{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betydning af ordet DÆK..
  • #1   2. feb 2009 Du viser med hånden (flad hånd og håndfladen peger ned ad) mens du siger dæk

• #2   2. feb 2009 Når jeg giver kommandoen dæk, til min hund, så skal den bare lægge sig, og det er lige med det samme, og så skal den bare blive liggende til den får en anden kommando, om der det 5 min. eller 24 timer så skal hunden bare blive liggende.

rejser hunden sig, så går jeg tilbage til hunden, og så bliver den dækket af på præcis samme sted,
    Det skal være sådan, at hunden bliver liggende, uanset hvad der forgår rundt omkring den. om jeg går ind i klubhuset og drikker kaffe, så skal hunden blive liggende.

Det kræver at man er meget konsenkvent på detop denne øvelse.

• #3   2. feb 2009 Da jeg skulle lære Zena at blive liggende blev jeg ved med at give godbider.
    Jeg sagde dæk, og så stod jeg ved siden af hende og blev ved med at give (små) godbider. Jo bedre hun blev jo færre godbider fik hun og jo længere væk begyndte jeg at gå.
    Det var nemt, og hun lærte det utrolig hurtigt....

• #4   2. feb 2009 Du kan ikke lære din hund at blive - uden at lære den "fri"-kommandoen. Alle dine kommandoer skal altid afløses enten af en ny kommando (f.eks. fra dæk til sit/kom/plads el.lign) eller af en "fri". Hvis du er konsekvent omkring det i alle øvelser, så kommer det - efter min mening - helt af sig selv. Sit betyder jo også - sæt dig og blive siddende til du får anden besked - ligesom stå er - stå stille indtil du får anden besked.

• #5   2. feb 2009 Vi har gjort det som Anja F.

Og selvfølgelig med FRI-kommandoen som den bærende kommando i lydighedstræningen generelt.

Hvis hunden rejser sig inden den får frikommandoen, bliver den dækket af igen.

• #6   2. feb 2009 Babett, du skriver, at når du afgiver kommandoen, så skal den "bare" dække hurtigt og også "bare" blive liggende.

Hvad får hunden til "bare" at gøre dette?

Og hvordan har du indlært det?

• #7   2. feb 2009 Jeg begynder indlæringen, når hunden stadig er hvalp, dvls. fra ca. 8 uge. det begynder med godbider, at få hunden til at sætte sig og så tage en godbid, kører denne fra snuden og ned langs med brystet, og siger dæk.

Når det er på olads med med godbiden, går jeg over til bold eller bidepølse, som jeg lægger på jorden for an hunden, og sigir dæk, nu ligger hunden sådan at bidepølsen eller bolder er imeller forpoterne på hunden, når den har lagt sig.

Her efter tager jeg bidpølsen eller bolden, og rejser mig, går et par meter væk, med ryggen imod hunden, her har jeg så en der står et par m. vær fra hunden, som kan se hunden.

rejser hunden sig, bliver der sagt føj fra denne person, og jeg går tilbage til hunden, kalder hunden op ved navn, og dække den igen af på samme måde.

samler bidepølsen op og går væk fra hunden. og står med ryggen til hunden, herefter går jeg tilbage til hunden, kalder den op ved navn, går et par skridt fremad, og smider bildepølsen.

Når hunden bliver skraper til øvelsen, ser man selt ikke på hunden, men afgiver blot kommandoen dæk. og går væk fra hunden, man går evt. i skjul så hunden ikke kan se en, her bliver man så stående et stykke tid, går tiibage til hunden, og kalder den op ved navn. og så kommer belønningen. bold eller bidepølse.

Den dæk metode, som jeg brugre, er at hunden ligger i byttedriften hele tiden, der er ikke noget med at hunden skal lægge sig til rette, eller vend sig, den skal bare ligge, som den er kommet ned.

Ja nu kan man så diskotere denne metod, jeg bruger..

• #8   2. feb 2009 tak for de fine råd.. jeg må helt sikkert hjem og læse noget bedre på dem... For det vil jeg gerne lære.. Tusin tak for hjælpen

• #9   2. feb 2009 Min blir klikket og belønnet imens hun ligger dæk så jeg rent faktisk belønner hende for lige nøjagtig dette moment!
    Hvis man tager den på plads inden man belønner så er det jo rent faktisk ikke for dækken man belønner...
    Derved har jeg også en hund som ikke kunne finde på at rejse sig af sig selv fordi den tror den skal på plads!

• #10   2. feb 2009 Babett,
    det her er måske et dumt spørgsmål, men er det ikke begrænset hvor længe hunden kan huske at blive i dæk?
    Altså, bliver den ikke distraheret og glemmer alt, hvis man trækker den for længe..??

Nu har jeg selvfølgelig kun en stor hvalp, og vi øver stadig kun i ikke kun at røre jorden og springe op igen, men alligevel..

• #11   2. feb 2009 Anja S
    Hvis hunden har lært at den skal blive liggende, ja så bliver den liggende, indtil den får en ny kommando. Men igen er det med at være konsekkvent, rejser hunden sig før den får lov, så går man tilbage til hunden og dækker den af nøjagtigt samme sted, som før, og selføllig kan det godt skabe nogle problemer, men så må man prøve at løse dem, på bedst mulig måde, så man opnår et resultat man er tilfreds med.

Om der så er nogen der laver bidearbejde eller andet hundearbejde lige ved siden ad den, så skal den blive liggende.

Faktisk skal hunden og lægge sig af sig selv, når den finder en genstand, på f.eks. spor eller gerningssted, indtil føreren kommer frem og tager genstanden, som hunden har fundet, her bliver kommandoen markere brugt under indlæring.

• #12   8. feb 2009 Jeg vil give Stine E ret, man skal belønne mens hunden gør det rigtigt.
    Man skal selvfølgelig klikke og belønne inden hunden gør noget forkert, dvs rejser sig og lign.
    Faktisk består øvelsen af 2 del momoneter som man skal træne hver for sig:
    1: ligge sig ned hurtigt OG korrekt
    2: blive liggende, roligt!

klikker metoden er meget effektiv og præcis!

Kommentér på:
Betydning af ordet DÆK..

Annonce