Dominans? {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Har allerede skrevet et par indlæg idag og må kun være positivglad for alle de venlige sjæle herinde fra som kunne hjælpe.
Nu skriver jeg så dette indlæg da jeg kom itvivl omkring noget jeg oplevede idag. Min storesøster er hundetræner, og har en stooooor dreng af en dobberman. Hans navn er Shaft, og han er bare alletiders. Dog så jeg en helt uventet episode her for leden dag, da jeg og min søs tog i hundeskoven med Shaft.
Shaft er et stort legebarn, men han er så voldsom over for de andre hunde, at de har det med at blive bange for ham - og når de andre hunde piver bliver hunde-ejerene gale på Shaft og min søs.
Men seriøst, Shaft kunne aldrig drømme om at gøre de andre hunde noget.. Han vil bare lege..
Så idag, spurgte min søs om jeg ville med dem en tur i skoven igen.. Da vi kom derud og Shaft igen skulle til at springe på de andre hunde, sprang min søster på ham istedet!! hun tumlede ham rundt og fik ham sat på plads. Sjovt nok gjorde han ikke andet resten af dagen end hvad min søster gav ham lov til. Han blev pænt ved hendes side.
Jeg personligt blev en smugle overrasket.. nok sagte lidt bange? er det ikke en overdrevet handling at kaste sig over hunden som i en leg/slåskamp? min søs siger at hun blot skulle vise ham at hun altså var lederen og den der bestemte hvornår der måtte tumles?
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 18
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.749
Jeg mener dog, at man sagtens kunne have opnået det samme med mere positive metoder.. Og nogle hunde ville blive decideret skræmte af sådan en behandling - eller aggressive - eller miste tilliden til ejeren.... Så det var nok ikke lige sådan, jeg ville have grebet det an.
okt 2007
Men jeg ville heller aldrig gøre sådan. er bare ked af at skulle se sådan på min søster. Mente jo hun var den perfekte hundetræner, den perfekte hundeejer. Men det som skete idag fik mig bare til at se helt anderledes på den måde hun tacklede Shaft på.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.749
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Jeg tror nærmest det trækker lidt ned på lederkontoen..
At det virker midlertidigt er ikke så overraskende, synes jeg - men det er i mine øjne et svagt tillidsbrud mellem de to...
Ærgerligt....
okt 2007
Har jeg hørt nogle tale lidt om.
Nu må i altså ikke hænge mig ud på alt det her, som sagt jeg er enig i at det er en forkert og trist måde at opdrage en hund på den måde.
Blev bare så chokeret over at se det idag, da jeg aldrig har set min søster være sådan mod shaft før
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 202
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Ingen af os kender hverken hund eller ejer så vi har intet kendskab til hvad og hvordan.
En træner med en super glad hund (som jeg læser det) laver nok ikke bare lige en kæmpebrøler.
jun 2005
Men jeg er sandelig blevet beskyldt for det når jeg har leget brydekampe med Carlos i forhaven........
Hvad jeg mener er, vi overhovedet intet kender til hund eller ejer, så jeg fæstner mig mere til den bliver beskrevet som en dejlig glad hund der elsker sin ejer. Derfor øjne jeg en mulighed for der er mere bag tingene end måske både Majbritt eller nogle herinde lige kan gennemskue.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Vi har jo kun de ord at forholde os til...
Men det ville absolut være interessant at få søsterens vinkel med..
majbritt, spurgte du til årsagen og fik du en forklaring på hendes fremgangsmåde?
jun 2005
Men her virker det, og jeg behøver hverken at folde mig ud fysisk eller verbalt så det er min løsning........
Dominans?