791 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

ORK altså!! ORK altså!!

Ja vi var så til hundetræning igår, hvor vi øver til en konkurrence på onsdag. Cæsar er rigtig god til flg: Sit, dæk og spring. Men men men, lineføring og stå som begge giver de højeste point kan han bare ikke finde ud af. I lineføring er han enten doven og synes slet ikke jeg er spændende eller som igår total frisk og vild med at hoppe lidt og snappe efter snoren, hvilket han normalt aldrig gør!
I ståøvelsen kan jeg godt få ham til at stå, men så snart jeg går fra ham sitter han eller lægger sig ned.

Har i nogle gode råd jeg kan praktisere indtil onsdag? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ORK altså!!
  • #1   12. jun 2008 hm... jeg bruger altid at have pølser i munden for at få Balou til at gå pænt. Hver gang han ser op på mig så spytter jeg en pølse ud - efterhånden trækker jeg det længere og længere så han går længere tid pænt inden han får en belønning. Det kunne måske få fokus væk fra biden i linen smiley
    Stå øvelsen - træning træning og atter træning - du må starte fra bunden igen.
    Lav en stå og gå et skidt væk - gå tilbage og ros ham. gå 2 skidt væk ect.
    Lad endelig være med at træne på plads/sit efter en stå øvelse for det kan nemlig godt få dem til at slå røven i sædet før tid :-))
    Han skal da nok sætte sig når du siger plads til prøven.

• #2   12. jun 2008 åh jeg glemte lige

held og lykke med prøven :-))

• #3   12. jun 2008 Tak Karin, det med pølse i munden vil jeg prøve, for jeg vil så gerne at han skal have fokus på mig, og ikke hvordan græsset nu dufter osv. Stå øvelsen øvede vi på den måde du nævner igår, jeg kan kun lige gå et skidt fra ham, så sætter han sig ned. Måske det er fordi han er vant til enten at sitte eller dække og blive i den position når vi træner. men hold op den er svær den øvelse.
    Cæsar er meget dovnen når vi går lineføring, selvom jeg går hurtige og små skridt, men så snart vi er færdige med træning, så skal han være legeonkel for alle de andre, der er han bestemt ikke doven!

• #4   12. jun 2008 smiley
    Det er da dejligt at høre at det ikke kun er Kikkie, der ikke kan finde ud af lineføring.... Jeg glæder mig til den dag, det lykkedes. Så jeg er lige med på en lytter, hvis der skulle komme flere gode råd.

Held og Lykke på onsdag smiley

• #5   12. jun 2008 (Glemte lige at sætte et flueben, så jeg får besked når der kommer nye indlæg)

• #6   12. jun 2008 Tak for det Louise.
    Nogle gange tænker jeg over om det er muligt at få en personlig træner, for med 14 på holdet, så er der jo ikke meget tid til den enkelte hund!
    Og nogle ganger overvejer jeg om vi skal blive ved med træning, fordi det måske ikke lige er Cæsar's kald smiley
    Det er sjovt nok de små hunde til træning der er super gode til lineføring. Jeg ligner en der kommer slæbende med en ko, han vejer jo 42 kg!

• #7   12. jun 2008 hvis han sætter sig ned - så gå tilbage og få ham op at stå igen.
    stiller du dig foran ham ??
    hvis ja - så prøv at gå ud til siden i stedet for - måske forbinder ham det med foran med indkald hvor han skal sidde foran.
    Træn evt mange stå øvelser - hvor du bare står ved siden af ham i lang tid - gåt 3-4 skridt lav en ny stå øvelse - aldrig på plads efter en stå øvelse :-))

• #8   12. jun 2008 hvis han ikke synes det er sjovt - så må du få ham til det smiley

Bruger du andet end godbidder som belønning ??

• #9   12. jun 2008 Du har nok ret i det med at stå foran, for han er rigtig god til indkald også. Så jeg vil prøve det med at blive ved med at stå ved siden, men hvis jeg kigger på ham, så sætter han sig ned fordi han tror han skal gå på plads.
    Laver man ikke plad efter en stå øvelse? Heller ikke i konkurrence?
    Jeg bruger pølser til godbidder, legetøj siger ham ikke så meget, nogle gange bruger jeg en havehandske til belønning, det er hans bedste legetøj smiley

• #10   12. jun 2008 jo man laver plads efter en stå øvelse til en konkurrence (DCH- i hvertilfælde) men du skal ALDRIG træne det - for så får du nemlig lige nøjagtig det som han gør - han sætter sig når du kigger på ham :-))
    så - ingen øjenkontakt og den dag til konkurrencen - skal han jo nok sætte sig når du siger plads

