582 visninger
|
Oprettet:
Tålmodighed er en dyd {{forumTopicSubject}}
Men ikke for min 14 måneders vuf. Hjemme går fint men ude har han en tålmodighed på størrelse med en grønært. Der er jo så mange dufte og meget at se.
Der bliver så klynket højlydt, været urolig og set bebrejdende på hvis vi står stille og bare står. Han kender godt “vente”. Han vil gerne træne i små sektioner og lave et lille spor og var enormt go på træningspladsen. Prøver at liste en godbid roligt ned når han er i ro men det sidder ikke fast. Men ro og tålmodighed skal han altså lære. Har i tips til hvordan det trænes godt?
okt 2023
Følgere: 139 Emner: 32 Svar: 4.429
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 2.363
Dvs, du må have tålmodighed til at vente på at hunden slapper af før du går videre:) så lærer de fleste det faktisk ret hurtigt
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Start træningen hjemme i kedelige omgivelser, og flyt så træningen gradvist ud, når han er klar til det
og så træne noget impuls kontrol, der findes flere gode lege til det.
En af dem jeg selv bruger er at hunden sidder/står og skal forholde sig i ro, selvom man fører en godbid ned til den. Den må ikke prøve at tage godbidden før man er helt nede og har givet lov. Man starter selvfølgelig meget let og så gør man det sværere og sværere jo bedre hunden bliver.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Lad ham strække ben og få snust igennem før alt andet. Dernæst vil jeg anbefale en hel masse samarbejdsøvelser, så jeres bånd er stærkere end omgivelserne.
Tålmodighed er en dyd