{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Agility - spørgsmål... {{forumTopicSubject}}

Jeg starter Soft Agility op her efter påske pg står med et hold på 5 kursister - vi er så priviligeret at vi har 2 baner til rådighed, en til opvarmning og en hel agilitybane.

Træningen varer ca 1½ time hvor hver kursist får mulighed for at gå banen igennem alene med sin hund og til sidst får alle 5 kursister mulighed for at bruge banen sammen (hvor de så skal tage hensyn til hinanden mm), men mit spørgsmål er så hvordan jeg gør så hver kursist får mest muligt tid på banen så de alle sammen føler de får noget ud af træningen?

Jeg har netop valgt at jeg max vil have 6 kursister da de alle skal have mest muligt tid på banen, men da det er begyndere så vil der unægteligt gå noget tid med at få introduceret de forskellige forhindringer for hundene hvilket jo tager tid og kan tage tid fra de andre kursisters tid på banen - hvordan kringler jeg den?

På forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility - spørgsmål...
  • #1   31. mar 2009 Desværre ikke da det blir for hurtigt mørkt..

    Soft Agility er det samme som almindeligt agility bare med nogle hensyn der gør at alle racer kan være med - springene er mindre, A brættet er knap så stejlt, bommen er bredere mm...


  • #3   31. mar 2009 Det jeg gerne vil undgå er for meget spildtid for de andre kursister men jeg vil stadig gerne at hver kursist får mulighed for at komme alene på banen mindst een gang for at få en rigtig føling med banen, det er blandt andet en af grundene til at jeg laver en mini bane så de ventende kursister får mulighed for at lave noget imens men jeg vil gerne at kursisterne går derfra med en følelse af at de får noget ud af det..

  • #4   31. mar 2009 Opstil flere moduler - f.eks. 3 små moduler. Så hjælper kursisterne hinanden to og to. På det ene modul, står du, og her får man så individuel vejledning.

  • #5   31. mar 2009 Helle - det lyder spændende kan du fortælle lidt mere om hvad det betyder?? smiley

  • #6   31. mar 2009 Som Helle skriver, flere små moduler hvor de træner 2 og 2, er du ikke uddannet instruktør i soft agility siden du starter hold op?

  • #7   31. mar 2009 Hej. Jeg har også soft agilitytræning her, og jeg starter undervisningen med kontakt øvelser/alm lydighed for alle (vi er som regel 5 hundefører)
    så har jeg stillet banen op så den er i små moduler, men den kan let laves til et helt gennemløb.
    jeg gennemgår modulerne for alle, og pointer hvad der er vigtig lige der. dele hundene ind og nu træner/ hjælper de hinanden imens jeg cirkulerer og rådgiver. De cirkulerer også når de har tager deres modul nogle gange hver.
    De sidste ca. 20 min har vi et par lange gennemløb på hele banen, og her venter de på hinanden, men det er jo også sjovt at se hvordan de andre klarer hele banen.
    Er det helt nye hunde, du har så ville jeg nok ikke bruge alle redskaberne på en gang, men introducer lidt af gangen, så de alle kan følge med.
    Jeg skal sommetider tage mig selv i ikke at give for mange informationer, da jeg også tænker meget på at alle skal have noget ud af det, og kommer til at overaktiver/informer hundeførerne.


  • #8   1. apr 2009 Nico - jeg er uddannet hundetræner og har haft Soft Agility som speciale under hele min udd.

    Familien hund - aha så faldt tiøren smiley Jeg har et hold med 4 kursister hvor en af dem er erfaren agilityfører og et mini hold med 3 hvor en af dem har været på SA før. Grunden til at de er delt således op er, at jeg ikke vil have et hold med 7 da jeg mener det blir for stort og det hold med 4 kursister kender hinanden og det samme gør hundene så det er lidt nemmere at have med at gøre, men god idé med små moduler som kan laves til en hel bane, det har jeg slet ikke spekuleret på..


Kommentér på:
Agility - spørgsmål...

Annonce