{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Dominans? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Har allerede skrevet et par indlæg idag og må kun være positivglad for alle de venlige sjæle herinde fra som kunne hjælpe.
Nu skriver jeg så dette indlæg da jeg kom itvivl omkring noget jeg oplevede idag. Min storesøster er hundetræner, og har en stooooor dreng af en dobberman. Hans navn er Shaft, og han er bare alletiders. Dog så jeg en helt uventet episode her for leden dag, da jeg og min søs tog i hundeskoven med Shaft.

Shaft er et stort legebarn, men han er så voldsom over for de andre hunde, at de har det med at blive bange for ham - og når de andre hunde piver bliver hunde-ejerene gale på Shaft og min søs.
Men seriøst, Shaft kunne aldrig drømme om at gøre de andre hunde noget.. Han vil bare lege..

Så idag, spurgte min søs om jeg ville med dem en tur i skoven igen.. Da vi kom derud og Shaft igen skulle til at springe på de andre hunde, sprang min søster på ham istedet!! hun tumlede ham rundt og fik ham sat på plads. Sjovt nok gjorde han ikke andet resten af dagen end hvad min søster gav ham lov til. Han blev pænt ved hendes side.
Jeg personligt blev en smugle overrasket.. nok sagte lidt bange? er det ikke en overdrevet handling at kaste sig over hunden som i en leg/slåskamp? min søs siger at hun blot skulle vise ham at hun altså var lederen og den der bestemte hvornår der måtte tumles?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dominans?
  • #3   19. nov 2007 Nej nemlig. Min søster er jo hundetræner og ville gerne se lidt op til hende da jeg snart selv skal have hund. Men syntes mange af hendes metoder er voldsomme - dog har hun aldrig slået Shaft, men han har stor respekt for hende

• #4   19. nov 2007 Uha det var ikke en metode jeg ville bruge... Men hver sin smag...

• #5   19. nov 2007 Tjjooohhh, hvis man ønsker en hund, er aldrig selv tager initiativ, men kun afventer "ordrer", jaeh, så virker det fint.

Jeg mener dog, at man sagtens kunne have opnået det samme med mere positive metoder.. Og nogle hunde ville blive decideret skræmte af sådan en behandling - eller aggressive - eller miste tilliden til ejeren.... Så det var nok ikke lige sådan, jeg ville have grebet det an.

• #6   19. nov 2007 Heller ikke her. Men når man ser på Shaft, han er en glad og livlig hund - ALDRIG har han vist sig på en aggresiv måde, man kan storset trække rundt med ham i halen uden han viser tegn på at blive sur. Han er venligheden selv - han er som et stort legebarn. Han elsker min søster og følger hende altid. Han har dog haft det problem at han er meget voldsom i leg, og derfor har min søster haft de problemer med at tage ham med i hundeskoven da andre hunde blev skræmt af ham.

Men jeg ville heller aldrig gøre sådan. er bare ked af at skulle se sådan på min søster. Mente jo hun var den perfekte hundetræner, den perfekte hundeejer. Men det som skete idag fik mig bare til at se helt anderledes på den måde hun tacklede Shaft på.

• #7   19. nov 2007 Maria - Helt enig!!!!

• #8   19. nov 2007 Jeg er ret sikker på, at det ikke ville forekomme i en naturlig hundeflok, at lederen pludselig kaster sig over et flokmedlem.
    Jeg tror nærmest det trækker lidt ned på lederkontoen..

At det virker midlertidigt er ikke så overraskende, synes jeg - men det er i mine øjne et svagt tillidsbrud mellem de to...
    Ærgerligt....

• #9   19. nov 2007 Forstår heller ikke dem der opdrager deres hunde med frygt for at få dem til at vise respekt! Men kan det måske være fordi at mange af dem som vælger at opdrage deres hund sådan, bruger dem til arbejde? og ikke som familiehunde?
    Har jeg hørt nogle tale lidt om.

Nu må i altså ikke hænge mig ud på alt det her, som sagt jeg er enig i at det er en forkert og trist måde at opdrage en hund på den måde.
    Blev bare så chokeret over at se det idag, da jeg aldrig har set min søster være sådan mod shaft før

• #10   19. nov 2007 Jeg tror da bestemt også det er et svagheds tegn fra en flok fører at lave et umotiveret angreb.

• #11   19. nov 2007 Tror man skal passe på med ikke bare at fordømme.......

Ingen af os kender hverken hund eller ejer så vi har intet kendskab til hvad og hvordan.

En træner med en super glad hund (som jeg læser det) laver nok ikke bare lige en kæmpebrøler.

• #12   19. nov 2007 Maria......Nej det ville jeg nu ikke, og har heller aldrig haft grund til de lidt hårdere metoder ;o)

Men jeg er sandelig blevet beskyldt for det når jeg har leget brydekampe med Carlos i forhaven........

Hvad jeg mener er, vi overhovedet intet kender til hund eller ejer, så jeg fæstner mig mere til den bliver beskrevet som en dejlig glad hund der elsker sin ejer. Derfor øjne jeg en mulighed for der er mere bag tingene end måske både Majbritt eller nogle herinde lige kan gennemskue.

• #13   19. nov 2007 Janie, når jeg skriver som jeg gør, så er det jo alene ud fra Majbritts forklaring - og jeg går ud fra, at hun kender sin søster nogenlunde ;o)

Vi har jo kun de ord at forholde os til...

Men det ville absolut være interessant at få søsterens vinkel med..

majbritt, spurgte du til årsagen og fik du en forklaring på hendes fremgangsmåde?

• #14   19. nov 2007 Nu kan min tøsgodt kamme lidt over i leg, og jeg bruger så det trik at gå imellem og stirre på hende med store øjne. Intet andet, men lur mig om der ikke sidder folk og mener det er skrup forkert hvad jeg gør.

Men her virker det, og jeg behøver hverken at folde mig ud fysisk eller verbalt så det er min løsning........

Kommentér på:
Dominans?

Annonce