må lige prale lidt. {{forumTopicSubject}}
Jeg vil da lige prale lidt af min lille Mille og vores træning.
Jeg har hende med på arbejde, det er 4. dag idag, at hun er med. Jeg har eget kontor, så hun har sin kurv og legetøj herinde og hun kommer med rundt i huset når jeg skal rundt og tale med folk. Til stor glæde for alle her, de er helt vilde med hende.
Men hun skal jo også lære, hvor hun må og især ikke må komme. Så her til morgen var vi tidligt på den og helt alene. Så jeg tog hende med ned til køkkenet for at lave en kop te. Men af hygiejniske årsager, må hun ikke komme i køkkenet. Så jeg sittede hende af foran døren (hun har lært at sitte med klikkertræning ret hurtigt) og sagde bliv i en bestemt tone. Hun kiggede lidt på mig og da jeg var halvvejs gennem køkkenet prøvede hun forsigtigt at gå over dørtrinet. Jeg sagde "ah ah, ud" og hun bakkede ud over dørtrinet og jeg kunne sitte hende fra afstand. Og så sad hun fint og ventede, mens kedlen kogte vand og jeg lavede min te. Min dygtige lille hund.
Har kun haft hende i 12 dage, men hold op hvor er hun lærenem.
Men ved så også, at når de andre møder ind bliver hun lidt sværere at få til at lystre så præcist, så vil hun gerne hilse på alle. Men jeg synes hun klarer at være arbejdshund rigtig godt. Hun nyder godt af, at alle herude synes hun er sååååå sød.
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 131
hatten af for dig og din lille vuf
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 167
Nu blev hun også på kontoret, mens jeg var nede og hente print. Hun rendte efter mig da jeg var halvvejs, men jeg kunne sende hende tilbage til kontoret uden at gå med hele vejen tilbage. Og så sad hun lige så fint på sin pude og ventede på, at jeg kom tilbage.
Utroligt hva man kan lære en lille hvalp på 9 uger
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Jeg har lært mine at når jeg gør mig færdig i badeværelset om morgenen, og jeg skal til at tage deo, hårlak og deslignende på - så siger jeg "BAK" og så bakker de ud af badeværelset. Det ser sjovt ud. Det er mest Bianca der synes det er sjovt at opholde sig der, men hun ved godt at på et tidspunkt så skal hun ud. Herligt når det virker.
mar 2008
Måske det hænger lidt sammen med, at jeg i mange år har trænet ungheste og lært at sætte "regler og konsekvens" efter horsemanship. Og bruger lidt samme metoder med hunden. Samt min klikkertræning som jeg lærte med min søns shetlandspony.
Den lille hund er ihvertfald super modtagelig for at lære noget.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 1.693
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Ja, jeg ville også være glad, hvis jeg kunne have Luna med på job, og hun ville elske det:-)
mar 2008
Men hun sørger da så for, at jeg får mine pauser fra computeren, når hun skal ned og vende græsplænen.
Da jeg talte om at vi skulle have ny hund efter den anden blev aflivet var det vicebossen selv der sagde, at så kunne jeg jo bare tage den med. Så jeg tog hende på ordet, selvom jeg var lidt spændt på, hva folk ville sige. Men det har indtil nu kun vakt stor begejstring.
Især børnene synes det er et hit. Jeg arbejder på et behandlingshjem for anbragte børn. Ungerne elsker at komme op og klappe hende. Og så tager vi lidt ud på afdelingerne, så dem der ikke kender den del af livet med at have dyr kan røre en hund. Kæmpe succes. Så jeg tror hun er og bliver en arbejdshund de fleste dage.
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Det ser ud til at du har rigtig godt styr på tingene......flot.....tillykke med det!
Jeg vil give dig et godt råd som jeg desværre ikke selv fik da jeg havde min tidligere hund.
Lær din hund at være alene hjemme.......det er utrolig vigtigt når du har den med på job og derfor har den ved dig for det meste.
Jeg fik ikke lært min tidligere hund det og den ødelagde utrolig meget senere hen.........blot fordi jeg ikke tænkte over det i tide.....
mar 2008
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
må lige prale lidt.