{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Tålmodighed er en dyd {{forumTopicSubject}}

Men ikke for min 14 måneders vuf. Hjemme går fint men ude har han en tålmodighed på størrelse med en grønært. Der er jo så mange dufte og meget at se.
Der bliver så klynket højlydt, været urolig og set bebrejdende på hvis vi står stille og bare står. Han kender godt “vente”. Han vil gerne træne i små sektioner og lave et lille spor og var enormt go på træningspladsen. Prøver at liste en godbid roligt ned når han er i ro men det sidder ikke fast. Men ro og tålmodighed skal han altså lære. Har i tips til hvordan det trænes godt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tålmodighed er en dyd
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 139 Emner: 32 Svar: 4.429
    #1   29. nov Øvelse og tid er vist det eneste, der virker på en unghunds utålmodighed smiley

• #2   29. nov Belønning i det tilfælde er ikke godbidder, belønning er at man går videre.
    Dvs, du må have tålmodighed til at vente på at hunden slapper af før du går videre:) så lærer de fleste det faktisk ret hurtigt

• #3   29. nov Jeg ville træne det når han er træt, i meget små intervaller. Kun bede ham om at være i ro når han kan, for ellers risikerer du at indlære noget helt forkert.
    Start træningen hjemme i kedelige omgivelser, og flyt så træningen gradvist ud, når han er klar til det smiley

og så træne noget impuls kontrol, der findes flere gode lege til det.
    En af dem jeg selv bruger er at hunden sidder/står og skal forholde sig i ro, selvom man fører en godbid ned til den. Den må ikke prøve at tage godbidden før man er helt nede og har givet lov. Man starter selvfølgelig meget let og så gør man det sværere og sværere jo bedre hunden bliver.

• #4   29. nov Får han mulighed for at få fræst af, før du forventer ro og kontakt? Hvis ikke, så start der.
    Lad ham strække ben og få snust igennem før alt andet. Dernæst vil jeg anbefale en hel masse samarbejdsøvelser, så jeres bånd er stærkere end omgivelserne.

Kommentér på:
Tålmodighed er en dyd

Annonce