545 visninger
|
Oprettet:
Han laver for meget ballade {{forumTopicSubject}}
Hvad gør jeg? Jeg har fået en understimuleret hund på 6 mdr og prøver at aktivere ham meget men alligevel ødelægger han alt når vi kigger væk!
Derudover synes han det er sjovt at gå på 'tur' op i byen alene.
Og hvis han ser nogen så lukker hans ører og han løber derhen... Og det er ikke alle der synes det er sjovt nærmest at blive overfaldet af en glad hvalp med snavsede poter:-(
Hvad skal vi gøre for at han kommer til at opføre sig pænt?
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 441
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 5 Emner: 2 Svar: 4
Hvornår kan han egentlig kastereres, for han er meget horny. Nogle gange prøver han også at pare mig plus andre hunde....
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
Så bare på med træningshandskerne og gåskoene. Bland tålmodighed som en engel og sans for humour sammen i en cocktail, så skal det nok gå.
Kastration er ikke kun svaret på dit problem.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Min gamle tæve gjorde det straks chancen bød sig (ja haven var jegnet, og hun var i snor udenfor haven, men hun var noget af en Houdini)
Det aftog efterhånden som hun vænnede sig til at man kom ud på tur HVER dag.
Ang balladen -tålmodighed. Sørg for tilpas (ikke for meget heller) aktivitering og motion, lær hunden at slappe af, lær hunden at gå på tæppet/i kurven.
Fjern alt der ikke må ødelægges fra hundehøjde.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 120
gør han opmærksom på det er forkert hvergang han gøre noget forkert
hvis han ødelægger noget i hjemmet så brug at fjerne alle ting han kan bide i og i de rum hvor der er mange ting han kan bide i skal du lukke af og så senere åbne et af rumme og hvis han kan klarer det så åbner man hele huset/lejligheden igen
jan 2006
Han kommer ud og løbe om morgenen og til middag kommer han også ud og lege med sin 'barnepige', og en lang tur igen ved aftenstid og igen inden sengetid. Det er de faste ture. Derudover går han ude sammen med os. Vi bor på landet så han er meget ude, også uden snor så han selv kan løbe og lege/snuse osv
sep 2007
Jeg vil stadigvæk anbefale at han skal bruge hovedet sammen med dig. Det gør hunden træt og I får et godt samarbejde og samspil
At hilse og hoppe op er normal adfærd, der kan trænes væk ved at "fortælle" hvad hunden skal den gøre i stedet for. Det kan f. eks være at sidde sig ned og få en godbid
p.s husk fortsat at lade den møde mange forskellige hunde og mennesker :o)
jan 2006
Men det med at han besøger naboen eller løber efter fremmede folk han ser ved jeg ikke hvordan vi vænner ham fra.
Og det med at han æder hele hjemmet:-(
Kan man vænne den fra at spise sko osv eller skal han bare vokse fra det?
Jeg har altid haft voksen hund så jeg har ikke 'kæmpet' med en hvalp før. Men alm. lydighedstræning gør vi meget i løbet af dagen
sep 2007
Jeg vil råde dig til, at hunden ikke på noget tidspunkt får succes med at stikke af mere, da den jo får noget godt ud af det hver gang - så hvorfor stoppe med det (set fra hundens synspunkt)? (Snor på / indhegning ?)
Hvad mener du med "lige så snart vi kigger væk"?
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
Som Bella ville have sagt det " nu er det tid til at være HUND" ;0)
sep 2007
Han laver for meget ballade