have stoppet inden det blev en virkelig dum vane. Det var ikke noget med at rykke i hende eller råbe DÆÆÆÆK eller sådan noget. Jeg holdt bare igen da hun rejste sig og sagde dæk inde fra skjulet. Hun klaskede ned. Så ventede jeg 3 sekunder, trådte jeg ud af skjulet, gav megaros og fri, slap snoren og kylede bolden afsted. TO gange gjorde jeg det, tredie og fjerde gang rejste hun sig ikke. Og så droppede jeg linen igen. Siden er hun blevet liggende til jeg kommer ud af skjulet. Jeg kunne have gået tilbage i indlæring og begyndt at træne med at jeg blev stående frit fremme og så begynde at gå mere og mere i skjul. Men min vurdering i den konkrete situation var at det her var en fin løsning og at det absolut ikke ville gøre nogen skade. Det er nok ikke noget man skal bruge hvis hunden ikke bliver liggende fordi den er utryg ved det.

• #11   7. feb Ja jeg vil mene han godt kender øvelsen.

Mettes indput er med i puljen.

Indlæring forfra tænker jeg ikke er vejen frem da det ikke er forståelsen den er gal med.

Har lige ændret navn tilbage til det gamle da folk ikke kan finde ud af hvem jeg er ellers smiley

Kommentér på:
Indput

Annonce