Har du prøvet en dummy - sådan en han kan ruske med - ja hvis han altså gider ruske lege ?
    Jeg bruger det som belønning - at vi leger lidt og min Balou elsker at lege
    Hvis det er en havehanske - så tager du da bare den med og når han har gjort noget godt - så beløn ham med leg med hansken - tag så hansken op unden armen og gå ligeføring - går han pænt et godt stykke - så smid hansken lidt foran ham og beløn ham igen med leg.
    Det var så lige en anden måde til lineføring :-))
    der er jo ingen der siger at du ikke må have en havehanske i lomme til en konkurrence - he he

• #11   12. jun 2008 1000 tak for ideerne jeg skal godt nok hjem og træne i haven tror jeg. Ved du om man kan betale sig til en privattræner? Jeg vil jo gerne gå til konkurrence med ham. smiley

• #12   12. jun 2008 Jeg kan godt forstå du gerne vil gå til konkurrence - man bliver helt bidt af det - nå man finder ud at alt det man kan får dem til :-))
    Det med privat træner ved jeg ikke lige noget om - men er der ikke nogen på dit hold som du snakker godt med - i kunne jo træne lidt ekstra sammen - det er altid rart at have nogen at træne med - og så er der jo også lidt forstyrrelser på som der også er til en konkurrence.
    snakker du ikke godt med de andre i klubben (måske fra andre hold) ?? - spørg dem om de vil med ud at træne - du kan hjælpe dem og de hjælper dig - sådan fungere det her i vores klub (DCH-Esbjerg) Man hjælper hinanden smiley
    I må sikkert gerne bruge klub-arealer til at træne på

held og lykke med prøven - du kan jo lige melde tilbage hvordan det er gået smiley

• #13   12. jun 2008 Vi må gerne bruge arealerne på banen, og jo vi snakker rigtig godt sammen dernede allesammen. Men tror trænerne har for travlt til at undervise mig alene desværre. Kunne virkelig godt tænke mig at få en rigtig prof træner til at hjælpe mig smiley

• #14   12. jun 2008 Jeg har også kæmpet meget med stå øvelsen. Jeg startede med at bede hende om at stå lige ved siden af mig, så tog jeg et skridt til siden, hurtigt tilbag eog beløn. To skridt til siden, hurtigt tilbage og beløn.

Hvis hunden rejser sig, afbryd øvelsen (som jo er det sjove) og start igen 30 sekunder senere. Gør det så lettere næste gang, så hunden får en succesoplevelse.

tDet man kan opnå ved at "rejse" hunden op i en står efter den har sat sig er at den kobler stå-sit-stå sammen. Hunde husker i kæder, så derfor kan man ende med en hund der laver en stå-sit-stå øvelse.

Og så vil jeg ligesom Karin sige, at det er meget vigtigt ikke at træne plads, sit eller dæk i tæt forbindelse med stå!

• #15   13. jun 2008 Jeg tror bare du skal have tålmodighed med stå-øvelsen. Alle de hunde jeg kender har haft aller sværest ved at indlære stå, da den som regel kommer når man lige har lært dæk og plads!

• #16   13. jun 2008 start fra bunden af igen med stå øvelsen.... vent med at køre tid og afstand på...

du går frem - kommando stå - evt. hånd foran H - ros - gå videre ---- gentag øvelse flere gange... pas på med at bøje dig ind over H

husk at dele øvelsen op i momenter.... der er gå på plads + stå + plads... øv det hver for sig.... øv kun i ganske få minutter af gangen... husk sjov leg og fri ved siden af... og pauser.... gå langsomt frem..

derefter...
    kommando stå - ros... gå videre... gentag flere gange... når du føler H er sikker på kommandoen, skal du til, at tage afstand.... nøjes med et skridt af gangen og i ganske kort tid... kun nogle sekunder..

så kan du øge både tid og afstand , efterhånden som H bliver stående... tag aldrig øjenkontakt og når du går tilbage mod hund, så kig over hunden , ikke på hunden...

håber det kan være dig til lidt hjælp... smiler

• #17   13. jun 2008 Tak allesammen, tror da lige at jeg printer det her ud, og skal nok skrive torsadag hvordan det er gået, gætter på at vi bliver nr.8 smiley

• #18   13. jun 2008 ud af 8 :-))

nej da - stol nu lidt på din hund smiley

• #19   13. jun 2008 Karin: Nej vi er vist 14 stk, så en midterplacering tror jeg smiley

• #20   13. jun 2008 nååå - så er jeg da mere rolig :-))

good luck !!

• #21   13. jun 2008 Tak for det, nu har jeg printet jeres råd ud, og så skal der trænes i weekenden smiley

Kommentér på:
ORK altså!!

Annonce