{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Når Bella er alene hjemme ... {{forumTopicSubject}}

Når vores Bella som er ca 5 mdr er alene hjemme, er hun en lille satan for at sige det rent ud.

Hun æder snart ALT.
Hun har indtil videre præsteret at spise 2-3 ruller toiletpapir og sprede det i hele vores seng og gulvet.
Været på spisebordet og vælte vand ud over hele bordet, spise mine høretelefoner, 2 par sandaler, skosåler, skosnører, papkasser, fyrfadslys, starinlys, terninger - telefonerne får hun sågar fat i, 2 madrasser har hun spist og en topmadras - Ja, jeg kunne blive ved.

- Nu er vi så begyndt at flytte tingene, men så finder hun sgu bare noget nyt hun kan lege med.

Jeg ved godt at hun er i lømmelalderen lige nu, men hvordan får jeg hende til at forstå at det IKKE er okay det hun gør - så vi ikke risikere at hun bliver ved når hun bliver ældre ???????

Hun går sammen med en anden ældre hund herhjemme, og de har adgang til de fleste rum.

Der er IKKE mulighed for kun at have hende i et rum, og det har jeg heller ikke lyst til at hun skal på nogen måde.

Så hvordan har i andre gjort?

- jeg forventer at folk skriver pænt ellers vælger jeg at ignorer svaret. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når Bella er alene hjemme ...
  • #1   23. sep 2008 må man spørger hvorfor det ikke er en mulighed at have hende i er rum?

• #2   23. sep 2008 Umiddelbart ville jeg gætte på at den stresser over at ha alt for meget plads, så jeg ville anbefale at indskrænke dens plads til 1 max 2 rum.

• #3   23. sep 2008 enig !! med eva c ...

• #4   23. sep 2008 Ønder og nanne F - Hun gør kun tingene når hun er alene hjemme - derfor kan jeg jo ikke skælde hende ud. :o)

Leduce - Fordi vi indtil videre ikke har nogle rum hun kan være i, da vi er i flytterod - men jeg ville heller aldrig lukke hende ind i et værelse når hun ikke er opdraget med det fra startet, og den ældre hund burde jo i så fald også lukkes ind, og det er hun heller ikke vokset op med.

• #5   23. sep 2008 Eva C - Jeg har ALDRIG oplevet at der har været problemmer med at hunde har hele huset, og vi har haft hund gennem hele livet. smiley
    Men hun har også " kun" gang, køkken og stue at rende rundt i og køkkenet ka ikke lukkes af, da der ikke er nogle døre til. :o)

• #6   23. sep 2008 camilla det kan trænes..jeg har sådan haft hjemmeproblemmer med min da han havde hele stedet for sig selv..men da jeg lukkede ham inde i soveværelset trak gardinerne for ..og tændte fjernsynes med lidt lyd på ..har der intet været ...derfor er det slet ikke syndt at de kun har et rum..de har det med slet ikke at kunne overskue så meget plads og derfor blir de stresset og går amok med alle mulige ting..

• #7   23. sep 2008 jeg lukkede min ind da han var et år ...det har han ikke taget skade af ..det hjalp ham kun...

• #8   23. sep 2008 Leduce V -Som sagt er det ikke muligt at lukke hende inde i et rum på nuværende tidspunkt, og det er også kun inden for de sidste par uger hun er begyndt på det, og hun har lært at være alene hjemme fra starten af ( fik hende da hun var 9 uger )

Jeg søger egentlig kun en måde man kan fortælle hunden at det er forkert det den gør. smiley

• #9   23. sep 2008 Mange hunde har ikke problemer med at ha meget plads, men der er bar nogle hunde der stresser over at skulle "passe på" så meget plads når de er alene hjemme, og for de hunde er løsningen ofte 1 rum eller et bur. (jeg er ikke selv tilhænger af bur).
    Det kan også være hvis den ikke bliver stimuleret nok mentalt, så den ikke er træt når i er kørt, og nogle hunde bliver destruktive når de keder sig...

• #10   23. sep 2008 Christel - "hende" og nej, det kunne jeg ikke drømme om. smiley
    Jeg bryder mig ikke om tanken om at hun eller den ældre skal sidde i et bur og vente på at jeg kommer hjem igen.

• #11   23. sep 2008 Jeg må altså tilslutte mig rådet med mindre plads... Det lyder til, at der er for mange spændende ting for den... Og det er absolut ikke synd, at de ikke har hele huset, heller ikke for den gamle hund. Vore har bryggers og soveværelse, hvor han ikke kan få fat i andet end hans egne ting... Hvis han fik hele huset, ville han da også ødelægge alt....

