{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Selvtillid via træning {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg skal i en uge passe mine forældres 4 årig puddel tæve.
Allerede da jeg kom over i dag kaster hun sig for mine fødder. Vil lige starte med at fortælle at mine forældre og jeg, på ingen måde holder hund på samme måde.
Men bare på turen herover til mig selv, trykker hun sig ned langs jorden og hopper højt hver gang hun høre en lyd... Hun er ikke så vant til gå ture igen, og når det sker er det ved strand eller skov, så hun blev fx meget forskrækket over en havetraktor...
Herhjemme.... Tja... Enzo vil så gerne lege med hende, men hun vil bestemt ikke ham. Hun har altid været sær, og har aldrig set andre hunde end Enzo, som hun dog har set rigtig tit lige siden vi fik ham. Men hun er bange for ham. Nu er mopsen så nok heller ikke den bedste til at vise hundesprog, men det kan være det samme for hun forstrår det ikke alligevel.

Det jeg gerne vil høre noget om, er nogle øvelser jeg evt ku lave med hende der fik hende til at være lidt mere tryg og måske fik lidt selvtillid så ikke hun kryber sådan rundt. Ved godt jeg ikke kan rede hende eller ændre noget på en uge, men ku da gøre det forsøg. Eneste "trick" hun kan er Sit... Ellers kan hun ingen ting, så starter ret meget fra bunden her.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvtillid via træning
  • #1   17. jul 2008 26 har læst, og ingen bud overhoved på trick og øvelser der styrker en hunds selvtillid????

• #2   17. jul 2008 Jeg tror ikke du kan gøre så meget for hende på kun en uge. Det vil tage den uge, bare for at få hende til at have helt tillid til dig - og det er jo det nødvendige basis, for at kunne arbejde videre.

Ellers er alle former for problemløsning (Find guk under kop/tallerken, aktivitetslegetøj mv.) gode til at styre selvtilliden, og det er øvelser som balance på træstamme, gå på "underligt" underlag mv. også.

Men tror som sagt ikke det er noget, du umiddelbart kan kaste dig ud i, når du kun skal have hende en uge.

• #3   17. jul 2008 Kig evt her: (link fjernet) - der var jeg faktisk på kursus i søndags i netop samarbejde og selvtillid - og det er ikke så langt fra dig. Men jeg ville nok vente og så sende dine forældre afsted med hende efter ferien.

• #5   17. jul 2008 Tak for jeres bud.
    Karina, jeg vil mene at hun har en form for tillid til mig. Hun kender mig da gennem alle årene, og hvert år når mine forældre rejser passer jeg hende. Der går et par dage så opføre hun sig over for mig, som hun normalt gør for min mor, ser mig som lederen....
    eneste "problem" denne gang er at jeg har Enzo som gør hende utryg da han er den første hund hun har mødt. Min mor har desværre en dum tendens til at tage hende op hvis de møder andre hund smiley
    Ved godt jeg ikke kan nå noget videre på en uge, men ville så gerne at hun kunne slappe af her og nyde det bare lidt... Jeg får alligevel ikke mine forældre til at gå til træning med hende. Hun er jo "en lille hund" :S

• #7   17. jul 2008 Hun har altid været sådan. Jeg mistænker det er fordi hun aldrig har mødt andre hunde. Mine forældre er tilfredse med hende, ja... eneste de er utilfredse over er når hun gøer............ Det har hun dog ikke gjort her endnu....

massage duer ikke. Hun ....... har ondt...eller, hun piver og spjætter når man røre hende over ryggen. Hun har været til dyrlægen. Den ros skal mine forældre dog ha. Hun er blevet undersøgt og har fået taget røgten. De kan ikke finde noget.....

Det med grænserne forsøger jeg virkelig. Men det er også svært når Enzo er så glad og bare så gerne vil lege. Han forsøge fint at lægge sig foran hende og lovre og smasker og små bjæffer, for at vise at han gerne vil lege. Hun knurre højst af ham....... Jeg forsøger at sidde imellem dem i sofaen, og de kan også godt begge ligge og sove i hver sin ende. Enzo ville bare så gerne ligge sammen med hende. Selvom hun knurre af ham og bider efter ham, så kan han godt lide hende... Sådan virker det hvertfald. Han bliver også altid glad når han høre vi skal over til hende...

• #9   17. jul 2008 Jeg ved ikke.... Mine forældrer er nogle sære snegle uden lige.... Men vil da prøve at forslå dem det...... De vil hende jo intet ondt...

Ved godt det er svært at hjælpe over pc.. det er os svært at forklare som hun er.. hun skal næsten opleves... Ville bare ønske hun ikke sku være så trygget...

Tror du Lillen, at hvis hun går og har ondt, at det kan være med til at gøre mødet mellem hende og Enzo til mere akavet?

• #10   17. jul 2008 Jeg vil da blive skide sur over, hvis nogen begynder at træne/opdrage et eller andet med min hund, fordi de har en anden mening om den måde jeg har hund på..

Man kan huntigt lærer hunden noget som ejeren ikke gider at følge op på..

Det var så min kommentar.

• #11   17. jul 2008 babett, fair nok. Kan godt følge dig. Der ved jeg så de ikke vil blive sure, men som du siger, de vil heller ikke følge op på det....

Men så kan du måske efter din mening, give mig råd til hvordan jeg skal gøre ugen tålelig for hende???

• #12   17. jul 2008 Jeg vil bare lade hunden være - når du går med dine egen, så tager du hunden med,

Det kræver jo lidt tillid, og mkan behøver ikke at lave om på hundens tilværelse, fordi man passer den i en periode.

Kommentér på:
Selvtillid via træning

Annonce