802 visninger
|
Oprettet:
Problem med andre Han Hunde {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min Shiba Han på nu 15 måneder kan bare ikke med andre Han hunde mere. Han er vist gået hend og blevet lidt for moden. Vi har førsøgt en masse.
Men nu vil vi gerne forsøge endnu mere. Derfor søger vi nogen som har en ROLIG gerne gammel han hund vi må komme og besøge engang imellem, evt. nogen vi "Tilfældig" kan mødes med i skoven eller anden aftalt sted.
Vi bor i Aarhus N (Risskov)
Venlig Hilsen
Kashi & Ulrik
(link fjernet)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men om ikke andet skulle du nok fortælle lidt om hvordan du havde tænkt dig det skulle foregår, for der er nok ikke mange der vil lægge hund til hvis der menes fri leg i håb om det går.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 143 Svar: 717
måske skulle i starte til hundetræning :P?
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 46 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 729
Jeg tænker også på at det jo mest er dit behov du vil varetage og ikke din hunds. Han er nok ligeglad med at han ikke kan komme til at lege med andre hanner;-)
dec 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 300
vores er kun 2 år men opførsels mæssigt kunne han være 10.....ss
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 98
Og selvfølgelig skal hundene ikke være løse og så håbe på at det går.
De første mange gange kommer min Hund slet ikke til at hilse på den anden hun.
Læs evt. min beskrivelse af et møde med en anden Han hund her: (link fjernet)
problemet er bare at der skal mange forskellige Han hunde til før Kashi finder ud af at skulle acceptere andre Hanner og en han hund 1 til 2 gange om ugen, så tager det også for lang tid. vi vil helst møde en Han hund hverdag. og gerne forskellige Hanner.
Det er ikke for at jeg har et behov for at han kan lege med andre Han Hunde. det er i grunden ligegyldigt. han skal bare kunne gå forbi en anden Han hund uden at lave et udfald mod den.
Venlig Hilsen Ulrik
mar 2007
mar 2007
jan 2007
Netop derfor ønskede jeg osse en forklaring på hvordan det skulle foregå og hvad du ønskede at opnå.
-for tror du vil få flere henvendelser hvis man som hanhundeejer ved at ens hund ikke vil blive udsat for fare ved at din bliver sluppet løs e.l. (det kan man jo ikke læse i dit første indlæg, og der findes faktisk folk der gør sådan i håb om at det går:-O)
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 98
Efter din sidste skrivelse gætter jeg på at du har været inde og se min lille fortælling om en GD vi sommetider møder, Det går rigtig godt når vi mødes nu, men vi har også mødtes nu i snart 1 måned hvor vi har arbejdet med dette problem med min hund ca. 1 til 2 gange om ugen.
Hilsen Ulrik
(link fjernet)
jan 2007
-deraf min skepsis *S*
For jeg havde jo ligesom erfaret efter første møde med en anden hund, at Møffe ikke havde gang i magtkampe, men at prøve at slå den anden hund ihjel hurtigst muligt.
(hun fungerer fint i dag. Gør ikke udfald når hun er i snor, og kun dominerende tæver er ikke mulige at få hende til at du med)
jan 2007
-så træning synes jeg da i det tilfælde er en god ting, så længe det self foregår uden at udsætte den anden hund for fare.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Jeg løste det ved at stille mig imellem min hund og dem der kom "for tæt på".. Sige nej og aflede med en bold ( hun er helt pjattet med bolde).
Hun kunne specielt ikke lide schæfere og havde kun mord i tankerne hvis hun kunne se en schæfer.. også selv om den var flere 100 meter væk.
Idag kan jeg træne hende uden line blandt de andre på holdet.. Hun har lært at ignorere de andre og hun stoler nu på at hvis der skal tages stilling til noget, så skal jeg som hundefører nok gøre det
Problem med andre Han Hunde