{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Han laver for meget ballade {{forumTopicSubject}}

Hvad gør jeg? Jeg har fået en understimuleret hund på 6 mdr og prøver at aktivere ham meget men alligevel ødelægger han alt når vi kigger væk!
Derudover synes han det er sjovt at gå på 'tur' op i byen alene.

Og hvis han ser nogen så lukker hans ører og han løber derhen... Og det er ikke alle der synes det er sjovt nærmest at blive overfaldet af en glad hvalp med snavsede poter:-(

Hvad skal vi gøre for at han kommer til at opføre sig pænt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han laver for meget ballade
  • #1   7. aug 2008 Træn og vis dig som en god leder, hvis det er rigtig slemt kan du kontakte en adfærdsterapeut. Hvis han 6 måneder er han i puberteten og da er det meget naturligt at være en bølle der ikke altid gider at høre efter.

• #3   7. aug 2008 Jeg prøver virkelig også at have tålmodighed, men jeg begynder at se grå hår på både mig og mandens hovede.

Hvornår kan han egentlig kastereres, for han er meget horny. Nogle gange prøver han også at pare mig plus andre hunde....

• #7   8. aug 2008 Hunde skal arbejde - hvis de ikke får brugt deres energi hensigtsmæssigt, finder de selv på noget smiley

Så bare på med træningshandskerne og gåskoene. Bland tålmodighed som en engel og sans for humour sammen i en cocktail, så skal det nok gå.

Kastration er ikke kun svaret på dit problem.

• #8   8. aug 2008 Vores skal kasteres på mandag som 6 måneders. Så det kan i sagtens nu. Men måske det ville være en idé at gå til hunde træning med ham, så i kan få nogle ideer til god træning. For som Marianne H siger, hunden skal arbejde.

• #9   8. aug 2008 At hunden selv går på tur, kan sagtens være en vane fordi den ikke har været vandt til at komme ud.
    Min gamle tæve gjorde det straks chancen bød sig (ja haven var jegnet, og hun var i snor udenfor haven, men hun var noget af en Houdini)

Det aftog efterhånden som hun vænnede sig til at man kom ud på tur HVER dag.

Ang balladen -tålmodighed. Sørg for tilpas (ikke for meget heller) aktivitering og motion, lær hunden at slappe af, lær hunden at gå på tæppet/i kurven.
    Fjern alt der ikke må ødelægges fra hundehøjde.

• #10   8. aug 2008 Threse. Det er ikk nædvendigvis et tegn på dominans, og slet ikk hvis han er hvalp. Han aner stadig ikk helt hvad den slags går ud på.

• #11   9. aug 2008 Therese; Er du sød at argumentere for den påstand?

• #12   10. aug 2008 træn og tålmodighed

gør han opmærksom på det er forkert hvergang han gøre noget forkert
    hvis han ødelægger noget i hjemmet så brug at fjerne alle ting han kan bide i og i de rum hvor der er mange ting han kan bide i skal du lukke af og så senere åbne et af rumme og hvis han kan klarer det så åbner man hele huset/lejligheden igen

• #13   10. aug 2008 Han kommer meget ud.
    Han kommer ud og løbe om morgenen og til middag kommer han også ud og lege med sin 'barnepige', og en lang tur igen ved aftenstid og igen inden sengetid. Det er de faste ture. Derudover går han ude sammen med os. Vi bor på landet så han er meget ude, også uden snor så han selv kan løbe og lege/snuse osv

• #14   10. aug 2008 Det lyder til han får nok motion og leg smiley

Jeg vil stadigvæk anbefale at han skal bruge hovedet sammen med dig. Det gør hunden træt og I får et godt samarbejde og samspil smiley

At hilse og hoppe op er normal adfærd, der kan trænes væk ved at "fortælle" hvad hunden skal den gøre i stedet for. Det kan f. eks være at sidde sig ned og få en godbid smiley

p.s husk fortsat at lade den møde mange forskellige hunde og mennesker :o)

• #15   10. aug 2008 Han er nem til de alm. komandoer som bliv, sit, læg dig, og op og læg dig

Men det med at han besøger naboen eller løber efter fremmede folk han ser ved jeg ikke hvordan vi vænner ham fra.

Og det med at han æder hele hjemmet:-(
    Kan man vænne den fra at spise sko osv eller skal han bare vokse fra det?

Jeg har altid haft voksen hund så jeg har ikke 'kæmpet' med en hvalp før. Men alm. lydighedstræning gør vi meget i løbet af dagen

• #16   10. aug 2008 Husk på når han først kan de forskellige øvelser bruger han ikke hjernekapacitet på disse længere - hunden skal "tænke" hver dag smiley

Jeg vil råde dig til, at hunden ikke på noget tidspunkt får succes med at stikke af mere, da den jo får noget godt ud af det hver gang - så hvorfor stoppe med det (set fra hundens synspunkt)? (Snor på / indhegning ?)

Hvad mener du med "lige så snart vi kigger væk"?

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
    #17   11. aug 2008 Prøv at lade ham bruge hjernen, fodersøg, finde ting, et godt langt dab spor osv. Udfordre ham mentalt, for god kondi og leg / træning kan køre ham op. Jeg har selv lavet det nummer med Bella og da jeg slappede lidt af og lod hende lave nogle rolige selvstændige ting gik gassen lidt af hende.

Som Bella ville have sagt det " nu er det tid til at være HUND" ;0)

• #18   12. aug 2008 akkurat Trine :o)

Kommentér på:
Han laver for meget ballade

Annonce