Og hvis det slet ikke er en mulighed, tror jeg du må igang med alenehjemme træning på ny... Simpelthen... Vi havde lige en periode med vores, hvor vi ikke kunne komme ud af døren for ham... Så gik vi tilbage til step et, nu er der ingen problemer...

• #12   23. sep 2008 Der er jeg enig med Camilla... Vores er også glad for sit bur... Det var hans første tryghedsbase, og han elsker det... Men kunne altså ikke finde på at sætte ham ind i det også køre min vej...

• #14   23. sep 2008 Christel - Jeg ved heller ikke om jeg ser det som straf, men jeg bryder mig bare ikke om det. smiley
    Slet ikke når den ældre hund ikke laver noget forkert, ogg jeg vil ikke lade den ene rende frit og den anden skal stå i bur.

Marianne B - Okay, lad os sige vi går igang med hjemmetræning igen, så spørger jeg igen, hvordan får vi hende til at forstå at det er forkert det hun ødelægger - det er jo for sent at skælde hende ud, hvis det er ødelagt når vi kommer ind igen smiley ?

• #15   23. sep 2008 Men hvis i starter forfra med træningen skulle hun jo ikke gerne ødelægge noget... Hun gør det jo ikke i sjov... Der er en grund til det... Og det er den grund du skal finde... Om det er fordi hun har "glemt" alenehjemme pga lømmelalder eller om det er fordi hun ikke kan overskue hele huset... Det ved jeg ikke... Men du er nødt til at finde baggrunden... Du kan ikke fortælle hende at det er forkert, hvis hun reelt gør det fordi hun er bange, ked, stresset eller hvad ved jeg...

Det er ihvertfald min opfattelse :o)

• #16   23. sep 2008 I'm Ace - Vi anskaffede hende bagefter vi var flyttet, så hun har slet ikke været med til selve flytningen., smiley

Og vi HAR fjernet tingene :o) men jeg tænker jo ikke altid over hvor højt hun kan springe eller strække sig, så hun skal nok finde noget andet der er sjovt at lege med.
    Det hele er sket inden for de sidste par uger.

• #17   23. sep 2008 MArianne B - Nej, men jeg kan jo ikke garantere at hun ikke når at ødelægge noget, selvom vi starter forfra - derfor jeg er jo nød til at vide hvordan vi får "fortalt" hende at det er forkert.

Så vidt jeg ved er det jo ganske normalt at de nogengange ødelægger ting når de kommer i lømmelanderen, men det forsvinder jo som regel igen ... jeg vil bare være sikker på at det forsvinder.

• #18   23. sep 2008 Hvor meget mental træning får hunden ??
    Den skal muligvis ha nogle problemløsnings opgaver/ næse opgaver inden i lader den være alene, så den er mentalt træt..

• #19   23. sep 2008 Christel - som sagt jeg vil ikke kun nøjes med at sætte den lille i bur, så den store kan vimse omkring den.

Jeg skælder hende heller ikke ud, når jeg kommer hjem.

• #20   23. sep 2008 Eva c - Mental træning, hvordan mener du ?

• #21   23. sep 2008 Camilla:
    Tror ikke du kan sikre dig imod det... Jeg kan heller ikke vide om Tego har ødelagt noget, når jeg kommer hjem i dag... Og jeg kan ikke fortælle ham, at det er forkert... For han har da glemt, at han har ødelagt noget...

Jeg ville give hende et mindre rum, fjerne alt bortset fra møbler, aktivere godt mentalt inden også starte forfra med få minutter af gangen...
    For som jeg skrev før, personligt tror jeg ikke du ka fortælle hende, at det er forkert, hvis hun gør det fordi hun keder sig, er bange eller noget i den stil...

Men det er fustrerende at stå i... :o)

• #22   23. sep 2008 træning/opgaver hvor hun skal bruge hovedet.
    Eks. mad spredt i græsset så hun skal søge sig frem til det.
    Mad bundet inde i et viskestykke med knuder på så hun skal binde knuderne op for at få mad.
    Alm søge opgaver..

Hun ligner for mig en blanding med noget labrador eller lignende i, og de kan jo godt ha brug for at bruge hovedet på opgaver hvor de skal tænke lidt..

• #24   23. sep 2008 Marianne B - Så vil hun sgu'da bare æde mine møbler :o) hun har allerede smagt på en ny stol heldigvis nåede hun kun at savle den til, så hvis hun skal have et rum skal der kun være drikkelse og hendes kurv, og så ved jeg godt nok ikke hvor vi skal have resten af vores ting. smiley

Men jeg må vente og se tiden an, og så evt prøve at lukke dem ude i bryggereset når det er blevet færdigt - de kan desværre ikke være der nu.

