{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

kan man rette på en 8 mdr hvalp {{forumTopicSubject}}

hej
jeg skal ud at se på en lille hund på 8 mdr her en af dagene . men har fået fortalt at den ikke kan lide små børn når den spiser mad (fair nok) når den er i kurven og når den spiser ben... (den vil bide dem)
jeg har ikke selv børn eller noget , men har da venner som har børn fra 4 år og op. kan man gøre noget ved det eller hvad vil i mene og ville i selv have sådan en hund hvis i var mig. den skulle ellers være meget sød osv.
Kan man vænne den af med det når den ikk er ældre.
Håber i kan give nogen råd på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan man rette på en 8 mdr hvalp
  • #1   30. jan 2006 ja det er rigtig. det er en hund på 4 -5 kg men stort for et barn jeg ville selvfølgelig ikke tage den med ud til børn, men tænker mere på om den evt kan vænne mod mig.

• #2   30. jan 2006 Vi har heller ikke børn, men passer en nevø hver uge... Det har vi gjort fra Abby var ca. 2 og hun kan ikke fordrage børn.
    Abby har lært at han må være her og nu kan jeg vende ryggen til dem..Han er lige bleven 5 år....
    Det var et ''stort'' arbejde også fordi der må ikke ske noget.... Men det kan lade sig gøre.. Plus børn på 4 kan man forklare. Det kunne jeg ikke med min nevø, da han kun var 1 da vi startede med at passe ham ;0)))

• #3   30. jan 2006 Sarah--- den vil aldrig vende mod dig.......

• #5   30. jan 2006 okay så det kan lade sig gøre . kunne måske forstille mig at hunden ikke helt ved hvor på rang listen den står. hvis den nu har været meget forkælet og ikke fået sat grænser. men ved det jo ikk helt da jeg ikke har mødt den endnu...

• #6   30. jan 2006 så længe du lære de børn der er på besøg at de skal holde sig fra hunden når den spiser mad og ben, og når den ligger i kurven, så kan jeg ikke se noget problem. hvis det altså vel og mærke kun er i de situationer at hunden, snapper ud efter dem.....og hvis hunden ikke er vant til børn må du træne den idet..

• #7   30. jan 2006 den kommer fra et hjem med børn så det er mig en gåde at den ikke kan lide børn. men jeg tror ikk det er for sent at den lære det..

• #8   30. jan 2006 Alle hunde har brug for privat liv og det er vigtigt for dem at få lov at spise og sove og ligge i fred. Når en hund ex lægger sig i sin kurv viser den, at den vil være i fred..og det er at gå over dens grænser, at gå hen og hive i den, som børn fx kan finde på. Det er korrekt, at det er børnene der skal opdrages til at forstå, hundens tegn og at man ikke nærmer sig en hund, når den ligger og hvile eller spiser. Jeg tror ikke den gør dig eller børn for den sags skyld noget, hvis den bliver respekteret..og ellers er det altid en god idé at tage et hundekursus, så du føler, at den lærer dig rigtig godt at kende som fører og ejer..og at du omvendt lærer den rigtig godt at kende.
    God fornøjelse..

• #9   30. jan 2006 Så er det fordi de er onde ved den....
    Min kan ikke lide børn fordi hun ikke er bleven præget af dem...Så hun er lidt usikker på dem... Plus så gider hun dem ikke, kun hvis de har en pose chips...

• #10   30. jan 2006 hvis dens grænser hele tiden er blevet overskredet uden at de voksne er trådt ind og har hjulpet den, så kan jeg godt forstå at den snerrer af børnene. du skal bare sørge for ikke at begå den samme fejl, så skal det nok gå

• #11   30. jan 2006 Jeg vil tage ud at se den her i ugen også hvis jeg falder for den og passer til mig ja så er det den jeg skal have. Jeg kan jo altid spørger jer om råd smiley
    havde bare snakket med en veninde om det og hun synes det var dybt godnat at tage sådan en hund. jeg håber virkelig at det er hunden for mig.

• #12   30. jan 2006 jeg ville ikke tage den..der er for mange ting man skal passe på med..smil

• #13   30. jan 2006 Jeg ville bede ejeren om at neutralisere den. Og sælge den til et hjem uden børn. Hvis du tager den, og det ikke går, ender den bare på internat. Det er synd for hunden at den lige skal prøve om det går. Find en anden. Der er masser af hunde der søger nyt hjem. F.eks. fra de hjem hvor børnene pludselig er blevet allergisk overfor hunden. Sært nok med hund i den alder du søger den..
    Held og lykke.

