{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

cairn terrie og gæster. {{forumTopicSubject}}

hej.
håber der er nogen, som kan hjælpe mig her inde.
vi har en cairn terrie på 2 år, og når vi får gæster er hun simpelhen så belastende. med det samme det banker på døren går hun fuldstændig amok og gør som en sindsyg. når så gæsterne kommer bliver hun så glad og meget vild. hun springer op af dem, tisser ud over det hele og kan ikke lade dem være.

vi venter et barn til juni, og jeg vil gerne at hun skal lære at være mere rolig og ikke være så vild.
er der nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal gøre???

hilsen camilla.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 4.830 kr.
  • Ophæng af spejl i badeværelse (på fliser), tilslutning af spejllampe, ophæng af håndklæde knager og fugearbejde 1.500 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine asko f67 1.350 kr.
  • Brændekløvning 650 kr.
  • Udskiftning af toilet 4.000 kr.
  • Udendørs vandhane lækker vand 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cairn terrie og gæster.
  • #1   19. mar 2009 er han ikke vild så??
    og hvad med gøen?

lige nu har vi en fra vandværket ude og sætter ny måler op, og jeg lukkede døren der ud. men nu står hun bare ude ved døren og hyler. får hende ikke her ind før han er væk.

• #2   19. mar 2009 haha..
    det har vi faktisk sagt før, men det er hun sgu ligeglad med. hun hopper op og er vild og tisser alligevel.

• #3   19. mar 2009 Jeg ville sætte en snor på hunden, og så skal gæsterne ikke hilse på hende før hun er rolig -det kan sagten tage lang tid i begyndelsen. Behold snoren på til gæsterne HAR sagt goddag til hunden og hun er rolig.
    Det er muligt hun kører op så snart de begynder at hilse. I så fald stopper kontakten, og hun må vente til hun er faldet ned igen.

Alternativt kan du benytte dig af kurven/tæppet, hvis hun kender kommandoen "i kurven" eller hvad du nu bruger. Bed hende lægge sig der, og igen bliver der først hilst når hun er faldet ned.

Sidst men ikke mindst -en cairn er en aktiv lille hund. Jeg ved ikek hvad/hvor meget i laver med hende, men hvis hun ikke bliver aktiveret passende KAN det osse give udslag i den slags opførsel. Det er slet ikke sikkert det er årsagen -men bestemt noget man skal være opmærksom på hvis i ikke allerede er det

• #4   19. mar 2009 tak for det. det er noget jeg vil prøve.
    men som sagt er hun 2 år. og vi fik hende først da hun var 1 år. og dem der havde hende før, har været rigtig onde ved hende efter min mening. det er som om hun har dårlig oplevelse med at det banker. for bare jeg banker i bordet begynder hun at gå som en gal.

og det med kurven vil hun ikke når vi er hjemme. kun når hun skal være alene hjemme. vi kan ikke engang tage kurven med når vi skal nogen steder, så tror hun, hun skal være alene eller noget..

• #5   19. mar 2009 Camilla -jamen så bruger i jo bare snoren:o)

Det er vigtigt at i er konsekvente med det. hun må IKKE hilse før hun slapper af (heller ikke selvom det tager 20 min eller mere de første par gange), og hvis hun kører op igen når der hilses, jamen så må hun tages væk igen, og kontakten afbrydes til hun igen er afslappet.

Hun skal have lært at det ikke betaler sig at være vild

• #6   19. mar 2009 ja det er noget jeg vil prøve. vil gå igang allerede næste gang der kommer gæster..

men tror i det også vil hjælpe på at hun gør så meget?
    at hun måske alligevel ikke får noget ud af det. for hun gør nemlig også ekstremt meget når der er en fugl eller en kat i haven.
    vi har sådan en kanap hvor hun ligger ude, og med det samme der kommer en kat går hun amok.
    der er helt ridset i trægulvet der hvor hun ligger.

Kommentér på:
cairn terrie og gæster.

Annonce