Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antitræk-kvæler
  • #1   10. apr 2008 Har aldig hørt det udtryk "antitræk-kvæler" så skal ikke kunne sige hvad det er smiley

• #2   10. apr 2008 mon ikke det er dem med pigge indvendigt der er ment... skal ikke gøre mig klog for ved nada om det, men bare en ide til hvad det kunne være

• #3   10. apr 2008 Jeg tror det er almindelige kvælerhalsbånd de mener. Det måtte de ikke bruge i vores tidligere klub..

• #4   10. apr 2008 Der er valgfrit halsbånd i Dch.. Bortset fra pighalsbånd og stødhalsbånd

Det er da ikke mere end 2 år siden det var et krav med kvælerkæde til dch konkurrencer

• #5   10. apr 2008 Der står i det brev, jeg har fået, at pighalsbånd og antitræk kvæler ikke må bruges.

• #6   10. apr 2008 Hmm Okay.. Jamen det lyder da lidt som en kvælerkæde...

• #7   10. apr 2008 I Dch i Kalundborg, råder de folk til at bruge kædehalsbånd når vi træner. Så det kan ikke være almindelige kæde halsbånd de mener.

• #8   10. apr 2008 Nå, men tager hende bare i læderhalsbåndet så, og tager kæden med.

• #9   10. apr 2008 Der er forskel på de forskellige afdelinger af DcH hvad der er tilladt (anbefales).

• #10   10. apr 2008 mener de halvkvæl?

• #11   13. apr 2008 Hej.
    Du kan få halsbånd hvor der er stof og kæde i. Dem bruger jeg til mine hunde, de kan kvæle med kun til en hvis punkt så kan de ikke mere. de er godkendt til hundetræning. Almindelig halsbånd hvor der er kun er kæde, må man helst ikke bruge til træning og det kan også godt ødelægge hundens strube.

• #12   14. apr 2008 Lige en lille korrektion.

Det var ikke en KVÆLER-kæde der var krav om i DcH frem til 1/1 2006, men at man benyttede kædehalsbånd til konkurrencer. Kæden måtte skam gerne være låst, således at den ikke blev benyttet som kvælder.

Da jeg selv var ret ny i DcH og startede mine første konkurrencer i 2005 syntes jeg det var en MEGET mærkelig og gammeldags regel. Jeg var jo (gennem DKK) blevet opdraget til kun at benytte fast halsbånd (eller halvkvæler, korrekt indstillet) til min unghund.
    Men da jeg fik en forklaing forstod jeg meget bedre.....
    Reglen stammede tilbage fra dengang man forbød pighalsbånd. Desværre var der så nogle, der ønskede at bruge pighalsbåndet, som blot satte små blå søm på indersiden af et læderhalsbånd, så det stadig fungerede som et (ulovligt!) pighalsbånd. Derfor kom der et krav om, at der skulle benyttes en kæde - så var den nemlig ikke muligt at snyde på den måde!

Mange Hilsner
    Miriam - Elvis & Curie

Kommentér på:
Antitræk-kvæler

Annonce