• #25   23. sep 2008 I'm Ace - Jeg ville have en hvalp som var renlig inden vi fik lagt nye gulve + gulvtæppe på - men vi har trænet alene hjemme med hende, og det er også først nu at problemet er opstået.
    Vi har skam massere af tid til træning med hende, selvom vi er i flytterod smiley

Eva c - problemet er at vi tager afsted på arbejde tidlig om morgenen, og der er ingen af hundende der gider noget der, der vil de lægge og sove, det hænder endda at jeg må være den lille ud, så hun kan tisse inden vi smutter, ellers vil hun ikke ud - det er jo først senere på dagen hun vågner ordenligt op og vil lege. smiley
    men jeg vil da bruge den når vi skal nogle steder senere om dagen, eller i weekenden smiley

• #26   23. sep 2008 Sådan er vores også om morgen... Det der med at gå tur om morgen, det kan vi godt glemme, det bliver ihvertfald uden ham... Men prøv med et mindre lokale, hvor der kun er legetøj... Dermed ikke sagt at hele rummet skal rydes, men bare alt det løse som sko, planter, puder og hvad man ellers har i hjemmet... Stole hun bestemt ikke må gnave i osv.

• #27   23. sep 2008 Har de noget aktiveiterings legetøj når de er alene ??
    eks godbidsbolde eller lignende som de skal bruge for at få mad ?

• #29   23. sep 2008 Eva c - de har madskål og legetøj, INGEN bold med mad i, da den store ikke vil dele, så den er pillet fra.

Ace - Nej, som sagt har vi ALDRIG haft behov for at hundende skal være lukket inde, og har altid haft hund, og jeg ser ikke et problem i at have hund mens vi ligger i flytterod - de steder hundende er, er der massere af plads og ingen kasser og hvad ved jeg. - så dårligt planlagt, det synes jeg nu ikke - det handlede om renlighed inden vi fik nye gulvtæpper, så undgår vi også at lugten bliver siddende og hun bliver ved med at tisse samme steder.

• #30   23. sep 2008 Hvad med en gitterlåge, som til babyer? Så har din hvalp fks kun gangen eller lign, men kan se resten af huset.

Og så synes jeg også det lyder lidt uplanlagt. Ellers må du jo ud og gå tur, træne hvalpen med at finde ting, øve tricks osv før du tager ud af døren.

• #31   23. sep 2008 Desuden fjerner Rondalon alle lugte fra tis og afføring, så hvis hvalpen tisser/laver på gulvet vil den ikke kunne finde frem til sidste markering.

• #32   23. sep 2008 Jens og Maria L - Jeg har haft tænkt lidt på en låge, så de er i køkkenet til vi kommer hjem, skal lige tage den op med kæresten.

Det kan godt være at det virker uplanlagt fra din side, men det var det ikke og SELVOM det var, så er der altså ikke så meget at gøre nu, hvalpen er her og her bliver den. smiley

Rodalon kendte jeg ikke til før, har først lige fået anbefalet det, så har kun prøvet det engang, så ved endnu ikke om det virker.

• #33   23. sep 2008 Beanmor - jeg tror ikke det er angst men kedsomhed.
    Madrasserne er vores egen skyld vil jeg mene, de har ligget fremme, og der har været hul ind det det inderst som hun så har tygget igennem og ødelagt, men har ikke haft tænkt på at fjerne det, eftersom der ikke har været nogle former for problemer med hende indtil nu, udover at hun selvfølgelig ikke altid kan holde sig :o)

Men jeg vil prøve at smide lidt mad rundt i stuen så hun har noget at lave når vi ikke er hjemme, og se om det hjælper, men er det nok, eller skal jeg finde på andre ting hun kan lave ?
    ( når det handler om en arbejdsdag, så er det jo lang tid de er alene. )

• #34   23. sep 2008 Beanmor - Uha nej, dem får de sgu ikke når de er alene hjemme smiley den store får dem galt i halsen. smiley

• #35   23. sep 2008 Beanmor - men det kunne være at jeg skulle smide et par gulerødder på gulvet, inden jeg går - dem elsker de begge. :o)

• #36   23. sep 2008 Bodil D - Tak for svaret, jeg har fået lidt at tænke over smiley

Til alle.
    Er der nogle der er klar over hvornår ( i gennemsnit ) en hund lærer hvordan man gøer rigtigt ? :o)

• #38   27. sep 2008 Hejsa.. Ved godt du har fået mange råd.. Men vil nu alligevel lige skrive.. Min ene tæve var på nøjagtig samme måde da hun var lille og jeg valgte simpelthen at købe en kravlegård til hende.. Så faldt hun til ro med det samme og var i ro indtil jeg kom hjem igen.. På den måde bliver gensynet ikke negativt fordi man er irriteret over at der nu igen er ødelagt noget..

Held og lykke med det,..

Kommentér på:
Når Bella er alene hjemme ...

Annonce