{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Hjææælp, vores hund stikker af..... {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen...

Jeg må endnu en gang bede om jeres hjælp, her hvor vi bor nu, har vi i det sidste halve år kunne gå ud med Lady, uden snor..
Men for en uges tid siden fik hun den idé at stikke af fra haven, som hun aldrig før har gjort...
Hvad skal jeg gøre?????

Knus fra familien LADY :-))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjææælp, vores hund stikker af.....
  • #1   9. feb 2006 Og hun gør det hver gang vi er ude med hende!!

• #2   9. feb 2006 Hvor render hun hen og kommer hun tilbage til jer?

• #3   9. feb 2006 Hun render måske 200-300m, eller mere og hun lystrer ikke på vores kald...
    Men alligevel er det møg-træls at rende efter hende hele tiden, så nu kommer hun kun ud i snor.

• #4   9. feb 2006 Det kan jeg godt forstå, kan du ikke prøve at få fat en meget lang snor til hende også lege med hende og rose hende hvergang hun kommer. Måske hun forbinder det med at komme at der sker noget kedeligt.

• #5   9. feb 2006 Jo, det prøver jeg, takker foreløbig for rådet!!!

• #6   9. feb 2006 Anne Marie: Enig! Det med at ignorere fungere super godt! Nogen gange synes jeg næsten at jo mere man kalder, jo mere løber de:0)

• #7   9. feb 2006 Den usynlige grænse. du tager hunden i line - og går langs med den grænse der er, hver gang hunden prøver at overskride den. gir du et let ryk i linen og siger nej. - det bliver du ved med et stykke tid, og på et eller andet tidspunkt finder hunden ud af ikke at overskride grænsen.

Nu tager du linen af og går den samme tur - den gang bruger du kun stemmen - et nej hvis den prøver at nærmes sig grænsen.

den sidste udvej er hegn.

• #8   9. feb 2006 Hvad angår at hun render sin vej, når du går. Der kan jeg kun sige træning og atter træning..
    eks. prøv (også hjemme i stuen) at kalde på hende, og giv hende en godbid hvergang hun kommer, så hun forbinder det at komme til dig som noget positivt *ss*

Hvad angår din have, kan jeg kun anbefale et hegn !
    I mine termer kan det næsten kun går for langsomt..
    Jeg har lige læst at hun er 1/2 Springer Spaniel, og dvs. hendes jagtlyst ligger jo dybt i generne, og det kan du ikke fjerne..!
    Kommer der en ræv, fugl, kat eller andet hun finder sjovt at jage, så er det instinkterne der løber af med sejren.. ! smiley

Jeg kender (desværre) en der var sikker på at hans hund, ikke løb ud på vejen....!
    Den blev kørt ihjel i forgårs...!
    Så jeg kan kun anbefale et hegn som eneste mulighed, for at holde hende inden for grundens grænser !

Mange hilsner
    Moster.

• #9   9. feb 2006 Som moster skriver har din hund jagt instinkt, og selv om den ikke har fået øje på noget at jage i det den stikker af kan det være at den fx. er på vej ud for at finde den kat dem så 14 dage siden, for det kunne jo være den stadig var der. Se at få et hegn op inden det går galt.
    Hvad angård hjem kald skal det trænes, med godbider og meget ros og for guds skyld, lad være med at tage det i snor hver gang hun kommer. For det vil kun gøre det værere, da hun vil forbinde det med at nu skal hun i snor. Træn det der hjemme, ude også når hun leger med andre hunde. Det hun skal er hjem, sit, have en godbid og vide at hun er værdens beste, og fri.
    Hæld og lykke.
    Mvh. B

• #10   9. feb 2006 Shorty gjorde det samme en overgang.. vi købte sådan en lang line og brugte den som sikkerhedsline og så var det ellers bare med at træne en masse "på plads" og "vent" når han gik i fri line.. han lærte ret hurtigt at det ikke nyttede noget at løbe den anden vej... men kald på ham og giv ham en chance for at lystre før man rykker i snoren og ros hunden meget evt. med godbider når han kommer. øv også uden snor så han lærer at det altså også gælder når han er fri.
    Vi øver stadig lidt med shorty i snor men går mest uden hvor vi stadig laver samme øvelser..
    Det skal lige siges at grunden til at snoren var en nødvendighed for os er at der er en extrem traffikeret vej lige op til vores grønne områder

• #11   9. feb 2006 Et hegn vil være en god idé. Jeg havde engang en hund der stak meget af, så skulle vi løbe rundt i vores naboers haver for at finde den. Jeg tror den måske ville have opmærksomhed, måske den kedede sig, for vi kunne stå kun et skridt fra den, os så lige når vi skulle til at tage fat i den,styrtede den væk med lorende hale... Når vi var på store åbne områder, var der ikke noget problem, så kom den som regel når vi kaldte. Ellers er det en god idé at løbe den anden vej, eller smide sig på jorden : ) men hegn tror jeg vil være den bedste løsning. Håber du finder på noget! : )

Kommentér på:
Hjææælp, vores hund stikker af.....

Annonce