{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

HJÆLP!! -Min hund trækker! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Min labrador/Chowchow blanding Zigga, trækker frygteligt. Jeg har prøvet alt.
Hun er 2 år, og meget aktiv, da der også er noget formel 1 i hende.
Jeg har prøvet at stoppe op HVER gang hun trak lidt i snoren, og ventet til hun kiggede op på mig, men man giver ligesom lidt op, efter 2 år. Jeg trænet med hende siden hun var lille hvalp, men det sætter sig ligesom ikke rigtig fast. (Alt andet går helt fint, bare ikke lige den med snoren)
Ved ikke om jeg gør noget forkert? Hun får masser af motion, da hun jo har et stort behov.
Uden snor er hun perfekt, kommer lige når jeg kalder, og der er super kontakt, men når snoren kommer på, er hun i sin helt egen lille verden. Ved ikke hvad jeg skal gøre? Håber i kan hjælpe mig!

Laura

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!! -Min hund trækker!
  • #1   6. aug 2008 Jeg har gået til træning med hende flere gange! Og lineføringen klarede hun flot, men når vi kommer hjem, så er vi tilbage igen. Syntes da selv jeg er konsekvent over for hende. Det er jo også den eneste ting jeg ikke kan lære hende!

• #2   6. aug 2008 Hopper med på vognen -gå til træning.

Noget må du gøre forkert siden det ikke virker. Måske er det ikke den rette metode for jer, eller måske har du ikke gjort det korrekt, det er svært at vide uden at have set jer. Men alle hunde kan lære ikke at trække.
    Så find en god træningsplads og få hjælp der:o)

• #3   6. aug 2008 Ser nu du har gået til træning "flere gange"... Træning er jo noget man skal holde ved.

På træningspladsen får ma råd og vejledning i hvordan man skal gøre, og det er så derhjemme den egentlige træning foregår.

• #4   6. aug 2008 JA, ved chowchow'en er en meget selvstændig race.. men det burde vel stadig, som i siger kunne lade sig gøre.. Det er nok mig der gør det forkert, så vi må vel starte til træning igen, og se om jeg kan få lært at gøre det korrekt!

• #5   6. aug 2008 når jeg siger "flere gange" mener jeg at jeg har gået til hvalpetræning efterfuldt af grundkursus og så derop af, er først lige stoppet nu, da sæsonen sluttede! Og da jeg ikke har meget tid til træning, gør jeg det hjemme. Ved godt at træningen ikke foregår på træningspladsen, men derhjemme, tro mig, det har jeg også gjort!

• #6   6. aug 2008 Laura -og hold så ved træningen;o)

Husk på at træningen er det du gør 6 dage om ugen. Den ene dag du så kommer på træningspladsen er der hvor træneren ser hvordan det går, retter fejl der må have sneget sig ind, du kan stille spørgsmål hvis du har behov for hjælp osv...

Self kan din hund lære at lade være at trække. Du skal bare finde den metode der virker for dig.

For min mor (hun har cairn terrier) virkede det først da hun droppede det med at stoppe og istedet vendte om og gik i modsatte retning HVER gang hunden trak. Det tog EN skovtur på ca 1½ time, så trak hunden ikke længere. Den kan stadig komme til at trække, men et ah ah eller blot et let "nøk" i linen og den kommer i tanker om at, nåh nej det måtte man ikke.
    -så nu skal det bare ind at side på rygraden af hunden.

Så igen -at en metode virker for andre, gør den ikke til den rette for dig og din hund. Prøv dig frem med en metode, og virker den (ved konsekvent brug) ikke efter en rimelig tid, ja så må man jo prøve noget andet

Har man brugt den samme metode i 2 år uden effekt, er det vidst på tide at indse at den ikke virker (eller at ma gør det forkert)

• #7   6. aug 2008 Hvis du ønsker at ændre en adfærd i din hund, kan du enten vælge at mindske hyppigheden af den uønskede adfærd eller øge hypigpigheden ad den ønskede adfærd.

Start som Michelle forslår, men tag også godbidder med, som du giver din hund, hver gang den tilbyder dig kontakt eller går pænt ved siden af dig. lad være med at kræve plads af din hund. Det er for meget nu. Start med en kriterie såsom ikke at trække i snoren.

• #8   6. aug 2008 Godbidder godbidder godbidder!!!

Sørg for at ha kontakt til hunden, og når hunden ikke trækker så giv den ros og godbid, når den trækker, så stop helt op , få den til at gå på plads (sitte) giv den ros og godbid.

Det virkede for mig på min gamle dalmatiner
    - han trak som ind i helvede
    - 2 mdr træning hvor det KUN var mig der gik med ham hjalp
    - han gik fint ved min side og kunne endda gå uden snor.

• #9   6. aug 2008 Tusind tak for de gode råd! Nu kan jeg prøve mig frem med nogle nye metoder.. Forhåbentligt kommer det til at hjælpe! (-:

Kommentér på:
HJÆLP!! -Min hund trækker!

Annonce