698 visninger
|
Oprettet:
kan man rette på en 8 mdr hvalp {{forumTopicSubject}}
hej
jeg skal ud at se på en lille hund på 8 mdr her en af dagene . men har fået fortalt at den ikke kan lide små børn når den spiser mad (fair nok) når den er i kurven og når den spiser ben... (den vil bide dem)
jeg har ikke selv børn eller noget , men har da venner som har børn fra 4 år og op. kan man gøre noget ved det eller hvad vil i mene og ville i selv have sådan en hund hvis i var mig. den skulle ellers være meget sød osv.
Kan man vænne den af med det når den ikk er ældre.
Håber i kan give nogen råd på forhånd tak
jan 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 691
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Abby har lært at han må være her og nu kan jeg vende ryggen til dem..Han er lige bleven 5 år....
Det var et ''stort'' arbejde også fordi der må ikke ske noget.... Men det kan lade sig gøre.. Plus børn på 4 kan man forklare. Det kunne jeg ikke med min nevø, da han kun var 1 da vi startede med at passe ham ;0)))
dec 2005
jan 2006
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
jan 2006
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 9
God fornøjelse..
dec 2005
Min kan ikke lide børn fordi hun ikke er bleven præget af dem...Så hun er lidt usikker på dem... Plus så gider hun dem ikke, kun hvis de har en pose chips...
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
jan 2006
havde bare snakket med en veninde om det og hun synes det var dybt godnat at tage sådan en hund. jeg håber virkelig at det er hunden for mig.
dec 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 83
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
Held og lykke.
jan 2006
dec 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 1.366
når du ikke selv har børn, vil du have tid til at træne hunden i at acceptere at du er i nærheden af den når den spiser og sover, fordi du er rolig, og fordi det giver kærtegn og ekstra kiks. (vigtigt at den også kan få mange måltider hvor får helt ro)Men istarten skal du måske starte med bare at sidde i nærheden, og så over noget tid, komme tættere på... lad være med at presse den for hurtigt.
og så bed børn som kommer i dit hus om at overholde nogle regler når de kommer i dit hus. feks.
- Barnet må ikke gå til hunden når den sover, gnaver kødben eller spiser ( har du gæster så lad være med at give den ting som den gerne vil forsvare- vent til de er gået)
- Barnet må ikke omfavne eller holde om hunden - dette kan nemt misopfattes af hunden og udløse knurren eller værre - men træn hunden i at kunne blive rørt ved.
( der kan være mange flere regler..)
Ved hundens første knurren eller gøen af et barn skal du straks sige et bestemt nej. Du kan evt. Træne hilseøvelse med hund og barn. Giv barnet en godbid, som hunden skal se. Sig hils til hunden og lad barnet give hunden godbidden. Men vent gerne til den er faldet godt til i dit hjem. øv også øvelsen selv, så den ved at denne øvelse kun er dejlig og lig med mad og hygge.
*PS: Udsæt aldrig et barn for fare ved at udføre hilseøvelser, hvis der er den mindste risiko ved det. *
jan 2006
mange tak for dit svar lyder som en super ide.
jan 2006
Tak for det
jeg går meget indfor at hunden skal vide hvem der bestemmer i hjemmet og hvor dens plads er. den skal selvfølgelig også have al den kærlighed den kan få
Jeg har lidt bøger her hjemme så er godt på vej. Det skal lige siges det er en dværg pinscher hvis nogen skulle have troet at det er en stor hund ...
Hvis sådan en som jeg (en uden børn) ikke kan have sådan en hund hvem kan så???
dec 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 1.366
jan 2006
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Det er et spørgsmål om træning / tilvænding, så snart i får hunden inden for døren. begynder opdragelsen af hunden - i skal ikke slås med hund - men begynde at lære den at man sagens kan komme til den.
Men du skal nok have nogle flere oplysninger omkring hvordan hundens opvækst har været hidtil. det vil være en fordel for dig.
Gå i dybten og spørg ind til de problemer der har været - det skal du ikke være bange for at gøre.
Men hunden har også brug for ro - det er når den spiser - sover - ligger med ben - så lader man hund være hund.
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 76
Selvfølgelig kan man rette op på en hvalp på 8 mdr.
Det er helt normalt at en hund vogter når den spiser, har et ben eller legetøj. Men det behøver ikke at være den som bestemmer. Du kan godt træne den til at acceptere at der kommer børn hen til den når den har gang i det den gør. Du skal dog aldrig straffe din hund når du træner det med den. giv den i stedet noget som kan tage opmærksomheden væk fra benet, maden eller legettøjet og så husk for satan at ros den...ros så den bliver helt flov. og samtidig skla du så lave lederskabsøvleser så den langsomt fatter at den er nederst på ranglisten og at det faktisk er den som skal indrette sig efter de forhold som er hjemme hos dig. held og lykke.
kan man rette på en 8 mdr hvalp