Hundemark {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har fået lov af min tante til at bruge et stort stykke af hendes grund til at lave en slags hundemark.
Tanken er, at det skal være et større område til lidt af hvert – fx almindelig træning, miljøtræning, nosework og måske en ring til sjov og social træning i første omgang.
Underlaget er græs, og alt skal kunne stå ude 24/7.
Jeg vil gerne have, at det bliver et alsidigt sted, hvor hundene kan få nye oplevelser og udfordringer, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der egentlig er smart at have på sådan et træningsområde – både i forhold til udstyr, indretning og holdbarhed.
Har I nogle gode idéer, erfaringer eller links til ting, der kunne være gode at have? Fx agility- eller miljøelementer, balanceudstyr, sansebaner eller praktiske løsninger til opbevaring.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 160 Svar: 12.810
okt 2019
Følger: 148 Følgere: 198 Hunde: 5 Emner: 16 Svar: 299
sep 2017
Følgere: 558 Emner: 165 Svar: 11.261
Med andre ord - skal der være grej på marken, skal du putte RIGTIG mange penge i. Og hele området skal, optimalt set, hegnes ind med mindst 160 cm vildthegn. Og det er virkelig dyrt.
Det er en sød tanke, men med mindre du har et par hundrede tusinde stående, som du bare ikke ved hvad du skal stille op med, tror jeg at det bliver svært at lave noget - særligt noget som folk vil betale for.
okt 2019
Følger: 148 Følgere: 198 Hunde: 5 Emner: 16 Svar: 299
Det min tante der har startet det efter vi var på store heste dag. Hun vil søge igennem en fond noget, til at skabe lidt liv på øen.
Jeg har ikke en krone til mig selv, alt går til uddannelse og håber jeg kan komme afsted hurtigt muligt, for det er godt nok kedelig at gå hjemme hverdag. Dog har det været meget dejligt at gå føl på hvalpehold så gælder mig til at vi starter op med forsætter holdet og håber jeg også kan kigge med på nogle af de andre hold hun har sig.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 160 Svar: 12.810
Dertil vil jeg anbefale at adskille rå træningsplads/fritløb og areal med udstyr. Folk lader deres hunde pisse på alt! Og tingene går i stykker af det.
Vi har flere arealer til udlejning, og det er ikke noget man tjener penge på. Der går store summer til opsætning (vi gav 40.000 for hegn om to hektar tilbage i 2019, og det var kun til materialer. I dag er det langt dyrere) samt penge og tid til vedligehold.
Så lav det kun, hvis det er fordi du selv skal bruge det.
Hundemark