{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Gåturen {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har en ide til hvordan man får sin hund til at lade være med gø, og rejse børster når vi går forbi andre hunde??

Han har ik gjort fra han var lille, men det kom da han var omkring et år.

Folk tager det som om han vil bide de andre hunde, men det vil han som regel ikke... Jeg siger som regel fordi han engang i mellem snapper ud efter de små hunde...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gåturen
  • #2   3. mar 2008 Hvad sker der hvis han får lov til at hilse på den anden hund?

• #3   3. mar 2008 Det at en hund rejser børster er ikke det samme som at den er vred. Den gør det også når den er nysgerrig, glad og meget andet.

• #4   3. mar 2008 hmm lyder som om du skal igang med noget socaliserings arbejde...

buffy havde lidt det samme problem, vi tog en halti/grime på hende pågrund af hendes størelse. Og mødtes så med en ven, hvis hund vi vidste ville ignorrere buffy totalt..

der gik vi frem og tilbage og hver gang buffy viste bare det mindste tegn på ophiselse vendte vi om og gik den modsatte vej.. senere har vi gået ture med, for buffy total ukendte hunde. Hun får ikke lov til at hilse med mindre hun er helt rolig... Og det går bare så godt, hun har forstået at ikke alle små hunde er nogle dræbere og at det altså er mor her der bestemmer hvem hvad og hvornår... Hun er blevet rigtig sød..

måske det er fordi han tror at han skal beskytte dig hver gang i møder andre hunde... måske du skulle træne lidt leder rolle sammentiddig..

ps. stavefejl er på min regning

• #5   3. mar 2008 Terkel er en MEGET social hund... Jeg vil sige der kun er problemer når han har snor på...

Engang imellem snapper han ud efter de små hunde hvis hun får lov at snakke med dem, men det er meget ssjældent... ved store hunde overgiver han sig med det samme...

Han leger hver fredag med en anden hund, og han er tit i hundeskoven, så vil ik sige det er fordi han ik er en sociale hund..

• #7   3. mar 2008 Problemet er at han jo ikke er sådan over for hunde han kender....

• #8   3. mar 2008 okay hmm altså med buffy var det også kun et problem når hun havde snor på.. Og hun angreb direkte små hunde hvis hun kunne komme til det.. (i frygt skal det lige siges) men ja hunde er jo lige så forskelige som mennesker.. måske du skulle ringe til en hunde adfærds dims og høre ad der.. der kan du jo kun få svar du kan bruge til noget..

• #9   3. mar 2008 så må du gøre det med en hund han ikke kender..

• #10   3. mar 2008 hehe har også haft fat i en adfærdstræner.... Og der lærte vi tricket med at gå frem og tilbage... men det er jo besværligt at gøre det på en gåtur hvor man ik kender hunden.. og Terkel kender alle de hunde jeg kender...:S

• #11   3. mar 2008 jamen hvad med at finde nogle her inde fra.. folk plejer at være mere end hjælpsomme med sådan nogle problemer.. i kan jo snakke hele forløbet igennem først...

• #12   3. mar 2008 Har netop skrevet til som jeg ved bor samme sted som mig .. smiley

• #13   3. mar 2008 supert.. husk at skrive her ind hvordan det går... ellers må jeg en tur forbi med eddi.. Kanon god til "trælse" hunde som sagt har han måtte finde sig i buffy en del gange meenn det er nu også gengældt... hehe

• #14   3. mar 2008 Hehe will do.... Jamen du kommer da bare forbi gør du smiley

• #15   5. mar 2008 Jeg ville prøve og tage en pølse eller noget hunden godt kan lide med også når der kommer en anden hund så prøve og logge hunde til a kikke på dig så den slet ik ser den anden hund ..
    Hvis du forstår?
    Så ender det nok med den bliver ligeglad med de andre hunde ..

• #16   6. mar 2008 Pernille... I går vendte vi om da han begyndte at skabe sig, gik 5 meter, og vendte om igen.. Han kiggede ganske vidst meget derover, og trak en smule.. men sagde ingenting og fulgte godvilligt med... smiley

Kommentér på:
Gåturen

Annonce