{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Agility {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet at begynde at træne noget agility med Attilla, så jeg har lige nogle spøtgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med;o)

Kan man overhovedt bruge en labrador til agility? Hun er meget glad for at kravle på fx. træstammer i skoven og opfører sig nogen gange som en lille bjergged, så derfor tænkte jeg at hun ville elske det... Men min kæreste skal også bruge hende til jagt;o)

Hvor gammel skal en hund være før man kan starte med at træne agility?

Og er der nogen der ved hvor man kan træne agility omkring Ringsted, Roskilde eller Køge? (det skal ikke være dch)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility
  • #1   2. feb 2009 Din hund skal være minimum 12 måneder før den starter, og for en tung race som lab´en ville jeg nok vente til mindst 15-18 måneder. Det er vigtigt at musklerne er godt udviklet for at minimere riskoen for skader. Samtidig er det vigtigt at hunden er i god form, og ikke er overvægtigt.

En lab kan sagtens blive rigtigt dygtig til agility smiley

• #2   2. feb 2009 Ja, alle hunde kan bruges til agility, men ikke alle egner sig til konkurrenceplan.

En stor hund skal gerne være 1½ år, men de fleste klubber tager dem vist ind fra de er 1 år. Hvis man begynder ved 1 år, skal man være meget opmærksom på at hunden ikke overbelastes!

DKK har agility. Prøv at kigge på din kreds' hjemmeside ((link fjernet)

DGI har også agilitytræning rund omkring i landet ( http://www.dgi.dk/Udover/Agility.aspx)

• #3   2. feb 2009 Jamen det lyder rigtig godt, tror nemlig hun vil være rigtig glad for det;o)

Hun er lige knapt 13 måneder nu og jeg syntes også hun er i ok god form... Men så tror jeg lige at jeg venter et par måneder eller 3 inden jeg starter på det, så har jeg også god tid til at finde et rigtig godt sted at træne;o)

• #4   2. feb 2009 Det behøver heller ikke at være på konkurrence plan, det er mere sådan lidt for sjov, mest fordi jeg tror at hun ville elske det;o)

• #5   2. feb 2009 De fleste steder starter op i marts, så du skal nok til at melde til nu. Det kommer også til at passe fint med hendes alder. Du skal jo starte på et begynderhold og der går de stille og roligt frem.

Held og lykke!

• #7   2. feb 2009 Mette: Ja det ved jeg godt hvor ligger, men hvad er det for en klub?

• #8   2. feb 2009 Ud over alderen skal du have en rimelig lydighed på din hund... Du skal jo lære at dirrigere hunden rundt på banen uden at have snor på den, og der står sansynligvis hunde og mennesker rundt langs banen

• #9   2. feb 2009 Tina og Alex N: Lydigheden er der også sådan rigmelig styr på, selvfølgelig er der ting der kan blive bedre, men hun kan sagtens rende uden snor, selvom der er både mennesker og hunde omkring...

Men det kommer jo også lidt an på om der er noget specielt lydighed hun skal kunne, udover det almindelige så som sit, dæk, bliv osv.

• #11   5. feb 2009 Jeg har trænet lidt agility med Nynne og hun er rigtig god til det og hun kan ogs rigtig godt lide det smiley

Kommentér på:
Agility

Annonce