• #14   30. jan 2006 de sælger den jo også til et hjem uden børn... jeg har jo ikk børn

• #15   30. jan 2006 Sarah, jeg ville se hvordan hunden og dig har det... Se om den viser interesse for dig, synes du at den går fint i spænd med dig ? Du ville kunne give hvalpen noget, den åbenbart før måtte kæmpe for, nem ro til at spise og sove - en ret alle hunde burde have !
    når du ikke selv har børn, vil du have tid til at træne hunden i at acceptere at du er i nærheden af den når den spiser og sover, fordi du er rolig, og fordi det giver kærtegn og ekstra kiks. (vigtigt at den også kan få mange måltider hvor får helt ro)Men istarten skal du måske starte med bare at sidde i nærheden, og så over noget tid, komme tættere på... lad være med at presse den for hurtigt.

og så bed børn som kommer i dit hus om at overholde nogle regler når de kommer i dit hus. feks.
    - Barnet må ikke gå til hunden når den sover, gnaver kødben eller spiser ( har du gæster så lad være med at give den ting som den gerne vil forsvare- vent til de er gået)
    - Barnet må ikke omfavne eller holde om hunden - dette kan nemt misopfattes af hunden og udløse knurren eller værre - men træn hunden i at kunne blive rørt ved.
    ( der kan være mange flere regler..)

Ved hundens første knurren eller gøen af et barn skal du straks sige et bestemt nej. Du kan evt. Træne hilseøvelse med hund og barn. Giv barnet en godbid, som hunden skal se. Sig hils til hunden og lad barnet give hunden godbidden. Men vent gerne til den er faldet godt til i dit hjem. øv også øvelsen selv, så den ved at denne øvelse kun er dejlig og lig med mad og hygge.
    *PS: Udsæt aldrig et barn for fare ved at udføre hilseøvelser, hvis der er den mindste risiko ved det. *

• #16   30. jan 2006 Marlene & Samson
    mange tak for dit svar lyder som en super ide.

• #18   30. jan 2006 christina G
    Tak for det smiley
    jeg går meget indfor at hunden skal vide hvem der bestemmer i hjemmet og hvor dens plads er. den skal selvfølgelig også have al den kærlighed den kan få smiley Hvis kemien passer så kommer den med hjem smiley
    Jeg har lidt bøger her hjemme så er godt på vej. Det skal lige siges det er en dværg pinscher hvis nogen skulle have troet at det er en stor hund ...
    Hvis sådan en som jeg (en uden børn) ikke kan have sådan en hund hvem kan så???

• #20   30. jan 2006 det var så lidt sarah - hvor der er vilje er der styrke - så tror du på hunden og jeres fremtid og ligger et stykke arbejde for dagen, tror jeg på det nok skal lykkeds ;0)

• #21   30. jan 2006 Håber jeg også smiley men holder jer lige infomeret om hvad der sker smiley

• #22   30. jan 2006 Hvis hunden aldrig har lært, at man skal komme til den - når den æder

Det er et spørgsmål om træning / tilvænding, så snart i får hunden inden for døren. begynder opdragelsen af hunden - i skal ikke slås med hund - men begynde at lære den at man sagens kan komme til den.

Men du skal nok have nogle flere oplysninger omkring hvordan hundens opvækst har været hidtil. det vil være en fordel for dig.

Gå i dybten og spørg ind til de problemer der har været - det skal du ikke være bange for at gøre.

Men hunden har også brug for ro - det er når den spiser - sover - ligger med ben - så lader man hund være hund.

• #23   2. feb 2006 Hej sarah.

Selvfølgelig kan man rette op på en hvalp på 8 mdr.
    Det er helt normalt at en hund vogter når den spiser, har et ben eller legetøj. Men det behøver ikke at være den som bestemmer. Du kan godt træne den til at acceptere at der kommer børn hen til den når den har gang i det den gør. Du skal dog aldrig straffe din hund når du træner det med den. giv den i stedet noget som kan tage opmærksomheden væk fra benet, maden eller legettøjet og så husk for satan at ros den...ros så den bliver helt flov. og samtidig skla du så lave lederskabsøvleser så den langsomt fatter at den er nederst på ranglisten og at det faktisk er den som skal indrette sig efter de forhold som er hjemme hos dig. held og lykke.

Kommentér på:
kan man rette på en 8 mdr hvalp

Annonce